Silnik 1.5 BlueHDi 130 - Opinie
Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki Citroen, Peugeot, DS czy Opel. Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 130KM-131KM DV5RC o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najmocniejsza odmiana z tej rodziny, która występuje w szeregu modelach koncernu PSA.
W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2, emitując jednocześnie jedne z najmniejszych ilości CO2 na rynku (96g/km).
BlueHDi to technologia mająca na celu zminimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SCR. System SCR (Selective Catalytic Reduction) ma za zadanie wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu, obniżając emisję NOx do 90%.
Opinie użytkowników
- Trwałość: 5.5/10
- Utrzymanie: 7.2/10
- Dynamika: 8.2/10
Według opinii użytkowników, silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz niskim poziomem spalania. Jednak zdarzają się poważne awarie, takie jak pękający łańcuszek napędzający wałki rozrządu. Użytkownicy sygnalizują również problemy z wyciekami z pod pokrywy zaworów oraz problematycznym układem Adblue.
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 102KM DV5RD
- Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 120KM DV5RC
- Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 110KM DV5RCe
- Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 75KM DV5RE
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Samochody z tym silnikiem: Citroen C4 III, Peugeot 308 II, Opel Grandland X, Toyota ProAce City i wiele innych modeli.
Średnia opinia: 4.17/5.