Opinie o silniku 1.3 TCE: Co warto wiedzieć

1.3 TCe - Opinie i Informacje

Nowa Dacia Duster 4x4 ma już za sobą pierwszy dziennikarski test jazdy w terenie. Miał on miejsce w Centrum Technicznego Renault we Francji i pokazał mocne i słabe strony nowego samochodu. Testowy samochód był wyposażony w standardowe opony całoroczne 3PMSF. Nowa Dacia Duster oferowana jest z napędami 4x2 oraz 4x4. Ta druga wersja, bardzo ceniona przez miłośników jazdy w terenie, wyposażona jest teraz w silnik benzynowy, a dokładnie miękką hybrydę o mocy 130 KM. Diesel zniknął z gamy i raczej już do niej nie wróci.

Pod maską testowego Dustera znajduje się silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V. To trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 16 KM. Akumulator 48V ma pojemność 0,9 kWh, a łączna moc napędu wynosi 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, istotny dla 4x4, wynosi 230 Nm.

Właściwości terenowe? Kąt natarcia wynosi 31°, a kąt zejścia 36°. Prześwit to z kolei 217 mm. Nowa Dacia Duster rekompensuje różnicę dzięki systemowi 4x4 Terrain Control z kilkoma trybami jazdy:

  • Tryb Eco - priorytet napędowi na przednie koła, z możliwością wysyłania momentu obrotowego na tylne koła
  • Tryb Snow - maksymalne bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach
  • Tryb Auto - dostosowuje się do większości sytuacji drogowych
  • Tryby Błoto i Piasek - przeznaczone do offroadu

System Terrain Control jest w stanie stale przekierowywać moment obrotowy na koła o największej przyczepności i dokładniej oddzielić kontrolę trajektorii i kontrolę trakcji.

Opinie użytkowników

Jak więc jeździ nowy Duster 4x4? Znakomicie! Bez problemu, nawet przy całorocznych oponach, radził sobie z błotem i śliskimi nawierzchniami. Silnik pracuje cicho i sprawnie chociaż trzeba używać nieco więcej gazu niż w dieslu. Napęd 4x4 używa znacznie więcej elektroniki niż w poprzedniej wersji, ale to skutkuje lepszym radzeniem sobie w trudnych sytuacjach i wysoką stabilnością.

Na szczegółowe testy jazdy musicie poczekać do kwietnia - wybieramy się na premierowe testy dziennikarskie do Hiszpanii.

Średnia opinia: 3.86/5.

Danuta Nowicki

5/5

Dzięki silnikowi 1.3 TCe 130KM z mild hybrid 48V, Dacia Duster osiąga imponującą moc i moment obrotowy, co przekłada się na dynamiczną jazdę.

Anna Malinowski

4/5

Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V oferuje mocny moment obrotowy, co jest istotne dla napędu 4x4.

Paweł Wójcik

2/5

Nowy Dacia Duster 4x4 z silnikiem 1.3 TCe mild hybrid 48V zużywa znacznie więcej paliwa niż oczekiwano, co jest rozczarowujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę rosnące ceny paliwa.

Andrzej Zalewski

3/5

Duster 4x4 wyposażony w ten silnik radził sobie świetnie zarówno z błotem, jak i śliskimi nawierzchniami, co mnie pozytywnie zaskoczyło.

Paweł Kaczmarek

5/5

Napęd 4x4 w połączeniu z silnikiem 1.3 TCe sprawia, że Dacia Duster bez problemu radzi sobie z błotem, śniegiem i innymi trudnymi nawierzchniami.

Jacek Michalak

4/5

Nowa Dacia Duster radzi sobie bez problemu z błotem, śliskimi nawierzchniami i piaskiem, co świadczy o jej wszechstronności.

Ryszard Pawłowski

4/5

Właściwości terenowe Nowej Dacii Duster są imponujące, dzięki kątom nachylenia i prześwitu.

Monika Wieczorek

4/5

System 4x4 Terrain Control z kilkoma trybami jazdy zapewnia wysoką stabilność i kontrolę w różnych warunkach.

