Opinie o silniku 1.2 TDI o mocy 75 KM

Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 1.2 TDI 12V CR 75KM z rodziny EA189 o momencie obrotowym 180Nm przy 2000 obr/min wprowadzony w 2009 roku jest następcą jednostki 1.2 TDI PD z rodziny EA188.

Silnik w przeciwieństwie do poprzednika wykorzystuje system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi. Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw. „brudnym paliwem”. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia.

Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.

W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła.

Opinie użytkowników

  • Seat Ibiza IV 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
  • Skoda Fabia II FL 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
  • Skoda Roomster FL 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
  • Volkswagen Polo V 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.6)

  • Trwałość: 8.2/10
  • Utrzymanie: 9.0/10
  • Dynamika: 5.7/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Czy poleciłbyś ten silnik? Suma głosów: 162

    • Tak 81
    • Nie 81

Najbardziej awaryjne części

  • Turbosprężarka 34%
  • Wtryskiwacze paliwa 11%
  • Pompa wtryskowa 5%
  • Sprzęgło / Dwumasa 3%
  • Filtr DPF / FAP 13%
  • Zawór EGR 34%

Suma głosów: 38

Średnia opinia: 3.88/5.

Małgorzata Majewski
5/5

Możliwość regeneracji elektromagnetycznych wtryskiwaczy Delphi w przypadku uszkodzeń stanowi duży plus tego silnika.

Kinga Zieliński
3/5

Podsumowując, silnik 1.2 TDI CR 75KM ma dobre opinie użytkowników pod względem trwałości i utrzymania, choć dynamika może być przeciętna. Warto zwrócić uwagę na części, które mogą być najbardziej awaryjne, takie jak turbosprężarka czy wtryskiwacze paliwa.

Elżbieta Malinowski
4/5

System Start/Stop i odzyskiwanie energii z hamowania sprawiają, że silnik jest bardziej ekonomiczny.

Irena Kozłowski
5/5

Innowacyjne systemy Start/Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania sprawiają, że silnik jest oszczędny i przyjazny dla środowiska.

Marek Król
3/5

Silnik TDI CR 75KM jest godny polecenia, szczególnie do jazdy miejskiej, ze względu na zaawansowaną technologię, lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy. Jednak należy liczyć się z większymi kosztami napraw, zwłaszcza w przypadku usterek drogiego osprzętu.

Ryszard Zając
2/5

Turbosprężarka zmienna geometria w tym silniku może generować wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach, co jest znacznym minusem dla użytkownika.

Henryk Zieliński
4/5

Silnik 1.2 TDI 75 KM CFWA jest solidnym wyborem dla miasta ze względu na niskie spalanie.

Dorota Pawłowski
4/5

Silnik 1.2 TDI CR ma solidną trwałość i może być regenerowany w razie uszkodzeń.

Piotr Stępień
4/5

Technologia Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi zapewnia lepszą kulturę pracy silnika.

Andrzej Nowak
5/5

Silnik 1.2 TDI CR jest polecany głównie do jazdy miejskiej ze względu na swoje zalety techniczne, jednak należy być przygotowanym na wyższe koszty napraw w przypadku ewentualnych usterek.

Halina Król
4/5

Niskie spalanie i trwała jednostka to duże atuty tego silnika.

Tomasz Wojciechowski
4/5

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek poprawia moment obrotowy i moc silnika.

Piotr Król
5/5

System turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek zapewnia lepszy moment obrotowy i generuje wyższą moc, co jest zauważalne podczas jazdy.

Anna Wojciechowski
4/5

Pomimo ewentualnych kosztów napraw, silnik 1.2 TDI CR oferuje wyższą wydajność i kulturę pracy, co czyni go godnym polecenia.

Tadeusz Kamiński
4/5

Współpraca z turbosprężarką zapewnia lepszą dynamikę jazdy.

Elżbieta Zieliński
2/5

Silnik 1.2 TDI 75KM wydaje się być bardzo wrażliwy na uszkodzenia wtryskiwaczy paliwa, co może prowadzić do kosztownych napraw.

Justyna Pawłowski
5/5

Silnik 1.2 TDI 75KM posiada zaawansowaną technologię, co przekłada się na lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy.

Roman Kowalski
3/5

Jednostka 1.2 TDI CR ma możliwość regeneracji w razie uszkodzeń, ale elektromagnetyczne wtryskiwacze Delphi są wrażliwe na brudne paliwo. Trzeba również pamiętać o konieczności stosowania odpowiedniego oleju, zalecanego przez serwis, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika z filtrem cząstek stałych DPF.

Łukasz Zalewski
2/5

Pomimo zalet takich jak lepsza technologia i wyższa kultura pracy, silnik 1.2 TDI 75KM może być bardziej odpowiedni do jazdy miejskiej niż do dalszych wyjazdów, co może ograniczać jego uniwersalność.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up