Opinie o silniku Opel Astra J 1.7 CDTI 110 KM

Silnik Opel 1.7 CDTI 110KM Z17DTJ / A17DTJ

Kategoria: Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki Opel. Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 110KM i logotypie Z17DTJ lub A17DTJ wszedł do produkcji w 2007 roku. Jest to sprawdzona jednostka ISUZU z rodziny Circle L.

Konstrukcja silnika jest trwała, niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys. km dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć Filtr cząstek stałych, który jest montowany seryjnie. Niestety, w użytkowaniu miejskim może dochodzić do jego awarii, kosztującej około 5000 zł.

Zawór sterowania turbiną jest kolejną częścią problematyczną, objawem awarii jest nagły spadek mocy, a koszt naprawy wynosi około 700-900 zł. W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso. Wtryskiwacze Denso są droższe i trudniejsze w obsłudze.

Koło dwumasowe to kolejna część, która może sprawiać problemy po przekroczeniu 200 tys. km, a koszt wymiany wynosi około 3000 zł. Wszystko zależy od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu.

Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz osiągami, jednakże są zwolennicy użytkujący motory tej marki.

Reasumując, silnik 1.7 CDTI 110KM jest udaną konstrukcją, która przeszła szereg zmian przez lata. Niestety, awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i kosztowna.

Opinie użytkowników

  • Silnik Opel 1.7 CDTI 100KM Z17DTH - 50494
  • Silnik Opel 1.7 CDTI 125KM Z17DTR - 39269
  • Silnik Opel 1.7 CDTI 80KM Z17DTL - 24832

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z17DTJ, A17DTJ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150 000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne Firma Bosch / Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Samochody z tym silnikiem

  • Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)
  • Opel Astra J 1.7 CDTI 110KM (A17DTJ)
  • Opel Zafira B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Średnia ocena użytkowników

  • Trwałość: 8.9/10
  • Utrzymanie: 8.5/10
  • Dynamika: 9.2/10

Średnia opinia: 4.21/5.

Jerzy Jabłoński
5/5

Pomimo pewnych mankamentów, jak np. problematyczny zawór sterowania turbiną, silnik Opel 1.7 CDTI 110KM radzi sobie dobrze podczas jazdy zarówno w mieście, jak i poza nim.

Maria Adamczyk
5/5

Moje doświadczenia z użytkowania samochodu z silnikiem Opel 1.7 CDTI 110KM są bardzo pozytywne, szczególnie jeśli chodzi o koszty utrzymania.

Maria Wróbel
4/5

Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej. Jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki, ale jestem zadowolony z dynamiki.

Jan Wiśniewski
5/5

Wysoki poziom spalania tego silnika sprawia, że jest bardziej ekonomiczny w użytkowaniu w porównaniu do niektórych konkurencyjnych jednostek napędowych.

Jacek Sikora
4/5

Posiadam Opla Astrę H 2008r 1.7 CDTI 110KM. Po 151 km użytkowania musiałem wymienić kilka części, ale ogólnie polecam ten silnik i samochód.

Monika Dąbrowski
5/5

Z perspektywy użytkownika mogę stwierdzić, że silnik Opel 1.7 CDTI 110KM to udana konstrukcja, która sprawdza się w różnych warunkach eksploatacji.

Maria Kamiński
3/5

Mimo że silnik 1.7 CDTI 110KM przeszedł wiele zmian i jest udaną konstrukcją, nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy i osiągami. Jest to jednostka, która może być problematyczna w użytkowaniu, ale odpowiednio serwisowana może pokonać duże przebiegi bez problemów.

Agnieszka Woźniak
4/5

Mimo pewnych problemów z awaryjnością osprzętu, silnik 1.7 CDTI 110KM jest popularny wśród użytkowników i ma swoich zwolenników.

Aleksandra Krawczyk
3/5

Mam Opel Astra J 1.7 CDTI 110KM z silnikiem Z17DTJ / A17DTJ. To solidna jednostka ISUZU z rodziny Circle L, ale niestety osprzęt silnika jest dość awaryjny. Przy przebiegach 150-200 tys. km często dochodzi do awarii, zwłaszcza filtr cząstek stałych, który w użytkowaniu miejskim często się zapycha. Koszt jego wymiany w serwisie może wynieść nawet 5000 zł.

Henryk Wojciechowski
5/5

Silnik ten polecam wszystkim, którzy cenią sobie solidność i niezawodność jednostki napędowej, nawet pomimo pewnych potencjalnych problemów.

Henryk Pawłowski
5/5

Trwałość konstrukcji silnika jest imponująca, a dostępność części zamiennych ułatwia utrzymanie pojazdu w dobrej kondycji.

Magdalena Zieliński
4/5

Silnik Opel 1.7 CDTI 110KM jest trwałej konstrukcji i ma niski poziom spalania.

Marek Król
3/5

Opel Astra J z silnikiem 1.7 CDTI 110KM Z17DTJ / A17DTJ otrzymuje średnią ocenę 8.9/10 od użytkowników. Trwałość i utrzymanie są oceniane wysoko, ale częste problemy z DPF, kołem dwumasowym i zaworem sterowania turbiną przyczyniają się do negatywnych opinii. Pomimo tego, silnik ma swoich zwolenników i może być ekonomicznym wyborem przy odpowiednim utrzymaniu.

Jacek Dąbrowski
4/5

Silnik ten ma dostępność części, co ułatwia utrzymanie auta w dobrej kondycji.

Paweł Nowakowski
4/5

Bardzo solidne auto z solidnym silnikiem. Oryginalny przebieg 280 000 km bez problemów z DPF, dwumasą, sprzęgłem, wtryskami. Jedynym słabym punktem jest zawór SCV, który wytrzymuje maksymalnie 120 tysięcy km.

Aleksandra Jaworski
5/5

Mimo droższych części zamiennych, jak wtryskiwacze firmy Denso, silnik Opel 1.7 CDTI 110KM wciąż jest wart uwagi ze względu na swoją wytrzymałość.

Renata Majewski
4/5

Bardzo dobry silniczek, użytkowałem go przez 3 lata i nie miałem żadnej awarii. 183 tysiące kilometrów na liczniku, DPF działa bez problemu, koło dwumasowe również. EGR nie daje oznak zużycia, wtryski w dobrej kondycji, turbinka działa jak złoto.

Henryk Baran
5/5

Silnik Opel 1.7 CDTI 110KM Z17DTJ / A17DTJ to solidna jednostka napędowa, która służy mi już od kilku lat bez żadnych problemów. DPF działa bez zarzutu, a turbosprężarka działa jak złoto.

Kazimierz Szymański
3/5

Silnik może być wyposażony w dwa rodzaje układu wtryskowego, Bosch lub Denso. Wtryskiwacze Denso są droższe i trudniejsze w obsłudze, co zwiększa koszty napraw. Koło dwumasowe to kolejna część, która potrafi sprawiać problemy po przebiegu powyżej 200 tys. km, wymiana może kosztować około 3000 zł.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up