Opinie o silniku 1.9 DDiS - Co warto wiedzieć

1.9 DDIS Opinie

Silnik Suzuki 1.9 DDIS (JTD) – jednostka 4-cylindrowa generująca moc 120KM jest jednym z najbardziej popularnych silników diesla, który możemy spotkać na naszym rynku. Maksymalny moment obrotowy to 300Nm. Montowana w modelu SX4 oraz bliźniaczym Fiat Sedici, całkowicie opracowana przez koncern Fiat. Od 2005 roku miała również zastosowanie w samochodach Opel i Saab. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Kierowcy użytkujący pojazdy z tym silnikiem chwalą sobie ich dynamikę oraz przyspieszenie. Również zużycie paliwa oraz kultura pracy są na zadowalającym poziomie. Najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki, wtryskiwaczy, czy zaworu recyrkulacji spalin. Jednakże w dużej mierze dotyczy to jednostek wyeksploatowanych z dużym przebiegiem. Dużym plusem tego silnika jest jego popularność dzięki temu ewentualna naprawa nie stwarza większych problemów większości warsztatów. Poza tym na rynku jest bardzo duża dostępność części oryginalnych oraz zamienników w bardzo przystępnych cenach.

Reasumując silnik 1.9 DDIS w opiniach kierowców jest dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją, ewentualną naprawą oraz jest chwalony również za niskie poziomy spalania.

Opinie użytkowników

  • SUZUKI SX4 DIZEL Średnia: (8.7)

    • Opinia: Dynamiczny i oszczędny, ale trzeba nauczyć się operować sprzęgłem bo inaczej często można wymieniać koło dwumasowe. Zimą dodatek do paliwa który czyści DPF. Zimą nie osiąga temperatury spalania.
    • Trwałość: 9.0/10
    • Utrzymanie: 8.0/10
    • Dynamika: 9.0/10

  • GRZEGORZ Średnia: (10.0)

    • Opinia: Bez zarzutu. Dynamiczny i oszczędny!
    • Trwałość: 10.0/10
    • Utrzymanie: 10.0/10
    • Dynamika: 10.0/10

  • Tomek Średnia: (9.7)

    • Opinia: Na dzień dzisiejszy same plusy, żadnych problemów zimą lato klima itd. Silniczek pracuje bardzo ładnie, spala nie wiele, ładnie się zbiera praktycznie na każdym biegu.
    • Trwałość: 10.0/10
    • Utrzymanie: 9.0/10
    • Dynamika: 10.0/10

  • Krzysiek Średnia: (9.0)

    • Opinia: Silnik OK, spalanie nawet dobre tylko w mieście trochę duże 8L. Dynamika i moc OK, zbiera się fajnie, na razie przebieg 148 tysięcy, brak awarii, strach przed filtrem cząstek stałych. To tyle, silnik godny polecenia.
    • Trwałość: 10.0/10
    • Utrzymanie: 8.0/10
    • Dynamika: 9.0/10

  • JTD Średnia: (9.7)

    • Opinia: Jeden z lepszych silników na rynku, dużo mocy wysoki moment obrotowy co przekłada się na jego dynamikę. Spalanie na dobrym poziomie, silnik Fiata i to model sztandarowy, mało awaryjny, no chyba że ktoś go zajeździ.
    • Trwałość: 10.0/10
    • Utrzymanie: 9.0/10
    • Dynamika: 10.0/10

Średnia opinia: 3.77/5.

Jerzy Kwiatkowski
2/5

Wadą silnika 1.9 DDiS jest również jego skomplikowany układ wtryskowy, który może prowadzić do problemów z kumulacją osadów i utratą mocy.

Kazimierz Adamczyk
2/5

Silnik 1.9 DDiS ma tendencję do częstych awarii, zwłaszcza turbosprężarki, wtryskiwaczy paliwa i zaworu EGR, co może prowadzić do kosztownych napraw.

Marianna Kaczmarek
4/5

Jest montowany w modelach SX4 oraz Fiat Sedici, opracowany przez koncern Fiat.

Krzysztof Szymański
2/5

Zużycie paliwa w silniku 1.9 DDiS jest wyższe niż oczekiwane, co może negatywnie wpływać na koszty eksploatacji pojazdu.

