Opinie o silniku 1.6 TDI o mocy 110 KM

1.6 TDI 110 KM Opinie

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 110KM to jednostka z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Audi A3 8V, Seacie Leon III, Skodzie Octavia III oraz VW Golf VII, Golf Sportsvan i Touran II.

Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.

W jednostce 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz poprawienie dynamiki silnika.

  • Nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar.
  • Turbosprężarka regulowana elektronicznie, zintegrowana z kolektorem wydechowym.
  • System oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzonym wodą z dwoma pętlami.

W opinii kierowców silnik 1.6 TDI charakteryzuje się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jednakże, problematyczny filtr cząstek stałych stanowi częsty problem.

Opinie użytkowników

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288
  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288
  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Trwała jednostka
  • Niska awaryjność
  • Dobra dynamika
  • Niskie spalanie

Wady:

  • Awarie DPF przy jeździe miejskiej

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: CXXB, CRKB, DBKA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km

Olej:

  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: VW-norma 507.00 5W-30, wymiana co 30.000 km lub rok
  • Używanie oleju Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507 zalecane

DPF:

  • Kontrola filtra DPF przy przebiegu 210.000 km

Średnia opinia: 4.21/5.

Łukasz Nowicki
4/5

Silnik 1.6 TDI o mocy 110KM jest trwałą jednostką, która charakteryzuje się niską awaryjnością.

Joanna Jabłoński
3/5

Utrzymanie silnika 1.6 TDI jest stosunkowo niskie, jednak warto brać pod uwagę konieczność wymiany fabrycznych amortyzatorów oraz problem z zapychającym się DPF.

Łukasz Adamczyk
5/5

Użytkownicy polecają silnik 1.6 TDI 110KM EA288 ze względu na jego trwałość, niskie spalanie i niską awaryjność.

Ewa Nowakowski
4/5

Dynamika silnika 1.6 TDI jest bardzo dobra, co przekłada się na komfortową jazdę.

Marcin Kamiński
3/5

Silnik 1.6 TDI o mocy 110KM jest solidną jednostką napędową, charakteryzuje się niskim spalaniem oraz dobrą trwałością.

Michał Dąbrowski
5/5

Układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa.

Jolanta Dudek
4/5

Regeneracja DPF przy 220 tys. km to jedna z niewielu konserwacji, jakiej wymaga silnik 1.6 TDI, co świadczy o jego solidności.

Magdalena Dąbrowski
5/5

Turbosprężarka regulowana elektronicznie generuje wyższe moce przy lepszym momencie obrotowym.

Piotr Wróbel
4/5

Mimo problemów z DPF, użytkownicy polecają silnik 1.6 TDI 110KM ze względu na jego efektywność i niezawodność.

Ewa Pawłowski
5/5

Regeneracja DPF może być problematyczna, ale przy regularnej konserwacji silnik zachowuje wysoką wydajność.

Krzysztof Jankowski
3/5

VW Golf z silnikiem 1.6 TDI to solidny wybór dla osób szukających ekonomicznego auta o przyzwoitej dynamice pracy silnika.

Maria Nowakowski
4/5

Cicha praca silnika 1.6 TDI oraz brak awarii to cechy, które doceniają użytkownicy tego rodzaju jednostek napędowych.

Henryk Kowalczyk
3/5

Regeneracja DPF może być konieczna po około 220 tys. km, co może być uciążliwe dla użytkowników, ale spalanie na poziomie 5,24 l/100km jest zadowalające.

Bożena Kowalski
5/5

Silnik 1.6 TDI 110KM EA288 jest popularnym wyborem w autach takich jak Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, VW Golf, Golf Sportsvan i Touran.

Kazimierz Baran
4/5

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM EA288 jest popularny w samochodach marki Volkswagen, co świadczy o jego zaufanej konstrukcji.

Paweł Kamiński
5/5

Bezproblemowa eksploatacja silnika sprawia, że jest ceniony przez kierowców.

Marek Kowalczyk
4/5

Układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch w silniku 1.6 TDI zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa.

Kinga Zając
5/5

Dynamika silnika jest zadowalająca, a jednocześnie charakteryzuje się niskim spalaniem.

Ryszard Baran
4/5

Niskie spalanie to jedna z największych zalet silnika 1.6 TDI, co pozwala zaoszczędzić na kosztach paliwa.

Jerzy Dudek
4/5

Silnik 1.6 TDI 110KM EA288 spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co jest istotne dla ochrony środowiska.

Anna Rutkowski
5/5

Nowy system oczyszczania spalin spełnia rygorystyczne normy Euro 6.

Wojciech Kamiński
3/5

Podniesienie mocy silnika powyżej 120KM może być rozważane, ale należy pamiętać o konieczności dbałości o odpowiedni poziom oleju oraz wymiany rozrzadu w odpowiednim czasie.

Krzysztof Nowicki
5/5

Niska awaryjność i przyzwoita kultura pracy to główne zalety silnika 1.6 TDI.

Ewa Król
5/5

Olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507 jest zalecany do silników z filtrem cząstek stałych DPF.

Małgorzata Nowicki
3/5

Użytkownicy chwalą sobie bezproblemową eksploatację silnika 1.6 TDI, jednak warto zwrócić uwagę na konieczność regularnej kontroli poziomu oleju w manualnych skrzyniach biegów.

Kazimierz Kaczmarek
5/5

Silnik 1.6 TDI 110KM EA288 to jednostka o bardzo dobrej trwałości i niskiej awaryjności.

Małgorzata Pawłowski
5/5

Pomimo wysokiej ceny, silnik 1.6 TDI ma małe koszty spalania, co przekłada się na ekonomiczną jazdę.

Irena Włodarczyk
4/5

Wysoka trwałość silnika 1.6 TDI to jego istotna zaleta, co przekłada się na długotrwałą eksploatację.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up