Silnik Ford 1.8 TDCi - Opinie i Informacje
Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki Ford. Silniki Ford 1.8 TDCI z systemem Common Rail pojawiły się w 2001 roku. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus, C-Max.
Początkowo realizowana była przy pomocy układu wtrysków Delphi, a od roku 2004 wprowadzono piezo wtryskiwacze Siemens. Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, ale wymagają wysokich kosztów naprawy. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, co zapewnia dynamikę i niskie spalanie.
Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe oraz konieczność odpowiedniego doboru paska rozrządu, zależnie od okresu produkcji Ford stosował różne koła zębate.
Opinie użytkowników
- Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 110KM-115KM DLD-418
- Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 125KM DLD-418
- Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 75KM-90KM DLD-418
- Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 100KM DLD-418
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Bardzo trwała jednostka
- Niskie spalanie
- Brak DPF-u
- Przystępne ceny serwisu i części
Wady:
- Przestarzała konstrukcja silnika
- Bardzo niska kultura pracy - głośny
- Awarie koła dwumasowego