{
"@context": "http:\/\/schema.org",
"@type": "Product",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 3.86,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5",
"ratingCount": 29
},
"review": [
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Danuta Nowicki"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Dzi\u0119ki silnikowi 1.3 TCe 130KM z mild hybrid 48V, Dacia Duster osi\u0105ga imponuj\u0105c\u0105 moc i moment obrotowy, co przek\u0142ada si\u0119 na dynamiczn\u0105 jazd\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Anna Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V oferuje mocny moment obrotowy, co jest istotne dla nap\u0119du 4x4."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Pawe\u0142 W\u00f3jcik"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowy Dacia Duster 4x4 z silnikiem 1.3 TCe mild hybrid 48V zu\u017cywa znacznie wi\u0119cej paliwa ni\u017c oczekiwano, co jest rozczarowuj\u0105ce, zw\u0142aszcza bior\u0105c pod uwag\u0119 rosn\u0105ce ceny paliwa."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Andrzej Zalewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Duster 4x4 wyposa\u017cony w ten silnik radzi\u0142 sobie \u015bwietnie zar\u00f3wno z b\u0142otem, jak i \u015bliskimi nawierzchniami, co mnie pozytywnie zaskoczy\u0142o."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Pawe\u0142 Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nap\u0119d 4x4 w po\u0142\u0105czeniu z silnikiem 1.3 TCe sprawia, \u017ce Dacia Duster bez problemu radzi sobie z b\u0142otem, \u015bniegiem i innymi trudnymi nawierzchniami."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jacek Michalak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowa Dacia Duster radzi sobie bez problemu z b\u0142otem, \u015bliskimi nawierzchniami i piaskiem, co \u015bwiadczy o jej wszechstronno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Ryszard Paw\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "W\u0142a\u015bciwo\u015bci terenowe Nowej Dacii Duster s\u0105 imponuj\u0105ce, dzi\u0119ki k\u0105tom nachylenia i prze\u015bwitu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Monika Wieczorek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System 4x4 Terrain Control z kilkoma trybami jazdy zapewnia wysok\u0105 stabilno\u015b\u0107 i kontrol\u0119 w r\u00f3\u017cnych warunkach."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Katarzyna Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V w Nowej Dacii Duster sprawuje si\u0119 doskonale, zar\u00f3wno na terenie jak i na drodze."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Adam Kwiatkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.3 TCe o mocy 130 KM jest zdecydowanie s\u0142abszy od poprzedniego modelu z silnikiem diesla, co odczuwa si\u0119 szczeg\u00f3lnie podczas jazdy w terenie, gdzie brakuje momentu obrotowego."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Magdalena Nowak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowy Duster 4x4 to doskona\u0142y wyb\u00f3r dla mi\u0142o\u015bnik\u00f3w jazdy w terenie, zapewniaj\u0105cy komfort, bezpiecze\u0144stwo i niezawodno\u015b\u0107 podczas ka\u017cdej podr\u00f3\u017cy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kinga Wojciechowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V w nowym modelu Dacia Duster to prawdziwa pere\u0142ka technologiczna, kt\u00f3ra zapewnia \u015bwietne osi\u0105gi i efektywno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jan Piotrowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowa Dacia Duster rekompensuje mniejszy moment obrotowy ni\u017c diesel poprzez inteligentny system nap\u0119du i wielofunkcyjne tryby jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Micha\u0142 Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Opony ca\u0142oroczne 3PMSF i wielowahaczowa o\u015b tylna w wersji 4x4 zapewniaj\u0105 odpowiedni\u0105 przyczepno\u015b\u0107 i stabilno\u015b\u0107 podczas jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Rutkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Po pierwszym te\u015bcie jazdy w terenie z 1.3 TCe mog\u0119 stwierdzi\u0107, \u017ce silnik mild hybrid 48V zapewnia wystarczaj\u0105c\u0105 moc."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jan Jaworski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik benzynowy o mocy 130 KM jest sprawnie wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105cy z silnikiem elektrycznym, co przek\u0142ada si\u0119 na p\u0142ynn\u0105 jazd\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Baran"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System 4x4 Terrain Control z r\u00f3\u017cnymi trybami jazdy sprawi\u0142, \u017ce czu\u0142em si\u0119 pewniej i bezpieczniej nawet w trudnych warunkach terenowych."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jerzy Wo\u017aniak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wysoki prze\u015bwit, k\u0105ty natarcia i zej\u015bcia oraz wielowahaczowa o\u015b tylna sprawiaj\u0105, \u017ce Dacia Duster 4x4 jest gotowa na trudne wyzwania terenowe."