Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA
Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 1.2 TDI 12V CR 75KM z rodziny EA189 o momencie obrotowym 180Nm przy 2000 obr/min wprowadzony w 2009 roku jest następcą jednostki 1.2 TDI PD z rodziny EA188.
Silnik w przeciwieństwie do poprzednika wykorzystuje system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi. Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw. „brudnym paliwem”. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia.
Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.
W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła.
Opinie użytkowników
- Seat Ibiza IV 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
- Skoda Fabia II FL 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
- Skoda Roomster FL 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
- Volkswagen Polo V 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 6) (7.6)
- Trwałość: 8.2/10
- Utrzymanie: 9.0/10
- Dynamika: 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Czy poleciłbyś ten silnik? Suma głosów: 162
- Tak 81
- Nie 81
Najbardziej awaryjne części
- Turbosprężarka 34%
- Wtryskiwacze paliwa 11%
- Pompa wtryskowa 5%
- Sprzęgło / Dwumasa 3%
- Filtr DPF / FAP 13%
- Zawór EGR 34%
Suma głosów: 38
Średnia opinia: 3.88/5.