Opinie o silniku OM646

OM646 Opinie

OM646 to kategoria silników Mercedes-Benz CDI stosowanych w samochodach. Jednym z popularnych modeli jest Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-170KM OM646, który był montowany w samochodach Mercedes Klasy C i Klasy E w latach 2006-2010. Jest to wersja EVO, która charakteryzuje się mocą 136KM lub 170KM.

Wersja EVO została wprowadzona do produkcji w 2006 roku i różni się od poprzedniej wersji głowicą silnika, wzmocnionymi wałkami równoważącymi, świecami żarowymi ceramicznymi oraz nowszym układem wtryskowym Delphi. Silnik ten wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF oraz nowszej generacji EGR.

Jednostka OM646 współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, co sprawia, że jest trwała i bezproblemowo pokonuje duże przebiegi. Jednak, najczęstsze usterki dotyczą układu wtryskowego, zwłaszcza pompy wysokiego ciśnienia i zaworu wysokiego ciśnienia, co objawia się trudnościami w rozruchu na zimnym silniku.

Problemem może być również układ dolotowy z plastikowymi klapkami, które pod wpływem czasu mogą ulec deformacji i pęknięciu, co prowadzi do spadku mocy. Filtr cząstek stałych DPF także może sprawiać kłopoty, szczególnie w jeździe miejskiej, gdy dochodzi do jego zatkania.

Ważne jest regularne serwisowanie jednostki, zwłaszcza przy większych przebiegach, aby uniknąć kosztownych napraw. Mimo pewnych problemów, silnik OM646 jest chwalony za dobre osiągi, niskie spalanie i dynamikę.

Opinie użytkowników

  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 9.0/10
  • Dynamika: 9.0/10

Średnia ocena użytkowników: 9.3

Opinie użytkowników:

  • 02.06.2023 W203
  • Średnia: (10.0)
  • Opinia: Bardzo wytrzymały silnik, kultura pracy jak na diesla jest na poziomie, spalanie oraz osiągi są zadowalające.
  • Zalety: spalanie trwałość kultura koszt
  • Wady: awaryjny elektroniczny EGR cieknąca pompa wysokiego ciśnienia
  • Silnik: 150KM 220CDI (OM646 de22la)
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
  • Polecam

  • 11.04.2023 W211
  • Średnia: (8.7)
  • Opinia: Bardzo dobra jednostka, pomimo dużego przebiegu i niezbyt znanej wcześniejszej historii serwisowej wytrzymuje przebiegi rzędu 50/60k km rocznie bez żadnych problemów.
  • Zalety: trwałość prosta budowa odporność na zaniedbania dobra dynamika
  • Wady: niezbyt atrakcyjny dźwięk silnika czasami pojawiające się trudne do zdiagnozowania usterki
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 603000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
  • Polecam

Średnia opinia: 3.77/5.

Barbara Wójcik
5/5

Jestem pozytywnie zaskoczony silnikiem OM646 ze względu na jego trwałość, dobre osiągi i solidną konstrukcję. Turbosprężarki oraz sprzęgło/dwumasa są niezwykle trwałe i bezproblemowe, co sprawia, że jest to jednostka godna uwagi.

Magdalena Rutkowski
4/5

Menu Nowości oferowane przez silnik OM646 to bogata gama funkcji i możliwości.

Dariusz Nowakowski
3/5

Jestem zadowolony z silnika OM646, który napędzał mój samochód Mercedes Klasy E. Jego trwałość i dobre osiągi sprawiły, że byłem z niego zadowolony. Niestety, koszty serwisu były dosyć wysokie, zwłaszcza przy większych przebiegach. Mimo to, polecam ten silnik ze względu na jego solidną konstrukcję i niskie spalanie.

Magdalena Jabłoński
4/5

Trwałość turbosprężarki oraz koła dwumasowego w silniku OM646 są doceniane za ich niezawodność.

Kinga Michalak
4/5

Silnik OM646 znajduje się w czołówce rankingów silników diesla dzięki swojej wydajności.

