1.6 TDI 110 KM Opinie
Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 110KM to jednostka z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Audi A3 8V, Seacie Leon III, Skodzie Octavia III oraz VW Golf VII, Golf Sportsvan i Touran II.
Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.
W jednostce 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz poprawienie dynamiki silnika.
- Nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar.
- Turbosprężarka regulowana elektronicznie, zintegrowana z kolektorem wydechowym.
- System oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzonym wodą z dwoma pętlami.
W opinii kierowców silnik 1.6 TDI charakteryzuje się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jednakże, problematyczny filtr cząstek stałych stanowi częsty problem.
Opinie użytkowników
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwała jednostka
- Niska awaryjność
- Dobra dynamika
- Niskie spalanie
Wady:
- Awarie DPF przy jeździe miejskiej
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: CXXB, CRKB, DBKA
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
Olej:
- Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: VW-norma 507.00 5W-30, wymiana co 30.000 km lub rok
- Używanie oleju Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507 zalecane
DPF:
- Kontrola filtra DPF przy przebiegu 210.000 km
Średnia opinia: 4.21/5.