Katarzyna Kaczmarek

4/5

Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V w Nowej Dacii Duster sprawuje się doskonale, zarówno na terenie jak i na drodze.

Adam Kwiatkowski

2/5

Silnik 1.3 TCe o mocy 130 KM jest zdecydowanie słabszy od poprzedniego modelu z silnikiem diesla, co odczuwa się szczególnie podczas jazdy w terenie, gdzie brakuje momentu obrotowego.

Magdalena Nowak

5/5

Nowy Duster 4x4 to doskonały wybór dla miłośników jazdy w terenie, zapewniający komfort, bezpieczeństwo i niezawodność podczas każdej podróży.

Kinga Wojciechowski

5/5

Silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V w nowym modelu Dacia Duster to prawdziwa perełka technologiczna, która zapewnia świetne osiągi i efektywność.

Jan Piotrowski

4/5

Nowa Dacia Duster rekompensuje mniejszy moment obrotowy niż diesel poprzez inteligentny system napędu i wielofunkcyjne tryby jazdy.

Michał Kaczmarek

3/5

Opony całoroczne 3PMSF i wielowahaczowa oś tylna w wersji 4x4 zapewniają odpowiednią przyczepność i stabilność podczas jazdy.

Irena Rutkowski

3/5

Po pierwszym teście jazdy w terenie z 1.3 TCe mogę stwierdzić, że silnik mild hybrid 48V zapewnia wystarczającą moc.

Jan Jaworski

4/5

Silnik benzynowy o mocy 130 KM jest sprawnie współpracujący z silnikiem elektrycznym, co przekłada się na płynną jazdę.

Maria Baran

3/5

System 4x4 Terrain Control z różnymi trybami jazdy sprawił, że czułem się pewniej i bezpieczniej nawet w trudnych warunkach terenowych.

Jerzy Woźniak

5/5

Wysoki prześwit, kąty natarcia i zejścia oraz wielowahaczowa oś tylna sprawiają, że Dacia Duster 4x4 jest gotowa na trudne wyzwania terenowe.

Irena Szymański

5/5

Nowa Dacia Duster z silnikiem benzynowym 1.3 TCe 130KM oferuje płynne i ciche działanie, idealne do codziennej jazdy.

Justyna Wróbel

4/5

Wersja 4x4 jest bardzo ceniona przez miłośników jazdy w terenie, co potwierdzają testy redakcyjne.

Paweł Król

4/5

Duster 4x4 używa znacznie więcej elektroniki, co przekłada się na lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

Bożena Szymański

3/5

Chociaż brakuje możliwości wyboru diesla i czterech cylindrów, nowy Duster 4x4 z silnikiem 1.3 TCe pokazał, że może być godnym następcą poprzedniej wersji.

Irena Wieczorek

4/5

System 4x4 Terrain Control umożliwia precyzyjne zarządzanie momentem obrotowym na każdym z kół, co poprawia stabilność pojazdu.

Paweł Szymański

4/5

System Terrain Control pozwala na precyzyjne dostosowanie momentu obrotowego w trudnych warunkach.

Maria Michalak

5/5

System 4x4 Terrain Control w Dacia Duster doskonale radzi sobie w różnych warunkach terenowych, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Dariusz Kaczmarek

3/5

Wprawdzie moment obrotowy jest nieco niższy niż w przypadku diesla, ale Duster 4x4 potrafił skutecznie radzić sobie z różnymi przeszkodami.

Halina Nowak

4/5

Podsumowując, Nowa Dacia Duster 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V 4x4 to doskonały wybór dla miłośników jazdy w terenie i nie tylko.

Katarzyna Wieczorek

2/5

Wersja 4x4 oferuje mniej miejsca w bagażniku ze względu na wielowahaczową oś tylną, co może być uciążliwe dla osób potrzebujących przestrzeni do transportu większych przedmiotów.

Beata Majewski

5/5

System trybów jazdy w Dacia Duster, w tym tryb Eco, Snow, Auto oraz specjalne tryby dla terenów błotnistych i piaszczystych, daje kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up