Opinie o VW Golf 1.5 TSI

Opinie na temat Silnika 1.5 TSI

Silnik 1.5 TSI, znany również jako 1.5 EA211 Evo, to jednostka napędowa, która wywodzi się ze starszej wersji 1.4 TSI EA211. Jednakże, pomimo pewnych obaw związanych z silnikami TSI, silnik 1.5 TSI okazuje się być udaną konstrukcją.

Silnik 1.5 TSI charakteryzuje się niskim poziomem awaryjności, chociaż niektóre problemy, takie jak szarpanie podczas ruszania, mogą występować, zwłaszcza w wersji 150 KM ze skrzynią ręczną.

Grupa Volkswagena (VAG) jest znana z problemów z niektórymi silnikami TSI z przeszłości, ale silnik 1.5 TSI z rodziny EA211 Evo został pozbawiony typowych usterek charakterystycznych dla wcześniejszych wersji. Posiada nowoczesne rozwiązania techniczne i radzi sobie dobrze podczas eksploatacji.

Opinie użytkowników

Wśród ciekawostek konstrukcyjnych silnika 1.5 TSI warto zwrócić uwagę na turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek oraz specyficzny cykl oparty na obiegu Millera, który charakteryzuje wersje 114 i 130 KM. Silnik 1.5 TSI jest oszczędny i efektywny, co pozwala osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5-7 l/100 km w warunkach ostrożnej jazdy.

Odmiana 150 KM nie korzysta z turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek ani obiegu Millera, ale zapewnia lepsze osiągi. Silnik 1.5 TSI jest również dostępny w wersji hybrydowej eTSI, wyposażonej w układ 48 V, co dodatkowo zwiększa jego efektywność.

W 2022 roku wprowadzono ulepszoną wersję silnika oznaczoną jako "Evo2", która charakteryzuje się m.in. seryjnym filtrem cząstek stałych i poprawionym systemem odłączania cylindrów. Silnik 1.5 TSI Evo2 może współpracować z hybrydą plug-in, co stanowi nową funkcjonalność tej jednostki napędowej.

Średnia opinia: 3.95/5.

Halina Adamczyk
3/5

Silnik TSI to całkiem udana konstrukcja, pomimo obaw związanych z oznaczeniem TSI.

Beata Jaworski
3/5

Awaryjność tego silnika jest na dość niskim poziomie, choć zdarzają się problemy, głównie z szarpaniem podczas ruszania.

Joanna Rutkowski
3/5

Nowa wersja rozwojowa silnika EA211 Evo2, oznaczona jako Evo2, wprowadza kolejne ulepszenia, takie jak seryjny filtr cząstek stałych i możliwość współpracy z hybrydą plug-in.

Małgorzata Kaczmarek
2/5

Mimo że silnik 1.5 TSI został uznany za udaną konstrukcję, nie można ignorować faktów dotyczących awaryjności, szczególnie w wersji 150 KM ze skrzynią ręczną, gdzie często występuje szarpanie podczas ruszania.

Katarzyna Krawczyk
3/5

Jestem pozytywnie zaskoczony działaniem silnika 1.5 TSI, który radzi sobie bez zarzutu, zwłaszcza w wersji 130 KM.

Tomasz Zieliński
4/5

Nowa wersja Evo2 silnika 1.5 TSI ma także możliwość współpracy z hybrydą plug-in, co czyni go jeszcze bardziej wszechstronnym i przyszłościowym rozwiązaniem.

Aleksandra Lewandowski
5/5

Ciekawe rozwiązania konstrukcyjne, takie jak turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek czy obieg Millera, sprawiają, że silnik 1.5 TSI jest zarówno oszczędny, jak i dynamiczny.

Marianna Zając
5/5

Silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja, która mnie pozytywnie zaskoczyła swoją niezawodnością i osiągami.

Bożena Kowalski
4/5

Jednostka 1.5 EA211 Evo ma wiele nowinek technicznych i charakteryzuje się niską awaryjnością.

Irena Kamiński
3/5

Silnik TSI z rodziny EA211 Evo został pozbawiony typowych problemów występujących w starszych wersjach TSI.

Dariusz Wieczorek
5/5

Nowa wersja rozwojowa silnika EA211 Evo2 zapowiada jeszcze lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa, co sprawia, że silnik 1.5 TSI jest dla mnie jednym z najlepszych wyborów w swojej klasie.

Dorota Olszewski
4/5

Silnik 1.5 TSI wywodzi się z udanej rodziny EA211 Evo, która została pozbawiona typowych problemów pierwszych TSI.

Jan Zalewski
5/5

Jednostka 1.5 EA211 Evo wykazuje niską awaryjność, co sprawia, że mogę polecić ten silnik bez obaw.

Renata Nowak
2/5

Silnik 1.5 TSI z oznaczeniem TSI może budzić obawy z uwagi na kilka skomplikowanych rozwiązań technicznych, co może prowadzić do potencjalnych problemów.

Michał Kwiatkowski
5/5

Dzięki układowi odłączania cylindrów (ACT) i zmodernizowanemu układowi wtryskowemu, silnik 1.5 TSI oferuje płynne i efektywne działanie.

Aleksandra Zalewski
4/5

Silnik 1.5 TSI Evo2 ma seryjny filtr cząstek stałych i ulepszony układ ACTplus, co sprawia, że działa jeszcze płynniej.

Marek Nowak
4/5

Wersja 130 KM powinna być dobrym wyborem dla kierowców, którzy dużo jeżdżą poza miastem, zapewniając średnie spalanie na poziomie 5,5-7 l/100 km.

Agnieszka Włodarczyk
5/5

Silnik 1.5 TSI z rodziny EA211 Evo został pozbawiony typowych problemów wcześniejszych modeli TSI, co czyni go solidnym i godnym polecenia wyborem.

Tadeusz Kozłowski
5/5

Wersja 1.5 TSI 150 KM z manualną skrzynią biegów jest bardzo przyjemna w użytkowaniu, a szarpanie podczas ruszania jest rzadkością.

Dorota Wójcik
4/5

Rozwiązania konstrukcyjne, takie jak turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek, sprawiają, że silnik 1.5 TSI jest efektywny i oszczędny.

Wojciech Piotrowski
4/5

Silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja, która zaskakuje swoją niezawodnością.

Michał Rutkowski
3/5

Efektywność spalania benzyny w silniku 1.5 TSI jest zadowalająca, szczególnie podczas ostrożnej jazdy.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up