Chrysler 5.7 V8 16V HEMI - Opinie i Informacje
Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka, której początki produkcji sięgają lat 50-tych XX wieku. Konstrukcja widlasta, 16-zaworowa, wykonana z żeliwa (blok) oraz z aluminium (głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik ten jest szeroko stosowany w samochodach marek Chrysler, Dodge oraz Jeep.
Od roku 2003 do wczesnych lat 70-tych XX wieku, koncern modyfikował tę jednostkę, a odmiana wprowadzona w 2003 roku była powszechnie stosowana. Wersje z lat 2003-2006 miały pewne problemy z układem rozrządu, które zostały poprawione w późniejszych odmianach. W 2009 roku silnik przeszedł szereg modyfikacji, takich jak wprowadzenie zmiennej fazy rozrządu VCT oraz systemu MDS (Multi-Displacement System).
W użytkowaniu silnika 5.7 Hemi wyróżnia się wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobrą dynamikę. Jest zalecany do jazdy na dłuższe trasy, ze względu na dosyć wysokie spalanie w mieście. Użytkownicy chwalą elastyczność, moc oraz niskie koszty serwisu w porównaniu do europejskich jednostek.
Opinie użytkowników
- Trwała konstrukcja
- Niska awaryjność
- Wysoka kultura pracy
- Bardzo dobra dynamika
Wady:
- Pęknięcia łańcucha rozrządu
- Gromadzenie się nagaru
- Wysokie koszty serwisu oraz części
- Wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: Mopar 5W20, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Popularne samochody z tym silnikiem:
- Chrysler 300C II 5.7 V8 HEMI 369KM (EZH)
- Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI VCT 375KM (EZH)
- Dodge Durango III 5.7 V8 16V HEMI VCT 364KM (EZH)
Średnia ocena użytkowników:
Trwałość: 8.5/10 | Utrzymanie: 8.5/10 | Dynamika: 10.0/10
Opinie użytkowników:
09.07.2023 Jeep Commander | Średnia: (9.0)
Opinia: Najlepszy motor jaki miałem w życiu. Zamieniłem europejskiego, dużo młodszego diesla na amerykańskie HEMI i . już rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Przecudowny dźwięk, przyspieszenie, poczucie mocy pod maską, a do tego zaskakująco kulturalna praca - ten motor jest cichy przy normalnej jeździe.
Trwałość: 10.0/10 | Utrzymanie: 7.0/10 | Dynamika: 10.0/10
Zalety: Elastyczność, czysta frajda, dostępność i zaskakująco niska cena części, dźwięk na wyższych obrotach.
Wady: Na stacji.
Najbardziej awaryjna część:
- Elektryka, cewka - 35%
- Awarie drobne - 29%
- Inne - 36%
Średnia opinia: 3.79/5.