Opinie o silniku Renault 1.2 16v 75 KM

Silnik Renault 1.2 16V 75 KM - Informacje

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki Renault. Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

Trwały 16-zaworowy silnik o dobrej dynamice, niskim spalaniu i łatwości montażu instalacji LPG.

Wady

Najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych, problemy ze świecami zapłonowymi wymagające wymiany co 60 tys/km oraz awarie przepustnicy.

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km

Samochody z tym silnikiem

  • Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
  • Renault Twingo II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
  • Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.6/10

Trwałość: 8.3/10, Utrzymanie: 8.5/10, Dynamika: 6.1/10

Głosy według opinii użytkowników: 12 pozytywnych, 2 negatywne

Najbardziej awaryjna część

  • Silnik: 41%
  • Elektryka, cewka: 21%
  • Awarie drobne: 18%

Opinie użytkowników

04.03.2024 Renault Clio III 3d - Średnia: (7.3)

Opinia: Zakup przy 116.000 km - ze mną 2 lata i licznik większy o 20.000 km i rośnie nadal. Generalnie zero poważnych inwestycji, jedyne koszty do tej pory to eksploatacja: rozrząd 1100, Olej 270. Wkrótce do wymiany sprzęgło. Nie jest to demon prędkości, ale da się wyprzedzać na krajówkach. Polecam

26.12.2023 Dacia Logan MCV II - Średnia: (8.7)

Opinia: Od nowości z LPG bez żadnych problemów, nawet oleju nie bierze. Ale też właściciel się stara jak może traktować go delikatnie czyli odpowiednio serwisować i nie katować na autostradach. Polecam

Średnia opinia: 4.1/5.

Justyna Krawczyk
4/5

Jednostka ta jest stosunkowo łatwa w serwisowaniu i przy odpowiedniej konserwacji może przejść nawet do 400 tysięcy kilometrów.

Monika Król
4/5

Nowsza konstrukcja silnika, 1.2 16V TCe D4Ft, jest kolejnym sukcesorem tego modelu, stosowanym w autach Renault od 2007 roku.

Barbara Michalak
4/5

Posiada wielopunktowy wtrysk, co zapewnia dobrą dynamikę oraz niskie zużycie paliwa.

Stanisław Lewandowski
4/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F jest popularny w samochodach segmentu A i B, takich jak Clio II/III, Kangoo czy Dacia Logan i Sandero.

Beata Mazur
5/5

Małgorzata Kowalczyk
3/5

Mój silnik Renault 1.2 16V 75KM D4F jest bardzo trwały i prosty w konstrukcji, co sprawia, że jest ekonomiczny w użytkowaniu. Można przejechać nawet 400 tys. km bez większych problemów, co jest imponujące. Jednostka ta ma dobrą dynamikę, niskie spalanie i kulturę pracy na dobrym poziomie. Montaż instalacji gazowej LPG również przebiega bezproblemowo, co zdecydowanie jest atutem.

Halina Malinowski
4/5

Montaż instalacji gazowej LPG jest bezproblemowy, co stanowi dodatkowy atut tego silnika.

Ewa Grabowski
4/5

Pomimo drobnych awarii, takich jak problemy z przepustnicą czy świecami zapłonowymi, części do tego silnika są łatwo dostępne i w przystępnych cenach.

Maria Kaczmarek
4/5

Silnik ten cechuje się dobrą dynamiką oraz trwałością, a także niskim poziomem spalania.

Agnieszka Zalewski
4/5

Interwał wymiany rozrządu wynosi 120 000 km, co jest wygodne dla użytkownika.

Aleksandra Kowalczyk
3/5

Podsumowując, silnik Renault 1.2 16V 75KM D4F jest solidnym wyborem dla osób szukających ekonomicznego i trwałego rozwiązania. Choć ma swoje mankamenty, to jednak jego zalety, takie jak niskie spalanie, dobra dynamika i łatwość montażu instalacji LPG, przeważają.

Marcin Wojciechowski
4/5

Kultura pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, co przekłada się na komfort jazdy.

Bożena Wróbel
4/5

Ogólnie polecam ten silnik ze względu na jego prostotę, trwałość, niskie koszty eksploatacji oraz dobrą dynamikę i oszczędność paliwa.

Monika Zieliński
3/5

Niestety, silnik ten ma drobne usterki, takie jak problemy z przepustnicą i świecami zapłonowymi, które wymagają regularnej wymiany. Jednak części są łatwo dostępne i niezbyt drogie, co ułatwia serwisowanie. Pomimo tych drobnych problemów, ogólnie jestem zadowolony z wydajności i trwałości tego silnika.

Tadeusz Wojciechowski
4/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F jest jednostką o bardzo prostej i trwałej konstrukcji, co przekłada się na niskie koszty użytkowania.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up