1.6 thp 165 km opinie
Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT
Kategoria: Silniki PSA VTi / THP
Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.6 THP o mocy 165KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki, która miała zastosowanie od 2014 roku. W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz zmienny skok zaworów Valvotronic. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą. Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach, która była bardzo awaryjna. Podsumowując, jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.
Opinie użytkowników
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik PSA 1.4 16V VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C 120898 8 5 6.7
- Silnik PSA 1.6 16V THP 156KM-163KM EP6 CDT 89852 7 6 6.2
- Silnik PSA 1.0 12V VTi 68KM 1KR 24539 1 2 5.6
- Silnik PSA 1.6 16V VTi 115KM EC5 20833 5 0 9.9
- Silnik PSA 1.6 16V THP 200KM EP6 CDTX 14064 0 1 6.0
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Zalety:
- bardzo dobra dynamika
- świetne osiągi
- wysoka kultura pracy
- turbodoładowanie
- przyzwoity poziom spalania
Wady:
- wysokie koszty serwisu
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 2 lata
- Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Samochody z tym silnikiem:
- Citroen C4 Picasso II 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)
- Citroen C4 Picasso II FL 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)
- Citroen C4 Grand Picasso II 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)
Średnia ocena użytkowników:
- Trwałość 9.7/10
- Utrzymanie 9.0/10
- Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Czy poleciłbyś ten silnik?
- Suma głosów: 124
- Tak 41
- Nie 83
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik 79%
- Katalizator 1%
- Rozrząd / Wariator 9%
- Układ wtryskowy 1%
- Elektryka, cewka 1%
- Sonda lambda 6%
- Awarie drobne 1%
Opinie użytkowników:
13.08.2022 Peugeot 508 sw
Średnia: (9.3)
Opinia: Dotychczasowy przebieg auta to 77 tys. km i silnik działa bez zastrzeżeń. Nie występują problemy z rozrządem czy poborem oleju (ani żadne inne). Peugeot 508 z tym silnikiem sprawuje się świetnie.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 8.0/10
Dynamika: 10.0/10
Zalety: Brak usterek, duży moment obrotowy oraz moc, wysoka kultura pracy, przyzwoity poziom spalania
Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
17.02.2022 DS3 SoChick
Średnia: (10.0)
Opinia: Mam go od 7 lat, niski przebieg jak na te lata - 36K, ale jak do tej pory nie miałem żadnych problemów. Moc większa jak podaje fabryka, na hamowni: 175KM/280Nm, sprawdzona miesiąc po wyjeździe z salonu.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 10.0/10
Dynamika: 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, duża moc/dynamika
Wady: Dostęp do filtra oleju.
Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
08.05.2020 Peugeot 508 sedan manual
Średnia: (9.0)
Opinia: Świetny silnik, ale wymaga uwagi od użytkownika (sprawdzić poziom oleju, częściej olej wymieniać, .) Pali niewiele więcej od diesel'a nawet przy autostradowych prędkościach. Jazda prędkościami 170 - 200 km/h to spalanie rzeczywiste ok 10 l., ale przy 140 km/h pali około 7 / 8 l. Najniższe .czytaj całość spalanie wg komputera to 5,8 l. - droga krajowa, prędkość ok 90 km/h. Olej wymieniam co 10 tyś.
Średnia opinia: 3.87/5.