Jan Michalski
5/5

Silnik OM46 to jednostka bardzo wytrzymała, która zachwyca mnie swoją trwałością i solidną konstrukcją. Osiągi tego silnika są imponujące, a dynamika jazdy jest naprawdę dobra. Jestem pod wrażeniem trwałości turbosprężarek oraz sprzęgła/dwumasy.

Andrzej Nowicki
4/5

Warto zauważyć, że silnik OM646 cechuje się dobrą dynamiką i świetnymi osiągami, co przekłada się na przyjemną jazdę.

Jerzy Nowicki
2/5

Plastikowe klapki w układzie dolotowym silnika mogą ulec deformacji i pęknięciu, co prowadzi do spadku mocy i konieczności kosztownej wymiany kolektora.

Krzysztof Nowak
5/5

Jestem zachwycony silnikiem OM646 ze względu na jego imponujące osiągi, trwałość i dynamikę. Turbosprężarki oraz sprzęgło/dwumasa są trwałe i niezawodne, co sprawia, że jest to jednostka godna polecenia.

Roman Górski
4/5

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-170KM OM646 jest doskonałym wyborem dla samochodów Mercedes Klasy C i Klasy E.

Monika Kwiatkowski
4/5

Silnik OM646 to doskonałe połączenie benzyny, hybrydy, elektryki i LPG, co zapewnia wszechstronność użytkowania.

Joanna Dąbrowski
5/5

Silnik OM46 imponuje mi swoją trwałością, solidną konstrukcją i dobrymi osiągami. Turbosprężarki oraz sprzęgło/dwumasa są trwałe i niezawodne, co sprawia, że mogę polecić ten silnik z czystym sumieniem.

Ewa Wieczorek
2/5

Kosztowny serwis oraz częste usterki układu wtryskowego, jak również problemy z turbosprężarką i zaworem EGR, sprawiają, że silnik OM646 może generować wysokie koszty utrzymania i napraw.

Marianna Wiśniewski
3/5

Mój doświadczenie z silnikiem OM646 w Mercedesie Klasy C było mieszane. Choć jednostka ta cechowała się dobrą dynamiką i trwałością, niestety pojawiły się problemy z awaryjnością układu wtryskowego oraz filtru cząstek stałych DPF. Koszty utrzymania były również dość wysokie, zwłaszcza przy większych przebiegach. Jednakże, mimo tych mankamentów, uważam, że silnik ten oferuje dobre osiągi i może być godnym wyborem dla osób ceniących solidność.

Maria Baran
4/5

Silnik OM646 jest chwalony za solidną konstrukcję i trwałość, co sprawia, że jest popularnym wyborem wśród kierowców.

Renata Rutkowski
2/5

Silnik OM646 ma tendencję do awarii pompy wysokiego ciśnienia i zaworu wysokiego ciśnienia, co prowadzi do trudności w rozruchu na zimnym silniku.

Tadeusz Nowak
5/5

Silnik OM46 to jednostka, która zasługuje na pochwałę za swoje bardzo dobre osiągi, solidną konstrukcję i dobrą dynamikę. Turbosprężarki oraz sprzęgło/dwumasa są niezwykle trwałe, co dodatkowo podkreśla jakość tego silnika.

Ryszard Adamczyk
4/5

Silnik OM646 jest ceniony za niskie spalanie, co przekłada się na oszczędność paliwa i ekonomiczność.

Michał Wojciechowski
4/5

Silnik OM646 EVO, produkowany od 2006 roku, charakteryzuje się solidną konstrukcją i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.

Jolanta Majewski
4/5

Jednostka OM646 współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii, co przekłada się na doskonałą dynamikę pojazdu.

Marcin Adamczyk
2/5

Filtr cząstek stałych DPF w silniku OM646 często ulega zatkaniu podczas jazdy miejskiej, co przyczynia się do przedostania się paliwa do oleju i potencjalnych poważnych usterek.

Bożena Jabłoński
4/5

Pomimo pewnych problemów, jak awarie układu wtryskowego, silnik OM646 zachowuje dobrą renomę ze względu na swoje osiągi.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up