Gym Glamour - opinie
W Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych, 27 lutego, warto pochylić się nad tymi, którzy na co dzień działają społecznie, niosąc wsparcie w zakresie wspierania ubogich, chorych, ale też poprawy jakości medycyny, edukacji czy organizacji sportu w Polsce. To właśnie dla nich Propsy PR stworzyło nowy Inspirownik, aby rozwinąć możliwości tworzenia kampanii społecznych tych, którzy nagłaśniają ważne społecznie tematy. Jak pokazują badania Stowarzyszenia Klon/Jawor z 2023 r. wyobrażenia na temat organizacji pozarządowych wciąż w dużej mierze kształtują media tradycyjne, bo aż 30% Polek i Polaków zna organizacje pozarządowe z telewizji, prasy i radia, przy czym dla 20% jest to jedyne źródło informacji na ich temat.
Najczęściej w mediach dominuje przekaz o pomocowych, charytatywnych działaniach fundacji i prowadzonych przez nie zbiórkach. Według danych GUS w Polsce działa ponad 103 tys. organizacji społecznych. Większość z nich zajmuje się pomocą charytatywną. – Organizacje pozarządowe mają ogromny potencjał, aby korzystać z możliwości informowania o swoich działaniach poprzez media tradycyjne.
Okazuje się, że pomimo rewolucyjnej zmiany w transferze wiedzy, jakie dają social media, to nadal telewizja, prasa, radio i serwisy internetowe są jednym z najbardziej wpływowych sposobów docierania do odbiorców: darczyńców, fanów, potencjalnych pracowników czy partnerów.
Kluczowe we współpracy z mediami i w ogóle w komunikacji zewnętrznej jest dawanie tyle samo, co branie. To znaczy, że nie można ciągle informować o zbieraniu pieniędzy na cele dobroczynne, lecz należy również nagłaśniać ważne problemy społeczne, oferować analizy, opinie czy ekspertów lub ekspertki do komentowania bieżących wydarzeń i zjawisk – komentuje Anna Kiedrzyńska-Tui z Propsy PR, która zajmuje się promowaniem organizacji społecznych.
Dlatego też zespół ekspertów i ekspertek opracował „Inspirownik. Jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?”, aby zachęcić twórców do tworzenia zaplanowanych, kreatywnych i efektywnych treści w przestrzeni publicznej.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 3.95/5.