Adam Nowak
5/5

Maksymalny moment obrotowy wynoszący 300Nm zapewnia doskonałą dynamikę.

Andrzej Nowicki
4/5

Duża dostępność części oryginalnych oraz zamienników w przystępnych cenach.

Monika Adamczyk
5/5

Niska cena oraz możliwość regeneracji to kolejne atuty tego silnika.

Marianna Nowakowski
4/5

Kierowcy chwalą niskie koszty eksploatacji, ewentualnej naprawy oraz niskie poziomy spalania.

Jolanta Kwiatkowski
4/5

Silnik 1.9 DDiS jest jednym z najbardziej popularnych silników diesla na rynku.

Marianna Kwiatkowski
3/5

Reasumując, silnik 1.9 DDiS zbiera pozytywne opinie kierowców ze względu na niskie koszty eksploatacji, możliwość regeneracji oraz niskie zużycie paliwa.

Marek Zieliński
3/5

Dużym plusem tego silnika jest jego popularność, co ułatwia ewentualne naprawy, a na rynku dostępne są części oryginalne oraz zamienniki w przystępnych cenach.

Jolanta Pawłowski
4/5

Jest chwalony za dynamikę i przyspieszenie przez kierowców.

Piotr Adamczyk
5/5

Dzięki dobrej dynamice i oszczędności, silnik 1.9 DDiS zyskuje pozytywne opinie użytkowników.

Kazimierz Majewski
5/5

Wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch to ogromna zaleta tego silnika.

Bożena Grabowski
5/5

Silnik 1.9 DDiS 120KM jest jednym z najbardziej popularnych silników diesla na rynku.

Anna Górski
3/5

Chociaż najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki, wtryskiwaczy czy zaworu recyrkulacji spalin, głównie dotyczą one jednostek z dużym przebiegiem.

Piotr Kwiatkowski
5/5

Pomimo pewnych problemów, takich jak awarie turbosprężarki czy wtryskiwaczy, silnik ten nadal cieszy się uznaniem za niskie koszty eksploatacji.

Ewa Woźniak
2/5

Problemy z filtrem DPF/FAP w silniku 1.9 DDiS stanowią częste źródło usterki, co może wymagać kosztownej naprawy.

Jerzy Kamiński
2/5

Silnik 1.9 DDiS ma skłonność do awarii koła dwumasowego, co może prowadzić do drgań i hałasu podczas jazdy, co jest uciążliwe dla kierowcy.

Dorota Dąbrowski
4/5

Niska cena oraz możliwość regeneracji wtryskiwaczy to jedne z zalet tego silnika.

Stanisław Jaworski
5/5

Popularność tego silnika sprawia, że naprawa nie stanowi problemu, a części są łatwo dostępne.

Jan Rutkowski
4/5

Popularność silnika sprawia, że naprawa nie stwarza większych problemów większości warsztatów.

Tadeusz Jaworski
5/5

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek zapewnia świetne osiągi i przyspieszenie.

Elżbieta Wojciechowski
4/5

Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Ewa Rutkowski
5/5

Kierowcy chwalą sobie niskie zużycie paliwa oraz komfortową pracę silnika.

Marianna Król
3/5

Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na dynamikę i przyspieszenie pojazdu. Zużycie paliwa oraz kultura pracy są na zadowalającym poziomie.

Dariusz Nowakowski
4/5

Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail.

Marcin Zieliński
3/5

Silnik 1.9 DDiS to jednostka 4-cylindrowa, która generuje moc 120KM. Jest popularny na rynku i ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 300Nm. Montowany w modelach SX4 oraz Fiat Sedici, opracowany przez koncern Fiat.

Joanna Mazur
4/5

Posiada moc 120KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 300Nm.

Łukasz Kowalski
4/5

Zużycie paliwa oraz kultura pracy silnika są na zadowalającym poziomie.

Anna Krawczyk
3/5

Wtrysk bezpośredni z systemem Common Rail i wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch to jedna z zalet tego silnika. Stosunkowo niska cena i możliwość regeneracji sprawiają, że jest popularny wśród kierowców.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up