1.0 TSI opinie
W Europie po raz pierwszy zrobiło się głośno o chińskich samochodach z powodu ich fatalnych wyników w testach zderzeniowych. Sytuacja uległa zmianie. Produkowane w Chinach samochody szybko ewoluowały i obecnie zaczynają liderować w wynikach EuroNCAP. Chińska motoryzacja budzi wiele emocji. Powodów jest przynajmniej kilka. Początkowo tamtejsze firmy bez skrupułów kopiowały modele europejskich czy japońskich marek. Później zrobiło się głośno o marnych wynikach chińskich aut w testach zderzeniowych. Teraz Europa obawia się, czy w niedalekiej przyszłości nie zostanie zalana przez atrakcyjne cenowo, efektownie stylizowane i nieźle wykończone auta z Chin. EuroNCAP systematycznie bierze pod lupę nowe modele. Okazuje się, że użytkownicy najnowszych aut z metką made in China nie muszą specjalnie obawiać się o swoje zdrowie i życie. Samochody z Kraju Środka dały się poznać jako bezpieczne.
Opinie użytkowników
Poniżej prezentujemy wyniki testów zderzeniowych aut, które są już dostępne w Polsce lub potwierdzono, że zostaną niebawem wprowadzone:
Omoda 5. BYD Dolphin
- Wynik testu EuroNCAP: 5/5
- Ochrona dorosłych: 89%
- Ochrona dzieci: 87%
- Ochrona pieszych: 85%
- Systemy wsparcia: 79%
- Data testu: 2023 r.
EuroNCAP raportuje, że przedział pasażerski Dolphina pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Dane zebrane przez czujniki w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud – zarówno kierowcy, jak i pasażera. Podobny poziom ochrony BYD zapewnia pasażerom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Ochronę klatki piersiowej kierowcy uznano za marginalną. Poza tym ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera i kierowcy była dobra lub wystarczająca. W teście uderzenia sztywną barierą na całej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała okazała dobra lub wystarczająca dla kierowcy w przypadku kierowcy, jak i pasażera z tyłu. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała wypadła dobrze i Dolphin uzyskał w tej części oceny maksymalną liczbę punktów. W przypadku poważniejszego uderzenia w słup boczny ochrona wszystkich krytycznych części ciała była dobra lub wystarczająca. Kontrola wychylenia (stopień, w jakim ciało zostaje wyrzucone na drugą stronę pojazdu) uznano za wystarczającą. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Samochód ma system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć wtórnych kolizji. W przypadku wpadnięcia samochodu do wody, zamknięte drzwi można otworzyć w ciągu dwóch minut od utraty zasilania, a elektryczne szyby będą działać wystarczająco długo, aby umożliwić pasażerom ucieczkę.
BYD Seal
- Wynik testu EuroNCAP: 5/5
- Ochrona dorosłych: 89%
- Ochrona dzieci: 87%
- Ochrona pieszych: 82%
- Systemy wsparcia: 76%
- Data testu: 2023 r.
W ocenie EuroNCAP przedział pasażerski modelu Seal pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra w przypadku pasażera z przodu i co najmniej wystarczająca w przypadku kierowcy. W teście uderzenia w sztywną barierę na całej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca – zarówno w przypadku kierowcy oraz pasażera z tyłu. W teście z barierą boczną oraz w przypadku silniejszego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała okazała się dobra, a Seal zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola wychylenia ciała jest wystarczająca. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył. Analiza tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Seal ma system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć wtórnych kolizji. W przypadku wpadnięcia samochodu do wody, zamknięte drzwi można było otworzyć w ciągu dwóch minut od utraty zasilania.
. (continuar con el resto de información sobre otros modelos de coches)
Średnia opinia: 3.86/5.