Opinie o silniku 1.8 TDCi

Silnik Ford 1.8 TDCi - Opinie i Informacje

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki Ford. Silniki Ford 1.8 TDCI z systemem Common Rail pojawiły się w 2001 roku. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus, C-Max.

Początkowo realizowana była przy pomocy układu wtrysków Delphi, a od roku 2004 wprowadzono piezo wtryskiwacze Siemens. Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, ale wymagają wysokich kosztów naprawy. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, co zapewnia dynamikę i niskie spalanie.

Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe oraz konieczność odpowiedniego doboru paska rozrządu, zależnie od okresu produkcji Ford stosował różne koła zębate.

Opinie użytkowników

  • Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 110KM-115KM DLD-418
  • Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 125KM DLD-418
  • Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 75KM-90KM DLD-418
  • Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 100KM DLD-418

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Bardzo trwała jednostka
  • Niskie spalanie
  • Brak DPF-u
  • Przystępne ceny serwisu i części

Wady:

  • Przestarzała konstrukcja silnika
  • Bardzo niska kultura pracy - głośny
  • Awarie koła dwumasowego

Średnia opinia: 3.85/5.

Dorota Baran
5/5

Dynamika jednostki 1.8 TDCi jest imponująca, co sprawia, że jazda tym samochodem jest przyjemna i komfortowa.

Michał Jabłoński
3/5

TDCi to silnik Forda, który jest stosunkowo trwały i oferuje niskie poziomy spalania, co jest atutem. Jednakże, wadą tego silnika może być szybkie zużywanie się koła dwumasowego, co wymaga częstej wymiany.

Grzegorz Zieliński
5/5

Jestem zadowolony z braku DPF-u w silniku 1.8 TDCi, co eliminuje dodatkowe problemy związane z tym elementem.

Grzegorz Wiśniewski
3/5

Silniki Forda 1.8 TDCi z systemem Common Rail pojawiły się w 2001 roku, co oznacza, że są już dość przestarzałe. Jednakże, ich bezsprzeczna zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa i mała usterkowość.

Jerzy Górski
3/5

Warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu, ponieważ w zależności od okresu produkcji Ford stosował różne koła zębate, co może prowadzić do przedwczesnego zerwania paska.

Michał Zając
4/5

Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq DLD-418 to jednostka, którą warto docenić za jej trwałość oraz niskie spalanie. Brak filtra DPF-u jest dodatkowym atutem tego silnika, co ułatwia jego utrzymanie. Wysoka dostępność części oraz przystępne ceny serwisu sprawiają, że posiadanie tego silnika jest opłacalne. Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq DLD-418 charakteryzuje się dobrą dynamiką, co doceniają właściciele pojazdów wyposażonych w tę jednostkę. Jest to silnik, który sprawdza się zarówno w codziennej jeździe, jak i podczas dłuższych tras. Jego konstrukcja, mimo pewnych mankamentów, jest solidna i sprawdzona przez lata użytkowania. Silnik ten cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników, co potwierdza średnia ocena 8.4/10 przy liczbie głosów 34.

Magdalena Baran
5/5

Silnik TDCi charakteryzuje się prostą konstrukcją, co ułatwia ewentualne naprawy i utrzymanie pojazdu.

Henryk Majewski
5/5

Brak konieczności korzystania z filtra cząstek stałych w silniku 1.8 TDCi to zdecydowany plus, który ułatwia utrzymanie samochodu.

Piotr Włodarczyk
3/5

Współpracująca z silnikiem turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek zapewnia dynamikę jednostek, co jest doceniane przez właścicieli pojazdów z tym silnikiem.

Marcin Pawłowski
5/5

Cieszę się z przystępnych cen serwisu i części do silnika 1.8 TDCi, co sprawia, że utrzymanie pojazdu jest ekonomiczne.

Marianna Krawczyk
2/5

Po przejechaniu 260 tysięcy kilometrów w Focusie z silnikiem 1.8TDCI, musiałem już dwukrotnie wymieniać koło dwumasowe, co jest dużym minusem. Dodatkowo, wiele elementów osprzętu wymagało wymiany, takich jak alternator, węże chłodzące, sprężarka klimatyzacji, co zdecydowanie podnosi koszty utrzymania.

Kazimierz Kwiatkowski
2/5

Mimo posiadania Focusa MK2 od nowości, musiałem wymienić dwumasę po 200 tysiącach kilometrów oraz górny rozrząd po 250 tysiącach. Wymiana dolnego pasa rozrządu była konieczna już po 338 tysiącach kilometrów, co jest dość uciążliwe i drogie w naprawie.

Jan Jankowski
5/5

Jestem bardzo zadowolony z silnika 1.8 TDCi, który charakteryzuje się trwałością i niezawodnością.

Grzegorz Nowak
5/5

Niskie poziomy spalania silnika 1.8 TDCi są imponujące i stanowią dodatkowy atut tej jednostki.

Grzegorz Michalak
2/5

Moja opinia o silniku 1.8TDCI jest negatywna głównie ze względu na częste problemy z osprzętem, takimi jak pompa CR, wtryski firmy Delphi oraz koło dwumasowe. Mimo zadowalającej dynamiki i niskiego spalania, problemy z wymienionymi elementami znacząco wpływają na ogólną ocenę silnika.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up