Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 170 KM i oznaczeniu N43B20 był produkowany w latach 2007-2011 i znajdował zastosowanie w samochodach BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5. Konstrukcja tego silnika była zaawansowana technologicznie, wyposażona w wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik ten cechowała bardzo dobra kultura pracy, dynamiczność oraz niski poziom spalania.
Niestety, nie był on wolny od wad, zwłaszcza warianty z początkowych lat produkcji miały problemy z różnymi poważnymi awariami. Do najbardziej problematycznych należy zaliczyć układ mechanizmu rozrządu, gdzie często występowały awarie ślizgów łańcucha. Problematiczny okazał się również układ wtryskowy, głównie związany z wtryskiwaczami. Użytkownicy muszą także mieć na uwadze problemy z cewkami zapłonowymi oraz drobnymi problemami z elektryką. Dodatkowo, ten silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, gdyż może wiązać się to z wysokimi kosztami.
Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ten silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem pochodzące z okresu po 2009 roku, gdzie producent poprawił problemy z rozrządem.
Opinie użytkowników
- BMW e92 320i - Średnia: (7.0)
- Opinia: Silnik N43B20 (170 KM) w BMW 92 po 2 latach użytkowania i dodatkowych 38 tys. km ma dobrą dynamikę pracy i jest dość niezawodny, ale ma duże spalanie i niezbyt zachwycającą kulturę pracy. Koszty serwisowania są niskie, ale naprawy mogą być trudne i lepiej zostawić je specjalistom.
- Trwałość: 7.0/10
- Utrzymanie: 4.0/10
- Dynamika: 10.0/10
- Zalety: Dobra dynamika pracy jak na silnik R4, Niezawodność/trwałość, Niskie koszta serwisowania
- Wady: Duże spalanie jak na silnik R4, Niezbyt dobra kultura pracy, Skomplikowana instalacja LPG, Zaawansowanie silnika
- Spalanie: 11.0 l/100km
- Polecam
- E60 - Średnia: (4.0)
- Opinia: Bardzo wygodny samochód jakim jest e60, ale niestety ten silnik n43 to idealne zepsucie wszystkiego co było dobre. Ogólnie strach nasłuchiwać stuków i praca jak traktor wróży okropne problemy.
- Trwałość: 2.0/10
- Utrzymanie: 5.0/10
- Dynamika: 5.0/10
- Zalety: E60 bardzo wygodny.
- Wady: Wada tego silnika jest cały silnik.
- Spalanie: 9.0 l/100km
- Odradzam
- BMW 5 - Średnia: (10.0)
- Opinia: 3 msc użytkowania. Bardzo dobra dynamika, pierwsze auto, które zrobiło na mnie wrażenie komfortem i wygodą, względnie tanie części, serwis tani jak na BMW, spalanie bardzo przyzwoite!!
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 10.0/10
- Dynamika: 10.0/10
- Zalety: tani serwis, KOMFORT jazdy
- Spalanie: 11.0 l/100km
- Polecam
Średnia opinia: 3.62/5.