Silnik Renault 1.2 16V 75 KM - Informacje
Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki Renault. Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero.
Specyfikacja
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety
Trwały 16-zaworowy silnik o dobrej dynamice, niskim spalaniu i łatwości montażu instalacji LPG.
Wady
Najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych, problemy ze świecami zapłonowymi wymagające wymiany co 60 tys/km oraz awarie przepustnicy.
Informacje serwisowe
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
- Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 30.000 km
Samochody z tym silnikiem
- Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
- Renault Twingo II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
- Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.6/10
Trwałość: 8.3/10, Utrzymanie: 8.5/10, Dynamika: 6.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 pozytywnych, 2 negatywne
Najbardziej awaryjna część
- Silnik: 41%
- Elektryka, cewka: 21%
- Awarie drobne: 18%
Opinie użytkowników
04.03.2024 Renault Clio III 3d - Średnia: (7.3)
Opinia: Zakup przy 116.000 km - ze mną 2 lata i licznik większy o 20.000 km i rośnie nadal. Generalnie zero poważnych inwestycji, jedyne koszty do tej pory to eksploatacja: rozrząd 1100, Olej 270. Wkrótce do wymiany sprzęgło. Nie jest to demon prędkości, ale da się wyprzedzać na krajówkach. Polecam
26.12.2023 Dacia Logan MCV II - Średnia: (8.7)
Opinia: Od nowości z LPG bez żadnych problemów, nawet oleju nie bierze. Ale też właściciel się stara jak może traktować go delikatnie czyli odpowiednio serwisować i nie katować na autostradach. Polecam
Średnia opinia: 4.1/5.