1.9 TDI BLS - opinie i informacje
Silnik 1.9 TDI BLS jest jednym z wersji popularnych jednostek napędowych koncernu Volkswagena. Charakteryzuje się niskim spalaniem oraz dobrymi osiągami. Silnik debiutował w 1991 roku w Audi 80 i produkowany był do 2011 roku.
1.9 TDI występował w ponad 40 różnych wersjach, różniących się momentem obrotowym, mocą oraz osprzętem. Dużą zmianą techniczną było zastąpienie pompy wtryskowej pompowtryskiwaczami, co pozwoliło podnieść moc i obniżyć zużycie paliwa.
Wersja 105 KM oznaczenia BKC, BXE, BLS była montowana m.in. w Audi A3, Seat Altea, Skoda Octavia, VW Golf, Passat. Wersja 90 KM oznaczenia BRU, BXF, BXJ była montowana w innych modelach.
Najczęstsze usterki silnika 1.9 TDI to awarie wtryskiwaczy, zużycie turbosprężarki, problemy z kołem dwumasowym. Zaleca się wymianę koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i uszczelniaczem skrzyni biegów.
1.9 TDI BLS był wyposażony w filtr cząsteczek stałych (DPF), który wymagał regularnej konserwacji. Silnik o oznaczeniu BXE miał problem z wyrabiającymi się panewkami, co prowadziło do poważnych usterek.
Podsumowując, silnik 1.9 TDI BLS jest polecany ze względu na niskie spalanie, dobre osiągi oraz łatwość serwisowania. Warto zwrócić uwagę na stan techniczny przed zakupem używanego pojazdu z tym silnikiem.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.05/5.