1.5 HDi - opinie
Lancia Ypsilon potwierdziła, że jest rekordowym modnym samochodem miejskim w pierwszym kwartale 2024 roku, który zakończył się sprzedażą +16,4% sztuk w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. W marcu, z 4.845 sztukami, Lancia Ypsilon była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie i trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku. Lancia Ypsilon jest również najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w swoim segmencie, zarówno w marcu, jak i w całym kwartale.
Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia, powiedział: "Jesteśmy bardzo dumni, że po raz kolejny możemy być świadkami pasji i miłości do Lancii Ypsilon, samochodu, który zawsze odgrywał wiodącą rolę na rynku, dzięki unikalnemu stylowi, łagodnym i falistym liniom oraz typowemu włoskiemu wzornictwu, w połączeniu z łącznością, wydajnością i stylem. Dane za I kwartał 2024 r. potwierdzają wspaniałą podróż i dają nam możliwość uczczenia w najlepszy możliwy sposób modelu, który zapisał się w historii segmentu samochodów miejskich we Włoszech".
Lancia Ypsilon wita włoski rynek najlepiej jak potrafi: samochód upiększył drogi Italii i odegrał wiodącą rolę w pierwszych miesiącach tego roku, osiągając niezwykłe wyniki dla marki. Lancia zakończyła pierwszy kwartał sprzedażą 12.923 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 16,4% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku.
Opinie użytkowników
Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.
Diesel 1.5 - tu wersja 16V opracowana przez koncern PSA. Podstawowy problem: uszkodzenie prostych elementów może doprowadzić do zniszczenia silnika i wysokich kosztów. Odpowiednio serwisowane silniki odwdzięczają się niezłą trwałością. Szeroki zakres mocy — od 75 do 130 KM.
Silnik 1.5 HDi powstał jako modernizacja jednostki 1.6 TDCi (DV6). Podobnie jak poprzednik, ma aluminiową budowę, tj. kadłub i głowicę wykonane ze stopów lekkich. Na niezmienionym poziomie pozostawiono skok tłoka (88,3 mm), ale zmniejszono średnicę cylindrów – z 75 na 73,5 mm. Pojemność skokowa nowej jednostki to 1499 cm3.
Średnia opinia: 4.52/5.