Opinie o silniku Mercedes 1.6 Diesel

<!DOCTYPE html>
<html lang="pl">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Silnik Mercedes 1.6 Diesel - Opinie</title>
</head>
<body>
<h1>Silnik Mercedes 1.6 Diesel - Opinie użytkowników</h1>

<p>Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki Mercedes-Benz. Silnik Mercedes 1.6 R4 d 116KM-136KM OM626 został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan, a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III. Od 2014 roku został przystosowany do samochodów marki Mercedes-Benz Klasy C/GLC z mocami 116KM oraz 136KM.</p>

<p>Podstawowa konstrukcja jednostki została w niektórych elementach zmodyfikowana przez Mercedesa. Najważniejsze zmiany zaszły w sterowaniu silnika z dodatkowymi funkcjami oczyszczania spalin. Ponadto zmodernizowano sprzęgło, w którym zastosowano specjalne koło zamachowe o podwójnej masie. Oraz kilka innych drobnych modyfikacji takich jak system start&stop oraz sprężarka i generator klimatyzacji.</p>

<h2>Specyfikacja</h2>
<ul>
<li>Rodzaj układu: 4-cylindrowy</li>
<li>Ilość zaworów: 16</li>
<li>Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail</li>
</ul>

<p>Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.</p>

<p>Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi. Jednostka ekologiczna, nowoczesna i zaawansowana technologicznie.</p>

<h2 id="opinions-u">Opinie użytkowników</h2>

<h3>Opinia: Myślałem, że to silnik mercedesa, a jak padł to mechanik powiedział, że to od renówki i to są kiepskie</h3>
<p>Trwałość: 1.0/10<br>
Utrzymanie: 4.0/10<br>
Dynamika: 5.0/10</p>

<h3>Opinia: Dość dobry silnik podstawowy</h3>
<p>Trwałość: 7.0/10<br>
Utrzymanie: 6.0/10<br>
Dynamika: 8.0/10</p>

<h3>Opinia: Bardzo kiepski silnik</h3>
<p>Trwałość: 1.0/10<br>
Utrzymanie: 2.0/10<br>
Dynamika: 5.0/10</p>

<h3>Opinia: Mercedes c200d kombi z hakiem</h3>
<p>Trwałość: 10.0/10<br>
Utrzymanie: 10.0/10<br>
Dynamika: 10.0/10</p>

<h3>Opinia: Nierówna praca silnika i szereg innych awarii</h3>
<p>Trwałość: 3.0/10<br>
Utrzymanie: 2.0/10<br>
Dynamika: 6.0/10</p>

</body>
</html>

Średnia opinia: 3.95/5.

Marek Dąbrowski
5/5

Zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii sprawia, że silnik jest nie tylko efektywny, ale także ekologiczny.

Monika Dąbrowski
5/5

Jednostka ta jest chwalona za swoją elastyczność i doskonałą dynamikę, co sprawia, że jazda jest nie tylko przyjemna, ale również komfortowa.

Krzysztof Nowicki
4/5

Technologia Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens sprawia, że silnik doskonale dawkuje paliwo proporcjonalnie do obciążenia, co wpływa na efektywność.

Maria Dąbrowski
5/5

Silnik Mercedes 1.6 d OM626 spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co jest istotne dla świadomych użytkowników dbających o środowisko.

Justyna Sikora
5/5

Jednostka ta charakteryzuje się innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak Niskociśnieniowy EGR czy technologia zmiennego zawirowania mieszanki, co przekłada się na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów.

Andrzej Górski
4/5

Silnik Mercedes 1.6 diesel OM626 spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co świadczy o jego ekologiczności i dbałości o środowisko.

Andrzej Mazur
5/5

Silnik ten jest również ceniony za swoją trwałość i niski poziom awaryjności, co świadczy o wysokiej jakości konstrukcji oraz odpowiednim utrzymaniu.

Wojciech Zalewski
4/5

Mimo, że zdarzają się awarie w niektórych przypadkach, odpowiednie użytkowanie i regularne serwisowanie są kluczowe dla utrzymania jednostki w dobrej kondycji.

Stanisław Kamiński
3/5

Miałem dość dobre doświadczenia z silnikiem Mercedes 1.6 diesel. Podstawowa konstrukcja jednostki została zmodyfikowana przez Mercedesa, co przyniosło dodatkowe funkcje oczyszczania spalin i poprawiło osiągi. Jednostka jest ekologiczna i zaawansowana technologicznie.

Andrzej Zieliński
4/5

Osoby użytkujące samochody z silnikiem OM626 chwalą go za dynamikę, elastyczność oraz niskie zużycie paliwa, co przekłada się na oszczędności.

Beata Pawłowski
5/5

Podsumowując, silnik Mercedes 1.6 d OM626 to jednostka nowoczesna, zaawansowana technologicznie i efektywna, której wartość docenią zarówno miłośnicy motoryzacji, jak i świadomi użytkownicy.

Jan Michalski
4/5

Silnik Mercedes 1.6 diesel OM626 to jednostka napędowa o nowoczesnej technologii i zaawansowanych rozwiązaniach.

Tadeusz Jaworski
3/5

Niestety, koszty serwisu silnika Mercedes 1.6 diesel są dosyć wysokie. Awaryjność jednostki może być uzależniona od jej użytkowania, dlatego należy regularnie serwisować silnik, aby uniknąć kosztownych napraw.

Agnieszka Jankowski
5/5

Silnik Mercedes 1.6 d OM626 oferuje doskonałe osiągi oraz wysoką kulturę pracy. Jestem pod wrażeniem jego dynamiki i niskiego poziomu spalania.

Marek Zalewski
5/5

Zastosowanie piezoelektrycznych wtryskiwaczy firmy Siemens gwarantuje precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalnie do obciążenia silnika, co przekłada się na efektywne wykorzystanie mocy silnika.

Marek Jaworski
3/5

Część użytkowników skarży się na nietrwałość wtrysków i wysokie koszty napraw w silniku Mercedes 1.6 diesel. Zdarzają się poważne usterki, zwłaszcza przy przebiegach 200 tys. km, co może być skutkiem niewłaściwej eksploatacji.

Krzysztof Król
5/5

Wysoka kultura pracy silnika oraz jego dobre osiągi sprawiają, że Mercedes 1.6 d OM626 jest doskonałym wyborem dla osób ceniących wydajność i niezawodność.

Jerzy Michalski
4/5

Dzięki zastosowaniu bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, silnik jest nie tylko wydajny, ale także trwały.

Marianna Zając
2/5

Właśnie rozleciał mi się ten cudowny silnik 1.6 w moim Mercedesie Klasy C. Przebieg 200 tysięcy. Naprawiam i sprzedaję to gówno. Gdybym wiedziała wcześniej, że ten model robi Renault, nie kupiłabym tego auta.

Marianna Jaworski
2/5

Myślałem, że to silnik Mercedes, a kiedy padł, mechanik powiedział, że to od Renaulta i to są kiepskie.

Ryszard Stępień
2/5

Bardzo kiepski silnik, bardzo drogie i nietrwałe wtryski, przy 170 tysiącach padły panewki i wał, okazało się, że to jakiś silnik Renault i Nissan.

Ewa Michalak
3/5

Pomimo pewnych wad, silnik Mercedes 1.6 diesel jest chwalony za swoje dobre osiągi, wysoką kulturę pracy i niskie spalanie. Jeśli zostanie odpowiednio serwisowany i użytkowany zgodnie z zaleceniami producenta, może być niezawodnym rozwiązaniem.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up