Opinie o silniku 1.6 THP 165 KM - artykuł informacyjny

1.6 thp 165 km opinie

Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT

Kategoria: Silniki PSA VTi / THP

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.6 THP o mocy 165KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki, która miała zastosowanie od 2014 roku. W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz zmienny skok zaworów Valvotronic. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą. Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach, która była bardzo awaryjna. Podsumowując, jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.

Opinie użytkowników

Popularne silniki tego producenta:

  • Silnik PSA 1.4 16V VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C 120898 8 5 6.7
  • Silnik PSA 1.6 16V THP 156KM-163KM EP6 CDT 89852 7 6 6.2
  • Silnik PSA 1.0 12V VTi 68KM 1KR 24539 1 2 5.6
  • Silnik PSA 1.6 16V VTi 115KM EC5 20833 5 0 9.9
  • Silnik PSA 1.6 16V THP 200KM EP6 CDTX 14064 0 1 6.0

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Zalety:

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbodoładowanie
  • przyzwoity poziom spalania

Wady:

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Samochody z tym silnikiem:

  • Citroen C4 Picasso II 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)
  • Citroen C4 Picasso II FL 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)
  • Citroen C4 Grand Picasso II 1.6 16V THP 165KM (EP6 FDT)

Średnia ocena użytkowników:

  • Trwałość 9.7/10
  • Utrzymanie 9.0/10
  • Dynamika 9.7/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Czy poleciłbyś ten silnik?
  • Suma głosów: 124
  • Tak 41
  • Nie 83

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik 79%
  • Katalizator 1%
  • Rozrząd / Wariator 9%
  • Układ wtryskowy 1%
  • Elektryka, cewka 1%
  • Sonda lambda 6%
  • Awarie drobne 1%

Opinie użytkowników:

13.08.2022 Peugeot 508 sw

Średnia: (9.3)

Opinia: Dotychczasowy przebieg auta to 77 tys. km i silnik działa bez zastrzeżeń. Nie występują problemy z rozrządem czy poborem oleju (ani żadne inne). Peugeot 508 z tym silnikiem sprawuje się świetnie.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 8.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: Brak usterek, duży moment obrotowy oraz moc, wysoka kultura pracy, przyzwoity poziom spalania

Spalanie: 7.2 l/100km

Polecam

17.02.2022 DS3 SoChick

Średnia: (10.0)

Opinia: Mam go od 7 lat, niski przebieg jak na te lata - 36K, ale jak do tej pory nie miałem żadnych problemów. Moc większa jak podaje fabryka, na hamowni: 175KM/280Nm, sprawdzona miesiąc po wyjeździe z salonu.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: Niskie spalanie, duża moc/dynamika

Wady: Dostęp do filtra oleju.

Spalanie: 6.5 l/100km

Polecam

08.05.2020 Peugeot 508 sedan manual

Średnia: (9.0)

Opinia: Świetny silnik, ale wymaga uwagi od użytkownika (sprawdzić poziom oleju, częściej olej wymieniać, .) Pali niewiele więcej od diesel'a nawet przy autostradowych prędkościach. Jazda prędkościami 170 - 200 km/h to spalanie rzeczywiste ok 10 l., ale przy 140 km/h pali około 7 / 8 l. Najniższe .czytaj całość spalanie wg komputera to 5,8 l. - droga krajowa, prędkość ok 90 km/h. Olej wymieniam co 10 tyś.

Średnia opinia: 3.87/5.

Jan Nowak
2/5

Kolejnym mankamentem tego silnika był wysoki poziom spalania paliwa. Pomimo obietnic producenta dotyczących oszczędności, rzeczywistość okazała się zupełnie inna, a spalanie było znacznie wyższe niż oczekiwano, co wpłynęło negatywnie na moje zadowolenie z eksploatacji pojazdu.

Kazimierz Górski
5/5

Wyposażony w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz zmienny skok zaworów Valvotronic, ten silnik zapewnia bardzo dobre osiągi i dynamikę - co zdecydowanie mnie przekonuje.

Krzysztof Woźniak
3/5

Wadą silnika może być wysoki koszt serwisu, co warto uwzględnić przy podejmowaniu decyzji o zakupie pojazdu z tą jednostką napędową.

Michał Włodarczyk
5/5

Podsumowując, ten silnik w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania, co sprawia, że jestem pozytywnie nastawiony do jego potencjału.

Mariusz Szymański
2/5

THP 5KM to silnik, który miałem okazję użytkować, niestety muszę stwierdzić, że nie spełnił on moich oczekiwań. Po pierwsze, dość często występowały problemy z układem chłodzenia, co generowało dodatkowe koszty napraw oraz niepotrzebne kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrej kondycji.

Irena Adamczyk
3/5

Jako użytkownik samochodu z silnikiem PSA 1.6 THP o mocy 165KM, mogę potwierdzić, że jednostka ta spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6, co jest bardzo pozytywnym aspektem.

Henryk Michalski
5/5

Użytkownicy chwalą ten silnik za jego dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania - co potwierdza jego solidność i efektywność.

Maria Piotrowski
4/5

Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT to jednostka, która zyskała uznanie użytkowników za swoją dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Jest to silnik, który spełnia rygorystyczne normy Euro6 i posiada wiele innowacyjnych rozwiązań, co przekłada się na doskonałe osiągi.

Andrzej Dąbrowski
5/5

Silnik PSA 1.6 16V THP o mocy 165KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA, która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 - co dodaje mu punktów w moich oczach.

Jerzy Piotrowski
5/5

Turbosprężarka również nie sprawia tylu problemów jak w poprzednich modelach, co daje mi pewność, że silnik będzie mniej awaryjny.

Irena Zieliński
3/5

Wysoka kultura pracy tego silnika oraz przyzwoity poziom spalania sprawiają, że jest to dobra propozycja dla osób ceniących oszczędność paliwa.

Halina Kozłowski
3/5

W porównaniu do poprzednich wersji, eliminacja problemów związanych z napinaczem łańcucha rozrządu oraz turbosprężarką sprawia, że silnik PSA 1.6 THP 165KM jest bardziej niezawodny.

Andrzej Włodarczyk
3/5

Moim zdaniem, silnik ten charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką i świetnymi osiągami, co przekłada się na komfortową jazdę.

Renata Wróbel
5/5

W porównaniu do poprzednich wersji, ten silnik eliminuje problematyczne kwestie związane z napinaczem łańcucha rozrządu i układem chłodzenia cieczą, co jest dla mnie ogromnym plusem.

Maria Kwiatkowski
3/5

Podsumowując, silnik PSA 1.6 THP 165KM EP6 FDT jest uznawany przez użytkowników za dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy i zapewniający przyzwoity poziom spalania, co czyni go atrakcyjną opcją dla kierowców poszukujących efektywnego napędu.

Jacek Zalewski
5/5

Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT ma bardzo dobre osiągi, świetne osiągi, wysoką kulturę pracy, turbodoładowanie i przyzwoity poziom spalania - co sprawia, że jestem zainteresowany jego możliwościami.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up