Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 156KM - Opinie o silniku
Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM DW12M
Kategoria: Silniki Mitsubishi TD / DI-D
Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki. Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D występuje w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka 4-cylindrowa generująca moc 156KM. Maksymalny moment obrotowy to 380NM przy 2000 obr/min. Do jego wykorzystania silnik zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną firmy Aisin.
Silnik całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch i jest połączony z systemem spalania ECCS. Komora ECCS przyczynia się do ograniczenia ilości nie spalonego paliwa za co odpowiada specjalnie skonstruowany aluminiowy tłok. Największą wartością wtryskiwaczy pizoelektrycznych jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.
Jednostka występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Honeywell Turbo Technology. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracuje standardowo z filtrem cząstek stałych w celu spełnienia norm Euro4.
Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zapchania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.
Wsłuchując się w opinie kierowców na temat silnika 2.2DID dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za dobrą dynamikę, stosunkowo niskie spalanie oraz małą awaryjność. Na niekorzyść przemawiają awarie filtru cząstek stałych FAP defekty koła dwumasowego, wtrysków (głównie w autach z dużym przebiegiem) oraz wysokie koszta obsługi.
Opinie użytkowników
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik Mitsubishi 1.6 DI-D 114KM DV6C
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Informacje serwisowe:
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje
- Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
Popularne modele z tym silnikiem:
- Mitsubishi Outlander II 2.2 DI-D 156KM (DW12MTED4)
- Mitsubishi Outlander II FL 2.2 DI-D 156KM (DW12MTED4)
Średnia ocena użytkowników:
- Trwałość: 9.7/10
- Utrzymanie: 7.7/10
- Dynamika: 9.0/10
Średnia opinia: 4.07/5.