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowa Dacia Duster z silnikiem benzynowym 1.3 TCe 130KM oferuje p\u0142ynne i ciche dzia\u0142anie, idealne do codziennej jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Justyna Wr\u00f3bel"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wersja 4x4 jest bardzo ceniona przez mi\u0142o\u015bnik\u00f3w jazdy w terenie, co potwierdzaj\u0105 testy redakcyjne."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Pawe\u0142 Kr\u00f3l"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Duster 4x4 u\u017cywa znacznie wi\u0119cej elektroniki, co przek\u0142ada si\u0119 na lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Bo\u017cena Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Chocia\u017c brakuje mo\u017cliwo\u015bci wyboru diesla i czterech cylindr\u00f3w, nowy Duster 4x4 z silnikiem 1.3 TCe pokaza\u0142, \u017ce mo\u017ce by\u0107 godnym nast\u0119pc\u0105 poprzedniej wersji."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Wieczorek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System 4x4 Terrain Control umo\u017cliwia precyzyjne zarz\u0105dzanie momentem obrotowym na ka\u017cdym z k\u00f3\u0142, co poprawia stabilno\u015b\u0107 pojazdu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Pawe\u0142 Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System Terrain Control pozwala na precyzyjne dostosowanie momentu obrotowego w trudnych warunkach."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Michalak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System 4x4 Terrain Control w Dacia Duster doskonale radzi sobie w r\u00f3\u017cnych warunkach terenowych, zapewniaj\u0105c stabilno\u015b\u0107 i bezpiecze\u0144stwo podczas jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Dariusz Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wprawdzie moment obrotowy jest nieco ni\u017cszy ni\u017c w przypadku diesla, ale Duster 4x4 potrafi\u0142 skutecznie radzi\u0107 sobie z r\u00f3\u017cnymi przeszkodami."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Halina Nowak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Podsumowuj\u0105c, Nowa Dacia Duster 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V 4x4 to doskona\u0142y wyb\u00f3r dla mi\u0142o\u015bnik\u00f3w jazdy w terenie i nie tylko."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Katarzyna Wieczorek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wersja 4x4 oferuje mniej miejsca w baga\u017cniku ze wzgl\u0119du na wielowahaczow\u0105 o\u015b tyln\u0105, co mo\u017ce by\u0107 uci\u0105\u017cliwe dla os\u00f3b potrzebuj\u0105cych przestrzeni do transportu wi\u0119kszych przedmiot\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Beata Majewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "System tryb\u00f3w jazdy w Dacia Duster, w tym tryb Eco, Snow, Auto oraz specjalne tryby dla teren\u00f3w b\u0142otnistych i piaszczystych, daje kierowcy pe\u0142n\u0105 kontrol\u0119 nad pojazdem."
}
],
"name": "1.3 tce opinie"
}
1.3 TCe - Opinie i Informacje
Nowa Dacia Duster 4x4 ma już za sobą pierwszy dziennikarski test jazdy w terenie. Miał on miejsce w Centrum Technicznego Renault we Francji i pokazał mocne i słabe strony nowego samochodu. Testowy samochód był wyposażony w standardowe opony całoroczne 3PMSF. Nowa Dacia Duster oferowana jest z napędami 4x2 oraz 4x4. Ta druga wersja, bardzo ceniona przez miłośników jazdy w terenie, wyposażona jest teraz w silnik benzynowy, a dokładnie miękką hybrydę o mocy 130 KM. Diesel zniknął z gamy i raczej już do niej nie wróci.
Pod maską testowego Dustera znajduje się silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V. To trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 16 KM. Akumulator 48V ma pojemność 0,9 kWh, a łączna moc napędu wynosi 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, istotny dla 4x4, wynosi 230 Nm.
Właściwości terenowe? Kąt natarcia wynosi 31°, a kąt zejścia 36°. Prześwit to z kolei 217 mm. Nowa Dacia Duster rekompensuje różnicę dzięki systemowi 4x4 Terrain Control z kilkoma trybami jazdy:
- Tryb Eco - priorytet napędowi na przednie koła, z możliwością wysyłania momentu obrotowego na tylne koła
- Tryb Snow - maksymalne bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach
- Tryb Auto - dostosowuje się do większości sytuacji drogowych
- Tryby Błoto i Piasek - przeznaczone do offroadu
System Terrain Control jest w stanie stale przekierowywać moment obrotowy na koła o największej przyczepności i dokładniej oddzielić kontrolę trajektorii i kontrolę trakcji.
Opinie użytkowników
Jak więc jeździ nowy Duster 4x4? Znakomicie! Bez problemu, nawet przy całorocznych oponach, radził sobie z błotem i śliskimi nawierzchniami. Silnik pracuje cicho i sprawnie chociaż trzeba używać nieco więcej gazu niż w dieslu. Napęd 4x4 używa znacznie więcej elektroniki niż w poprzedniej wersji, ale to skutkuje lepszym radzeniem sobie w trudnych sytuacjach i wysoką stabilnością.
Na szczegółowe testy jazdy musicie poczekać do kwietnia - wybieramy się na premierowe testy dziennikarskie do Hiszpanii.
Średnia opinia: 3.86/5.