Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888
Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 160KM debiutował w 2007 roku w modelu Audi A3 8P. Silnik był także montowany w samochodach Seata. Skody jak również w VW Passat B6, Passat B7 oraz Passat CC. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu.
Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać.
W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników:
- Trwałość: 7.7/10
- Utrzymanie: 6.7/10
- Dynamika: 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Czy poleciłbyś ten silnik? Tak: 46 głosów, Nie: 148 głosów
- Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 80%
- Katalizator: 3%
- Rozrząd/Wariator: 5%
- Układ wtryskowy: 3%
- Elektryka, cewka: 5%
- Sonda lambda: 1%
- Awarie drobne: 4%
Opinie użytkowników:
- 02.03.2024 Skoda Octavia 2 - Średnia: (8.7) Opinia: Skoda Octavia 2 TSI 1.8 (BZB) przebieg 02.2024 - 215 000. Zużycie oleju w normie, ok. 0,4 L na 10 000 KM. Trwałość: 8.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10 Polecam
- 19.09.2020 Passat b7 alltrack - Średnia: (8.3) Opinia: Silnik niezwykle elastyczny, po programie - 213KM osiągi ponadprzeciętne. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 6.0/10 Dynamika: 10.0/10 Polecam
- 03.01.2020 Passat B6 - Średnia: (8.0) Opinia: mam to szczescie ze uzytkuje 1.8 TSI z jeszcze norma Euro 4 - BZB. olej bierze tylko co 1.9 tdi, tj ok 0,5L pomiedzy wymianami. Innych problemow nie ma, dynamika bardzo fajna. Dluga skrzynia pozwala obnizyc spalanie na trasie Zalety: spalanie w trasie Wady: spalanie w miescie brak awaryjnosci
Średnia opinia: 4.2/5.