Opinie o silniku 1.4 MPI o mocy 86 KM

Silnik VW 1.4 MPI 86KM - Opinie i informacje

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik VW 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 80 lub 86KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 2006-2014.

Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii. Do najczęstszych problemów zaliczamy problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable). Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu.

Na plus trzeba zaliczyć dobrą kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania, gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km. Podsumowując, silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów, co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

Dane techniczne:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Popularne samochody z tym silnikiem:

  • Seat Ibiza III FL 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
  • Skoda Fabia II 1.4 16V MPI 86KM (BXW)
  • Volkswagen Golf V 1.4 16V MPI 80KM (BUD)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.5

Trwałość: 9.3/10 | Utrzymanie: 9.6/10 | Dynamika: 6.7/10

Głosy według opinii użytkowników: 7 Tak / 43 Nie

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 35%
  • Rozrząd / Wariator: 35%
  • Elektryka, cewka: 8%

Opinie użytkowników:

11.11.2023 vw golf 6 - Średnia: 8.7

Opinia: Ok. Zalety: mało pali, cichy, bezawaryjny. Wady: przy 200 000 nieduży pobór oleju 1l na 6 000.

Silnik: 1.4 80 km cgga, Rocznik: 2009, Spalanie: 6.8 l/100km

13.04.2023 Skoda Roomster - Średnia: 7.7

Opinia: Silnik bardzo dobry. Kupiłem samochód z przebiegiem 270 tys. i gazem zainstalowanym od początku użytkowania. W tej chwili auto ma 330 tys. i silnik chodzi jak zegarek.

Trwałość: 9.0/10 | Utrzymanie: 9.0/10 | Dynamika: 5.0/10

Średnia opinia: 3.95/5.

Dariusz Nowakowski
3/5

W mojej opinii, silnik 1.4 mpi 86km ma prostą konstrukcję i jest łatwy w ewentualnych naprawach, co jest dużym plusem dla osób dbających o ekonomię użytkowania.

Marianna Jabłoński
4/5

Przyzwoite osiągi silnika oraz niskie spalanie paliwa na trasie są jego dużymi zaletami.

Kazimierz Zalewski
5/5

Dobra kultura pracy tego silnika przekłada się na komfort jazdy i niski poziom hałasu w kabinie.

Roman Jabłoński
4/5

Ogólnie, silnik 1.4 MPI 86KM EA111 jest opłacalnym wyborem, który nie generuje wysokich kosztów utrzymania.

Henryk Piotrowski
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem 1.4 mpi 86km są raczej pozytywne. Silnik ten charakteryzuje się dobrą kulturą pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania.

Agnieszka Michalak
5/5

Podsumowując, silnik 1.4 MPI 86KM EA111 jest godny polecenia, nie przysparza większych problemów i cechuje się rozsądnymi kosztami użytkowania.

Wojciech Wiśniewski
4/5

Dobra dostępność części do tego silnika sprawia, że ewentualne naprawy nie są problemem.

Ryszard Nowicki
3/5

Jednym z minusów tego silnika jest kosztowna wymiana rozrządu, co może być uciążliwe dla właściciela pojazdu.

Małgorzata Jaworski
4/5

Silnik VW 1.4 16V MPI 86KM EA111 jest solidnie zbudowany i łatwy do naprawy, co ułatwia utrzymanie auta.

Tadeusz Wieczorek
3/5

Podsumowując, silnik ten jest godny polecenia ze względu na dobre osiągi, niskie spalanie oraz łatwość serwisowania, mimo pewnych potencjalnych awaryjności.

Irena Mazur
5/5

Łatwość montażu instalacji gazowej to kolejna zaleta tego silnika, co może przynieść dodatkowe oszczędności.

Krzysztof Baran
4/5

Możliwość montażu instalacji gazowej sprawia, że użytkowanie auta staje się jeszcze bardziej ekonomiczne.

Irena Kamiński
5/5

Poziom spalania tego silnika jest zadowalający, zwłaszcza na trasach, gdzie można osiągnąć wynik poniżej 6l/100km.

Tomasz Górski
5/5

Trwała konstrukcja tego silnika sprawia, że naprawy są tanie i niezbyt skomplikowane, co zawsze jest zaletą.

Joanna Jabłoński
5/5

Silnik 1.4 MPI 86KM to solidna konstrukcja niemiecka, która sprawdza się w samochodach marki Volkswagen.

Danuta Grabowski
4/5

Kultura pracy tego silnika jest na wysokim poziomie, co przekłada się na komfort jazdy.

Dorota Nowakowski
5/5

Jest to jednostka 16-zaworowa, co przekłada się na dobrą dynamikę pracy, co potwierdza moje doświadczenie z użytkowania.

Dorota Nowakowski
3/5

Mimo że silnik ten może być podatny na awarie, to jednak dostępność części oraz łatwość serwisowania sprawiają, że użytkowanie nie generuje dużych kosztów.

Kazimierz Olszewski
2/5

Niestety, silnik 1.4 MPI 86KM ma kilka wad, które warto uwzględnić przy zakupie. Pierwszą z nich jest częsta awaria czujnika położenia wału, co powoduje nieregularną pracę silnika i falowanie obrotów. Kolejną uciążliwą usterką są problemy z przepustnicą i elektryką, takie jak usterki cewek oraz kabli, co może prowadzić do kosztownych napraw. Dodatkowo, wymiana rozrządu w tym silniku jest kosztowna, co może zwiększyć ogólne koszty użytkowania pojazdu.

Irena Piotrowski
4/5

Pomimo pewnych awaryjności, takich jak problemy z przepustnicą czy czujnikiem wału, silnik ten jest godny polecenia.

Adam Górski
5/5

Mimo pewnych usterek, takich jak problemy z przepustnicą czy elektryką, silnik ten nie sprawia większych problemów w codziennym użytkowaniu.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up