Volkswagen Transporter Edition 2.0 TDI 140KM
Bohater dzisiejszego artykułu posiada niskoprofilowe opony o rozmiarze 255/45 osadzone na czarnych, pięcioramiennych alufelgach. Wyposażony jest w ksenonowe reflektory, zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, a tylne lampy są delikatnie przydymione. Całość nadwozia pokryta jest białym lakierem oraz ozdobiona jest czarną kalkomanią. Jestem pewien, że każdy pomyślał o jakimś sportowym samochodzie. Jednak pozory czasem mylą i opis ten przedstawia najprawdziwszego "dostawczaka" w postaci Volkswagena Transportera Furgon w limitowanej edycji "Edition". Bo kto powiedział, że auto dostawcze nie może być atrakcyjne?
Opis
Od 1950 63 lata temu z taśm produkcyjnych niemieckiego koncernu Volkswagena zjechał pierwszy Volkswagen Transporter. Po tylu latach model ten jest niemalże tak popularny jak kompaktowy Golf. Obecnie na rynku znajduje się piąta już generacja tego auta. W 2009 roku przeszła ona delikatny facelifting opierający się na przeprojektowaniu przedniego pasa nadwozia tak aby bardziej przypominał, z jaką marką mamy do czynienia. Nasz prezentowany model to specjalna edycja z okazji 25-lecia istnienia Volkswagena w Polsce.
Teoretycznie trzyosobowy
Wnętrze teoretycznie oferuje trzy miejsca, ale w praktyce jest nieco inaczej. Otóż najwygodniej będzie tą odmianą podróżować kierowca, który do swojej dyspozycji posiada komfortowy, duży i obszerny fotel. Dwa pozostałe miejsca to po prostu podwójna kanapa, na której najczęściej powinien podróżować tylko jeden pasażer, zaś środkowe miejsce powinno być wykorzystane jako stoliczek na dokumenty lub inne potrzebne drobiazgi.
Bagażnika typowego nie ma, za to jest prawie 6 m3 przestrzeni ładunkowej, którą bez problemu możemy obciążyć nawet 970 kg ładunku! Przestrzeń ładunkowa od pasażerskiej oddzielona jest stałą metalową ścianką. Dostęp do niej jest zrealizowany na dwa sposoby: elektrycznie rozsuwane prawe, boczne drzwi lub dwuskrzydłowych drzwi tylne. W obu przypadkach zaletą jest niewątpliwie niski próg załadunkowy.
Wrażenia z jazdy
Układ kierowniczy jest idealnie dopasowany do możliwości prezentowanego dziś samochodu. Bez wahania wykonuje każde polecenie. Podobnie jest z zawieszeniem, które jest stosunkowo twarde, co potęgują jeszcze niskoprofilowe opony. Przyzwoite spalanie Volkswagen Transporter, którym miałem okazje jeździć przez tydzień, może nie należał do super oszczędnych (w szczególności porównując go z autami osobowymi), ale realnie spoglądając jego wyniki trzeba uznać za więcej niż dobre.
Dane techniczne
- Silnik: 4-cylindrowy, wysokoprężny (turbo)
- Pojemność silnika: 1968 ccm
- Moc: 140 KM przy 3500 obr./min
- Moment obr.: 340 Nm przy 1750-2500 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Napęd: przedni