Opinie o silniku 2.0 TDI 140 KM

Silnik VW 2.0 TDI 140KM - Opinie

MotofaktyPoradyEksploatacjaSilnik VW 2.0 TDI. Czy należy się bać tej jednostki napędowej?

TDI to skrót z ang. Turbo Direct Injection, używany od wielu lat przez grupę Volkswagena. Jednostki TDI zapoczątkowały erę silników, w których wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania. Pierwsza generacja montowana była w modelu Audi 80 i miała moc 90 KM. Producent wyposażył ją w turbodoładowanie, elektronicznie sterowana pompę rozdzielaczową oraz ośmiozaworową głowicę, a to oznaczało, że konstrukcja ma duży potencjał eksploatacyjny i rozwojowy.

Opinie użytkowników

Silnik VW 2.0 TDI. Legendarna trwałość

Grupa Volkswagena ambitnie i efektywnie rozwijała projekt 1.9 TDI, i na przestrzeni lat do silnika trafiał coraz to nowocześniejszy osprzęt, czyli np. turbosprężarka o zmiennej geometrii kierowania spalin, intercooler, pompowtryskiwacze i dwumasowe koło zamachowe. Dzięki coraz to nowocześniejszej technologii, moc silników wzrastała, kultura pracy była lepsza, a spalanie malało. Trwałość jednostek napędowych 1.9 TDI to już niemal legenda, wiele aut z tymi motorami potrafi jeździć do dziś, i mieć się całkiem dobrze. Nierzadko, przebiegi rzędu 500 tysięcy kilometrów, to nic strasznego. Współczesne konstrukcje mogą takiego wyniku tylko pozazdrościć.

Silnik VW 2.0 TDI. Lepsze jest wrogiem dobrego

Następcą 1.9 TDI został silnik 2.0 TDI, który według niektórych specjalistów jest idealnym przykładem, że powiedzenie „lepsze jest wrogiem dobrego” ma sens. Wynika to z faktu, że pierwsze generacje tych jednostek napędowych wykazywały i wykazują nadal dużo większą awaryjność i wyższe koszty eksploatacji. Mechanicy twierdzą, że 2.0 TDI był zwyczajnie niedopracowany oraz koncern zaczął wdrażać agresywniejszą politykę optymalizacji kosztów produkcji. Prawda pewnie leży pośrodku. Problemy pojawiły się już na starcie, producent opracowywał regularne usprawnienia i ratował sytuację. Stąd tak duża ilość różnorakich rozwiązań i podzespołów. Decydując się na zakup samochodu z 2.0 TDI trzeba być tego świadomym i wszystko możliwe dobrze zweryfikować.

Silnik VW 2.0 TDI. Pompowtryskiwacze

  • Silniki 2.0 TDI z układem zasilania opartym na pompowtryskiwaczach zadebiutowały w 2003 roku
  • Jednostka napędowa 2.0 TDI występowała w różnych wariantach mocy, ośmiozaworowe generowały 136 – 140 KM, a szesnastozaworowe 140 – 170KM
  • Niewątpliwą zaletą tego motoru było niskie zużycie paliwa i dobre osiągi

Silnik VW 2.0 TDI. System Common Rail

Rok 2007 przyniósł Grupie Volkswagena jeszcze nowocześniejszą technologię, korzystającą z systemu Common Rail i szesnastozaworowych głowic. Silniki tej konstrukcji charakteryzowały się efektywniejszą kulturą pracy i były dużo trwalsze. Dodatkowo zwiększył się zakres mocy, który wynosi od 140 do aż 240 KM. Jednostki napędowe produkowane są do dziś.

Silnik VW 2.0 TDI. Usterki

Jak już wspomniano, silnik ten ma swoje kontrowersje wśród użytkowników. Częste usterki obejmują problem z napędem pompy oleju, pęknięcia głowicy, usterki pompowtryskiwaczy, koła dumasowe czy problemy z rozrządem. Silniki produkowane po 2008 roku prezentują już nieco lepszą trwałość.

