Silnik 2.0 FSI/TFSI - opinie i informacje
Silnik 2.0 FSI/TFSI jest jednym z częściej spotykanych na rynku. Jest to oszczędny i ekologiczny napęd, charakteryzujący się wysoką efektywnością. Silnik 2.0 TFSI jest mocno rozwijany i popularny, a jego części zamiennych nie stanowią problemu.
Opinie użytkowników
Jeśli wszystko działa prawidłowo, auto z silnikiem 2.0 FSI/TFSI przypadnie do gustu wielu osobom. Korzystna relacja osiągów do zużycia paliwa sprawia, że jest to popularny wybór. Wersje z turbiną oferują różne moce, od 170 do nawet 272 KM.
Niestety, silnik 2.0 FSI ma kilka problemów, takich jak nagar na zaworach ssących, nietrwałe wałki rozrządu oraz uszkodzenia czujników. W przypadku wersji z turbiną, główne obawy to problemy ze sprężarką oraz dużym spalaniem oleju silnikowego.
Usterki silnika 2.0 FSI/TFSI:
- Nagar na zaworach ssących: Objawy to nierówna praca silnika i spadek efektywności. Można zastosować środki czyszczące lub ingerencję mechaniczną.
- Zużycie oleju: Problem dotyczy przede wszystkim 200-konnych wersji, a rozwiązaniem jest przeprowadzenie remontu silnika.
Budowa silnika 2.0 FSI/TFSI:
Silnik 2.0 FSI/TFSI to nowoczesna konstrukcja z wtryskiem bezpośrednim. Posiada kadłub, tłoki oraz głowicę wykonane z aluminium, układ DOHC, kolektor dolotowy z klapami sterującymi przepływem powietrza oraz system zmiennych faz rozrządu.
Dane techniczne silnika 2.0 FSI/TFSI:
- 2.0 FSi: Moc maksymalna 150 KM, moment obrotowy 200 Nm.
- 2.0 TFSI: Moc maksymalna od 170 do 272 KM, moment obrotowy do 350 Nm.