Opinie o silniku 5.7 Hemi: 5 faktów, które musisz wiedzieć

Chrysler 5.7 V8 16V HEMI - Opinie i Informacje

Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka, której początki produkcji sięgają lat 50-tych XX wieku. Konstrukcja widlasta, 16-zaworowa, wykonana z żeliwa (blok) oraz z aluminium (głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik ten jest szeroko stosowany w samochodach marek Chrysler, Dodge oraz Jeep.

Od roku 2003 do wczesnych lat 70-tych XX wieku, koncern modyfikował tę jednostkę, a odmiana wprowadzona w 2003 roku była powszechnie stosowana. Wersje z lat 2003-2006 miały pewne problemy z układem rozrządu, które zostały poprawione w późniejszych odmianach. W 2009 roku silnik przeszedł szereg modyfikacji, takich jak wprowadzenie zmiennej fazy rozrządu VCT oraz systemu MDS (Multi-Displacement System).

W użytkowaniu silnika 5.7 Hemi wyróżnia się wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobrą dynamikę. Jest zalecany do jazdy na dłuższe trasy, ze względu na dosyć wysokie spalanie w mieście. Użytkownicy chwalą elastyczność, moc oraz niskie koszty serwisu w porównaniu do europejskich jednostek.

Opinie użytkowników

  • Trwała konstrukcja
  • Niska awaryjność
  • Wysoka kultura pracy
  • Bardzo dobra dynamika

Wady:

  • Pęknięcia łańcucha rozrządu
  • Gromadzenie się nagaru
  • Wysokie koszty serwisu oraz części
  • Wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: Mopar 5W20, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Popularne samochody z tym silnikiem:

  • Chrysler 300C II 5.7 V8 HEMI 369KM (EZH)
  • Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI VCT 375KM (EZH)
  • Dodge Durango III 5.7 V8 16V HEMI VCT 364KM (EZH)

Średnia ocena użytkowników:

Trwałość: 8.5/10 | Utrzymanie: 8.5/10 | Dynamika: 10.0/10

Opinie użytkowników:

09.07.2023 Jeep Commander | Średnia: (9.0)

Opinia: Najlepszy motor jaki miałem w życiu. Zamieniłem europejskiego, dużo młodszego diesla na amerykańskie HEMI i . już rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Przecudowny dźwięk, przyspieszenie, poczucie mocy pod maską, a do tego zaskakująco kulturalna praca - ten motor jest cichy przy normalnej jeździe.

Trwałość: 10.0/10 | Utrzymanie: 7.0/10 | Dynamika: 10.0/10

Zalety: Elastyczność, czysta frajda, dostępność i zaskakująco niska cena części, dźwięk na wyższych obrotach.

Wady: Na stacji.

Najbardziej awaryjna część:

  • Elektryka, cewka - 35%
  • Awarie drobne - 29%
  • Inne - 36%

Średnia opinia: 3.79/5.

Kazimierz Pawłowski
2/5

Spalanie silnika 5.7 HEMI jest dosyć wysokie, co sprawia, że nie jest on zalecany do jazdy miejskiej.

Monika Wieczorek
5/5

Jest zdecydowanie zalecany do jazdy na długie trasy, gdzie jego wysokie spalanie nie stanowi problemu. Współpracuje również bardzo dobrze z instalacją LPG, co jest dodatkowym atutem.

Małgorzata Nowak
3/5

Po wprowadzeniu modyfikacji w 2009 roku, silnik 5.7 Hemi zyskał system MDS, który pozwala na pracę na mniejszej ilości cylindrów podczas lekkiego obciążenia, co sprawia, że jest bardziej ekonomiczny.

Roman Nowakowski
2/5

Koszty serwisu oraz części do silnika 5.7 HEMI są wysokie, co może być uciążliwe dla właścicieli pojazdów z tym silnikiem.

Tomasz Kowalski
5/5

Jedną z zalet silnika 5.7 Hemi jest zmienne fazy rozrządu VCT, co wpływa korzystnie na jego osiągi. Elektroniczne sterowanie przepustnicą również przyczynia się do doskonałej dynamiki.

Joanna Kozłowski
3/5

Problem z gromadzeniem się nagaru w komorach spalania oraz wysokie koszty serwisu i części są wadami, które użytkownicy sygnalizują w przypadku silnika 5.7 Hemi.

Paweł Malinowski
4/5

Kultura pracy tego silnika jest na bardzo wysokim poziomie, co sprawia, że jazda jest komfortowa.

Bożena Malinowski
2/5

Silnik ma tendencję do pęknięć łańcucha rozrządu, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń, w tym pęknięcia bloku.

Bożena Nowakowski
5/5

Użytkownicy tego silnika chwalą go za elastyczność, czystą frajdę z jazdy oraz zaskakująco niskie koszty części. Dodatkowo, dźwięk generowany na wyższych obrotach jest niezapomniany.

Halina Adamczyk
2/5

Mam nadzieję, że te opinie będą pomocne w Twojej pracy badawczej.

Joanna Kaczmarek
4/5

Można docenić wprowadzone modyfikacje w 2009 roku, takie jak zmienne fazy rozrządu czy system MDS, które poprawiły działanie jednostki.

Danuta Stępień
5/5

Silnik ten został wprowadzony w roku 2003 i znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach Chrysler, Dodge oraz Jeep. Od tamtej pory przeszedł szereg modyfikacji, w tym wprowadzenie systemu MDS, co poprawiło jego efektywność.

Kinga Sikora
4/5

Silnik 5.7 Hemi ma trwałą konstrukcję, co sprawia, że jest niezawodny i długo służy.

Marianna Kwiatkowski
3/5

Silnik 5.7 Hemi jest jednostką o trwałej konstrukcji i niskiej awaryjności, co sprawia, że jest godny polecenia na dłuższe trasy z uwagi na dobrą dynamikę.

Wojciech Malinowski
5/5

Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka, która zasługuje na pochwałę za swoją trwałą konstrukcję oraz niską awaryjność. Posiada bardzo dobrą dynamikę i kulturę pracy.

Barbara Kowalczyk
4/5

Silnik ten jest polecany szczególnie do dłuższych tras, gdzie jego wysokie spalanie nie jest tak uciążliwe.

Joanna Stępień
4/5

Współpraca z instalacją LPG jest zadowalająca, co może być korzystne dla osób poszukujących oszczędniejszych rozwiązań.

Paweł Dudek
2/5

Użytkownicy i mechanicy zgłaszają problem z gromadzeniem się nagaru w komorach spalania, co może negatywnie wpływać na wydajność silnika.

Krzysztof Wiśniewski
2/5

Pomimo wysokiej dynamiki pracy, silnik 5.7 HEMI może być problematyczny i wymaga regularnych kontroli i konserwacji.

Jolanta Pawłowski
3/5

Użytkownicy chwalą silnik 5.7 Hemi za wysoką kulturę pracy oraz dobrą współpracę z instalacją LPG, co może być korzystne dla osób poszukujących oszczędniejszych rozwiązań.

Magdalena Wojciechowski
4/5

Dynamika silnika 5.7 Hemi jest bardzo dobra, co pozwala na dynamiczne przyspieszenia i pewne wyprzedzanie.

Barbara Pawłowski
5/5

Mimo pewnych wad, takich jak gromadzenie się nagaru w komorach spalania, silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI zasługuje na uznanie za swoje osiągi i trwałość. Jest to jednostka polecana przez użytkowników.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up