Silnik VW 2.0 TDI. Kody silników

Odmian silników 2.0 TDI jest wiele. Warto zwrócić uwagę na kod silnika przy zakupie auta, szczególnie starszego modelu. Niektóre kody silników mogą sugerować większe ryzyko awarii.

Silnik VW 2.0 TDI. Koszty napraw

Części zamiennych do silników 2.0 TDI są dostępne na rynku. Praktycznie każdy sklep motoryzacyjny będzie miał potrzebne części. Ceny bywają atrakcyjne, choć zawsze warto sprawdzić oferty.

Średnia opinia: 4.11/5.

Roman Nowak
5/5

Jestem pod wrażeniem efektywności i rozwoju jednostek TDI, szczególnie 2.0 TDI.

Stanisław Wojciechowski
4/5

Silnik TDI o mocy 140 KM jest jednostką napędową z długą historią i potencjałem rozwojowym. Pierwsza generacja zapoczątkowała erę silników bezpośredniego wtrysku paliwa, co jest jego dużą zaletą.

Tomasz Malinowski
5/5

System Common Rail w silnikach 2.0 TDI poprawił ich trwałość i efektywność.

Irena Kamiński
4/5

Mimo pewnych problemów z awaryjnością pierwszych generacji, silniki 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i dobrą wydajnością, co stanowi ich istotną zaletę.

Aleksandra Nowak
5/5

Samochody z silnikiem 2.0 TDI cieszą się dobrą opinią, ale warto być świadomym ewentualnych problemów.

Barbara Olszewski
4/5

Mimo pewnych problemów z usterkami, dostępność części zamiennych do silników 2.0 TDI jest wysoka, co może obniżyć koszty napraw i utrzymania pojazdu.

Marek Jaworski
3/5

Silnik 2.0 TDI jest legendarny pod względem trwałości, co potwierdzają użytkownicy i specjaliści. Mocne strony to efektywność i niskie zużycie paliwa.

Elżbieta Król
3/5

Koszty napraw silnika 2.0 TDI nie są wygórowane, ale warto pamiętać o regularnej kontroli i konserwacji, aby uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.

Tomasz Rutkowski
2/5

Pompowtryskiwacze w silnikach 2.0 TDI są często podatne na usterki, co może prowadzić do poważnych problemów z napędem pompy oleju i zatarcia jednostki.

Katarzyna Wojciechowski
4/5

Trwałość jednostek napędowych 1.9 TDI, które były poprzednikiem 2.0 TDI, jest praktycznie legendarna, co świadczy o solidności i długowieczności tych silników.

Aleksandra Kozłowski
2/5

Silnik TDI często wykazuje awaryjność i wysokie koszty eksploatacji, co może sprawić wiele problemów użytkownikowi.

Marcin Kowalczyk
5/5

Wybierając auto z silnikiem 2.0 TDI, warto zwrócić uwagę na kod silnika i jego historię serwisową.

Renata Włodarczyk
3/5

Decydując się na samochód z silnikiem 2.0 TDI, trzeba być świadomym możliwych usterek, takich jak nagła utrata smarowania czy problemy z głowicą.

Kinga Nowak
3/5

Niestety, silnik 2.0 TDI ma swoje wady, w tym problemy z pompowtryskiwaczami i kołami dumasowymi, co może prowadzić do wysokich kosztów napraw.

Paweł Lewandowski
5/5

Moc silnika 2.0 TDI zapewnia świetne osiągi przy niskim zużyciu paliwa.

Agnieszka Zieliński
5/5

Silnik TDI 140KM jest legendarny w swojej trwałości i potencjale eksploatacyjnym.

Bożena Król
5/5

Chociaż .0 TDI ma swoje usterki, regularna kontrola może zapobiec większym problemom.

Krzysztof Szymański
4/5

Wprowadzenie systemu Common Rail do silników 2.0 TDI przyniosło nowoczesną technologię, większy zakres mocy oraz poprawę trwałości, co sprawia, że są one coraz bardziej popularne i cenione.

Ewa Zieliński
5/5

Koszty napraw silników 2.0 TDI są przystępne, a części zamiennych łatwo dostępne.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up