Opinie o silniku 2.2 w Mitsubishi Outlander - Co warto wiedzieć

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 156KM - Opinie o silniku

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM DW12M

Kategoria: Silniki Mitsubishi TD / DI-D

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki. Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D występuje w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka 4-cylindrowa generująca moc 156KM. Maksymalny moment obrotowy to 380NM przy 2000 obr/min. Do jego wykorzystania silnik zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną firmy Aisin.

Silnik całkowicie opracowany przez francuski koncern PSA. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch i jest połączony z systemem spalania ECCS. Komora ECCS przyczynia się do ograniczenia ilości nie spalonego paliwa za co odpowiada specjalnie skonstruowany aluminiowy tłok. Największą wartością wtryskiwaczy pizoelektrycznych jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.

Jednostka występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Honeywell Turbo Technology. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracuje standardowo z filtrem cząstek stałych w celu spełnienia norm Euro4.

Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zapchania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.

Wsłuchując się w opinie kierowców na temat silnika 2.2DID dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za dobrą dynamikę, stosunkowo niskie spalanie oraz małą awaryjność. Na niekorzyść przemawiają awarie filtru cząstek stałych FAP defekty koła dwumasowego, wtrysków (głównie w autach z dużym przebiegiem) oraz wysokie koszta obsługi.

Opinie użytkowników

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik Mitsubishi 1.6 DI-D 114KM DV6C

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Informacje serwisowe:

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch

Popularne modele z tym silnikiem:

  • Mitsubishi Outlander II 2.2 DI-D 156KM (DW12MTED4)
  • Mitsubishi Outlander II FL 2.2 DI-D 156KM (DW12MTED4)

Średnia ocena użytkowników:

  • Trwałość: 9.7/10
  • Utrzymanie: 7.7/10
  • Dynamika: 9.0/10

Średnia opinia: 4.07/5.

Dorota Kowalski
4/5

Polecam silnik 2.2 DI-D wszystkim, którzy cenią sobie wydajność, ekonomię i niezawodność w jednym pakiecie.

Dorota Zalewski
5/5

Wysoka trwałość silnika oraz jego osprzętu, jak turbosprężarka czy wtryskiwacze, sprawiają, że wydaje się być inwestycją na lata.

Joanna Piotrowski
4/5

Posiadanie silnika 2.2 DI-D w moim Mitsubishi Outlander daje mi poczucie pewności i komfortu podczas podróży.

Tomasz Nowakowski
4/5

Mitsubishi Outlander z silnikiem 2.2 DI-D jest doceniany za dobrą dynamikę oraz oszczędne zużycie paliwa.

Beata Kowalczyk
5/5

Jego praca jest bardzo cicha i nie sprawia żadnych problemów podczas jazdy, co jest istotne dla komfortu podróżowania.

Renata Piotrowski
4/5

Jako posiadacz Mitsubishi Outlander z silnikiem 2.2 DI-D cieszę się z wydajności tej jednostki napędowej.

Ryszard Olszewski
4/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM DW12M ma dobrą kulturę pracy i niezawodność.

Danuta Górski
2/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM w Mitsubishi Outlander ma problem z odpalaniem w zimie, co utrudnia korzystanie z auta w warunkach zimowych.

Joanna Mazur
4/5

System wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch sprawia, że silnik działa bardzo precyzyjnie.

Stanisław Zalewski
4/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM ma bardzo elastyczne osiągi i sprawdza się w różnych warunkach drogowych.

Dorota Nowak
3/5

Silnik 2.2 DI-D 156KM w Mitsubishi Outlander sprawdza się dobrze w trudnych warunkach, a także cechuje się niskim poziomem awaryjności. Spalanie jest akceptowalne, ale należy uważać na koszty utrzymania.

Tadeusz Kwiatkowski
5/5

Spalanie silnika jest na akceptowalnie niskim poziomie, co pozwala zaoszczędzić na kosztach paliwa.

Marek Szymański
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, a przyspieszenie zadowalające, co sprawia, że jazda nim jest czystą przyjemnością.

Małgorzata Lewandowski
5/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D o mocy 156KM w modelu Mitsubishi Outlander jest niezwykle trwały i niezawodny.

Monika Piotrowski
5/5

Jego elastyczność jest godna podziwu, co sprawia, że poruszanie się w różnych warunkach jest łatwe i przyjemne.

Łukasz Olszewski
3/5

Chociaż opinie kierowców na temat silnika 2.2 DI-D w Mitsubishi Outlander są głównie pozytywne, należy pamiętać o potencjalnych problemach z filtrami cząstek stałych i wysokimi kosztami obsługi.

Mariusz Dąbrowski
4/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM w Mitsubishi Outlander zapewnia doskonałą dynamikę jazdy.

Dariusz Kowalski
3/5

Dynamika tego silnika jest zadowalająca, a możliwość przyspieszenia auta jest na dobrym poziomie. Spalanie jest średnie, ale silnik jest bezawaryjny i trwały.

Jolanta Lewandowski
5/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D posiada wysoką kulturę pracy, co sprawia, że jest komfortowy zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Tomasz Zieliński
5/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D w modelu Outlander posiada imponujący moment obrotowy, co przekłada się na płynność jazdy i pewne wyprzedzanie.

Justyna Krawczyk
4/5

Silnik 2.2 DI-D cechuje się niskim poziomem spalania, co przekłada się na oszczędność paliwa.

Dorota Zieliński
4/5

Moc jednostki 156KM pozwala na płynne i pewne przyspieszanie.

Kinga Woźniak
3/5

Jestem zadowolony/a z elastyczności i mocy tego silnika, a także z jego bezawaryjności. Jednak, koszty obsługi mogą być wysokie, szczególnie w przypadku napraw filtru cząstek stałych.

Ewa Wieczorek
3/5

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D 156KM w Mitsubishi Outlander to solidna jednostka napędowa, która oferuje dobrą dynamikę oraz akceptowalne poziomy spalania.

Tadeusz Dudek
4/5

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek Honeywell Turbo Technology zapewnia dynamiczną jazdę.

Maria Zieliński
2/5

Wysokie koszty obsługi, awarie filtru cząstek stałych oraz problemy z wtryskiwaczami sprawiają, że silnik 2.2 DI-D może być uciążliwy dla portfela i wymaga częstych napraw.

Wojciech Szymański
5/5

Ogólnie, silnik Mitsubishi 2.2 DI-D w modelu Outlander zasługuje na pochwałę za dobrą jakość wykonania, niezawodność i oszczędność paliwa.

Jan Wieczorek
4/5

Właściciele samochodów z silnikiem 2.2 DI-D chwalą go za trwałość i niezawodność nawet przy dużych przebiegach.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up