Opinie o samochodzie 1.8 t z prędkością 160 km/h

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 160KM debiutował w 2007 roku w modelu Audi A3 8P. Silnik był także montowany w samochodach Seata. Skody jak również w VW Passat B6, Passat B7 oraz Passat CC. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu.

Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać.

W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników:

  • Trwałość: 7.7/10
  • Utrzymanie: 6.7/10
  • Dynamika: 8.2/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Czy poleciłbyś ten silnik? Tak: 46 głosów, Nie: 148 głosów
  • Najbardziej awaryjna część:
    • Silnik: 80%
    • Katalizator: 3%
    • Rozrząd/Wariator: 5%
    • Układ wtryskowy: 3%
    • Elektryka, cewka: 5%
    • Sonda lambda: 1%
    • Awarie drobne: 4%

Opinie użytkowników:

  • 02.03.2024 Skoda Octavia 2 - Średnia: (8.7) Opinia: Skoda Octavia 2 TSI 1.8 (BZB) przebieg 02.2024 - 215 000. Zużycie oleju w normie, ok. 0,4 L na 10 000 KM. Trwałość: 8.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10 Polecam
  • 19.09.2020 Passat b7 alltrack - Średnia: (8.3) Opinia: Silnik niezwykle elastyczny, po programie - 213KM osiągi ponadprzeciętne. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 6.0/10 Dynamika: 10.0/10 Polecam
  • 03.01.2020 Passat B6 - Średnia: (8.0) Opinia: mam to szczescie ze uzytkuje 1.8 TSI z jeszcze norma Euro 4 - BZB. olej bierze tylko co 1.9 tdi, tj ok 0,5L pomiedzy wymianami. Innych problemow nie ma, dynamika bardzo fajna. Dluga skrzynia pozwala obnizyc spalanie na trasie Zalety: spalanie w trasie Wady: spalanie w miescie brak awaryjnosci

Średnia opinia: 4.2/5.

Irena Mazur
4/5

Trwałość silnika oceniana jest na 7.7/10, co potwierdza jego solidność i niezawodność w użytkowaniu.

Marcin Mazur
5/5

Silnik ten debiutował w 2007 roku i od tego czasu zdobył uznanie wielu użytkowników, co świadczy o jego solidności.

Kazimierz Lewandowski
2/5

Duży pobór oleju jest kolejnym problemem tego silnika, co wymaga regularnych kontroli i uzupełnień, co może być uciążliwe i kosztowne dla użytkownika.

Jolanta Kozłowski
3/5

Osobiście korzystam z Passata B6 z silnikiem 1.8 TSI Euro 4 - BZB. Zużycie oleju jest minimalne, a dynamika jazdy bardzo zadowalająca. Jedynym minusem może być spalanie w mieście, ale na trasie spisuje się bardzo dobrze.

Michał Kowalczyk
3/5

TSI 0KM to silnik o nowoczesnej konstrukcji, zapewniający dobrą dynamikę i niskie spalanie. Jednak, małym minusem jest wadliwy napinacz rozrządu, który może powodować poważne usterki.

Małgorzata Majewski
5/5

Osobiście poleciłbym ten silnik ze względu na jego dobre parametry oraz wydajność podczas jazdy.

Magdalena Zalewski
4/5

Silnik 1.8 TSI 160KM EA888 jest bardzo dynamiczny i zapewnia świetne osiągi.

Elżbieta Wójcik
5/5

Warto zauważyć, że silnik ten miał swoje problemy w przeszłości, ale zmodernizowane wersje zostały poprawione pod kątem awaryjności.

Adam Jabłoński
4/5

Konstrukcja silnika jest nowoczesna, co przekłada się na wysoką kulturę pracy i komfort podróżowania.

Katarzyna Kamiński
5/5

W mojej ocenie, silnik 1.8 T 160 KM EA888 jest godny polecenia ze względu na jego zalety, takie jak modernizacja, oszczędność i dynamika.

Andrzej Sikora
4/5

Pomimo pewnych wad, takich jak problemy z napinaczem rozrządu, użytkownicy polecają ten silnik ze względu na jego zalety i osiągi.

Jerzy Wiśniewski
5/5

Dostępność części do tego silnika jest na odpowiednim poziomie, co ułatwia ewentualne naprawy i konserwację.

Piotr Kozłowski
4/5

Silnik ten osiąga świetne wyniki w testach dynamiki, co sprawia, że jest świetnym wyborem dla osób ceniących sportowe osiągi.

Jacek Zalewski
4/5

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888 jest dostępny w wielu popularnych modelach samochodów, co świadczy o jego zaufaniu w branży.

Barbara Michalak
5/5

Konstrukcja bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbosprężarki sprawia, że silnik ten jest dynamiczny i efektywny.

Halina Rutkowski
2/5

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888 ma reputację częstych usterek, w tym wadliwego napinacza rozrządu, co może prowadzić do poważnych problemów, a nawet całkowitego zniszczenia silnika.

Beata Nowakowski
5/5

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888 to nowoczesna konstrukcja, która zapewnia bardzo dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.

Łukasz Nowakowski
4/5

Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbosprężarce, silnik charakteryzuje się niskim poziomem spalania.

Michał Michalak
3/5

Silnik ten jest bardzo elastyczny i po odpowiednim programie może osiągnąć ponadprzeciętne osiągi. Komfort podróżowania na wysokim poziomie, ale konieczność uważnego monitorowania zużycia oleju podczas jazdy.

Jan Wiśniewski
5/5

Mimo pewnych usterek, takich jak wadliwy napinacz rozrządu, silnik ten cechuje się generalnie solidną trwałością.

Andrzej Nowakowski
5/5

Jestem pod wrażeniem niskiego poziomu spalania tego silnika, co przekłada się na oszczędność paliwa.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up