Poświęcony włoskim klasykom Speedholics organizuje „Alfa Romeo Swiss Grand Tour” we współpracy z Alfa Romeo Switzerland. To hołd złożony klasykom Alfy Romeo i Szwajcarii, opowiedziany w pięciu częściach. Na początek zabieramy Cię na radosną przejażdżkę po Malcantone Alfą Romeo Junior Zagato 1300 z 1969 roku.
Specyfikacja silnika PSA 1.5 BlueHDi 16V 130KM-131KM DV5RC
Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.5 BlueHDi o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najmocniejszą odmianą z tej rodziny która występuję w szeregu modelach koncernu PSA. Jednostka zastąpiła wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI która nie spełniała obecnych norm spalin.
W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2, co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2 (96g/km).
_BlueHDi_ to technologia która ma za zadanie _zminimalizować emisję spalin do minimum_. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%. Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.
Użytkownicy sygnalizują problem z łańcuszkiem napędzającym wałki rozrządu potrafi się zerwać! Po za tym silnik cieszy się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.5/5.