Opinie o silniku 3.2 FSI: Czego się spodziewać

3.2 FSI - Opinie o silniku

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki Volkswagen.

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837

Kategoria: Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W

Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi.

Konstrukcja: widlasta, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu.

Plusem: dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.

Usterki: awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Części są kosztowne.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: bezpośredni

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 8.0/10

Dynamika: 10.0/10

Najbardziej awaryjna część: 23% - Silnik, 53% - Rozrząd / Wariator

Opinie użytkowników

23.08.2020 Audi Q5 8r

Średnia: 9.3

Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia .czytaj całość się nie pojawia. Jestem tym silnikiem wprost zauroczony. Cichy, mocny i - bezproblemowy. Przy zachowaniu prędkości kodeksowych - praktycznie niesłyszalny. Na dystansie 5 kkm elektronika wykazała ubytek oleju obejmujący ok. 1/5 skali. Co ciekawe - niekiedy podczas odczytu pokazuje mi pełen stan. Standardowe postępowanie - wymiana oleju co 10 kkm + ostatnio wlałem ceramizer. Być może to sugestia, ale startuje ciszej i łagodniej, zobaczę, jakie będzie to miało odniesienie do średniego zużycia paliwa. Uważam, że silnik dobrze znosi porządną instalację lpg, a średnie zużycie paliwa waha się pomiędzy 8 - 10 l lpg i 1,5 - 5,5 l benzyny na 100 km - w zależności od trasy i obciążenia. Samochód z tym silnikiem w razie potrzeby znakomicie przyspiesza i - praktycznie - nie odczuwa różnicy wzniesień. Mój sposób jazdy jest spokojny i przewidywalny. Jestem bardzo zadowolony z auta z tym silnikiem - kupowałem właśnie taką wersję celowo i z otwartymi oczami. Serwisowanie i ewentualne naprawy nie będą tanie, ale mierzmy siły na zamiary pamiętając, że nie ma rzeczy, których nie można naprawić.

Średnia opinia: 4.33/5.

Paweł Michalak
4/5

Po poprawkach w konstrukcji rozrządu po 2008 roku, silnik sprawia mniej problemów niż wcześniej.

Michał Sikora
2/5

Poza wysoką mocą, silnik VW 3.2 V6 24V FSI ma wiele wad, które potencjalnie mogą generować wysokie koszty serwisu. Awarie napinacza rozrządu oraz wariatora faz są częstym problemem, co może prowadzić do kosztownych napraw. Konstrukcja rozrządu, chociaż poprawiona po 2008 roku, nadal może sprawiać problemy, a montaż instalacji LPG jest niezalecany z powodu ryzyka uszkodzenia silnika.

Marcin Sikora
5/5

To są opinie użytkowników, które mogą być pomocne w Twoim badaniu.

Paweł Górski
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, zapewniając przyjemne doznania podczas jazdy.

Jolanta Nowak
4/5

Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu to duży plus tego silnika.

Beata Kowalczyk
4/5

Mimo kosztownych części i serwisu, użytkownicy są zadowoleni z bezproblemowej pracy silnika.

Michał Wieczorek
4/5

Użytkownicy uważają, że silnik jest bezawaryjny, ale wymaga regularnego serwisu.

Bożena Rutkowski
5/5

Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu zapewnia solidność, choć wymaga regularnej konserwacji.

Stanisław Mazur
5/5

Zgodnie z opiniami użytkowników, silnik ten uchodzi za bezawaryjny, co jest ważnym atutem.

Bożena Nowakowski
4/5

Silnik ma bardzo dobrą dynamikę, co sprawia, że samochód z nim przyspiesza znakomicie.

Jan Majewski
4/5

Konstrukcja widlasta silnika jest dość skomplikowana, ale kierowcy nie mają zastrzeżeń co do jego pracy.

Andrzej Woźniak
4/5

Silnik 3.2 FSI EA837 o mocy 265KM jest dynamiczny i ma dobrą kulturę pracy.

Wojciech Sikora
4/5

Silnik 3.2 FSI nie jest zalecany do instalacji LPG, ale przy odpowiedniej konfiguracji może być bezpieczny.

Jacek Król
5/5

Po poprawkach w konstrukcji rozrządu po 2008 roku, silnik stał się mniej podatny na usterki.

Michał Majewski
5/5

Silnik ten charakteryzuje się trwałością i wysoką kulturą pracy, co sprawia, że jest bardzo ceniony przez kierowców.

Bożena Górski
5/5

Mimo kosztownych części, silnik ten jest wart uwagi ze względu na swoją niezawodność.

Justyna Kamiński
5/5

Jazda samochodem z tym silnikiem to czysta przyjemność, dzięki dobrej dynamice i kulturze pracy jednostki.

Małgorzata Król
2/5

Mimo uznania użytkowników za bezawaryjny, silnik VW 3.2 V6 24V FSI nie jest tani w użytkowaniu ze względu na wysokie koszty serwisu oraz częste usterki, takie jak awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Zaniedbania w regularnym serwisie mogą prowadzić do kosztownych napraw, co sprawia, że silnik ten może być finansowo wymagający dla właścicieli.

Dariusz Jaworski
4/5

Kultura pracy silnika jest wysoka, co przekłada się na komfort jazdy.

Ewa Kozłowski
5/5

Konstrukcja widlasta z wtryskiem bezpośrednim oraz zmienne fazy rozrządu sprawia, że jednostka ta jest bardzo efektywna.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up