Porównanie mocy silnika Audi A3 1.4 TFSI
Silnik 1.4 TFSI montowany w Audi A3 generuje moc 125 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegowym automatem S tronic. Moc 125 KM pozwala na dynamiczną jazdę w mieście i sprawne wyprzedzanie. Silnik reaguje żwawo na gaz, a przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 9,3 s. Mocniejsze odmiany 2.0 TFSI mają lepsze osiągi, ale wymagają wyższego spalania.
Porównanie z konkurencją
W porównaniu do konkurencyjnych modeli w tej klasie, Audi A3 1.4 TFSI prezentuje się korzystnie. Np. BMW serii 1 118i generuje o 5 KM mniej, a Mercedes klasy A 160 tylko 109 KM. Z kolei Lexus IS 300h z silnikiem hybrydowym ma moc 184 KM, ale jest droższy w zakupie i eksploatacji. Pod względem osiągów Audi A3 1.4 TFSI nie odstaje od rywali. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 9,3 s, podczas gdy BMW 118i robi to w 9,4 s, a Mercedes A 160 w 10,4 s. Moc silnika 1.4 TFSI jest więc w pełni wystarczająca do dynamicznej jazdy.
Spalanie benzyny przez Audi A3 1.4 TFSI
Kierowcy chwalą silnik 1.4 TFSI za stosunkowo niskie spalanie jak na jednostkę benzynową. W trasie ze stałą prędkością 90-100 km/h można uzyskać wynik na poziomie 5,5-6 litrów benzyny na 100 km. W mieście przy spokojnej jeździe spalanie wzrasta do 6-7 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe i częstym przyspieszaniu normą jest 7-9 l/100 km. To nadal rozsądne wyniki, biorąc pod uwagę osiągi auta. Wpływ na spalanie ma styl jazdy, obciążenie auta oraz warunki drogowe.
Osiągi Audi A3 z silnikiem 1.4 TFSI 125 KM
Silnik 1.4 TFSI pozwala Audi A3 na osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,3 s z manualną skrzynią biegów. Dla porównania, z automatyczną przekładnią S tronic czas ten wydłuża się do 9,9 s. Moc 125 KM wystarcza do sprawnego wyprzedzania na trasie oraz dynamicznej jazdy po mieście. Auto chętnie przyspiesza, a elastyczność silnika 1.4 TFSI jest jego zaletą. Mankamentem jest brak wigoru przy wyprzedzaniu na szosie przy wyższych prędkościach.
Wrażenia z jazdy Audi A3 1.4 TFSI 125 KM
Wrażenia kierowców z jazdy Audi A3 z silnikiem 1.4 TFSI są pozytywne. Układ jezdny radzi sobie zarówno na krętych drogach, jak i podczas szybkiej jazdy po autostradzie. Auto prowadzi się pewnie, a zawieszenie skutecznie tłumi nierówności. Kabina dobrze izoluje od hałasów. Silnik pracuje cicho i kulturalnie przy niskich obrotach. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu daje się słyszeć charakterystyczny dźwięk benzyniaka. Moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie obrotów. W mieście docenimy zwinność i dobrą widoczność z wnętrza. Na dłuższej trasie żwawe osiągi pozwalają na sprawne wyprzedzanie.
Niezawodność silnika benzynowego 1.4 TFSI
Silnik 1.4 TFSI należy do dość niezawodnych jednostek, pod warunkiem przestrzegania terminów przeglądów i regularnej konserwacji. Istotne jest czyszczenie układu dolotowego, wtryskiwaczy i zaworów, co 60-80 tys. km. Do typowych usterek należą: zużycie rozrządu (150-200 tys. km), wycieki z uszczelki pod głowicą, problemy z pompą HDI czy usterki turbosprężarki. Ogólnie rzecz biorąc, silnik ten może przejechać problemowo nawet 250-300 tys. km.
Komfort jazdy Audi A3 z silnikiem 1.4 TFSI
Audi A3 zapewnia wysoki komfort jazdy, czemu sprzyja obszerna lista wyposażenia. Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w: klimatyzację, elektryczne szyby, system multimedialny, czujniki parkowania i tempomat. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane. Deska rozdzielcza ma ergonomiczny układ, a podłokietnik ze schowkiem ułatwia długą jazdę. System MMI umożliwia intuicyjną obsługę funkcji pokładowych. Do tego dochodzi dobra widoczność i niski poziom hałasu. Układ jezdny i zawieszenie skutecznie tłumią nierówności, co poprawia komfort na złych drogach.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników na temat Audi A3 1.4 TFSI 125 KM są zróżnicowane, ale w większości pozytywne. Silnik 1.4 TFSI oferuje wystarczającą moc do codziennej eksploatacji, a spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie. Kierowcy doceniają dynamikę jazdy oraz komfort wnętrza. Jednak, istnieją również głosy krytyczne dotyczące głośnej pracy silnika pod obciążeniem oraz braku wigoru przy wyprzedzaniu na szosie.
Średnia opinia: 4.17/5.