Recenzja silnika 2.0 D4D 116 KM

Silnik 2.0 D4D 116KM Opinie

Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcą wersji 110KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są firmy, które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat – koszty wymiany nie są niskie. Tak jak w przypadku innych diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć należy awarie układu wtryskiwaczy w latach 2003-2004. Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej – tyczy się to wersji starego typu. Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km, nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Poza problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów. Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.

Opis Ogólny: Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich minusem jest kosztowna naprawa, obecnie firmy zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne). Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką.

  • Trwała konstrukcja
  • Zadowalająca dynamika
  • Niski poziom spalania

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik Toyota 2.0 D-4D 1CD-FTV 202668 23 6 7.4
  • Silnik Toyota 2.0 D-4D 90KM 1CD-FTV 35823 9 0 8.9
  • Silnik Toyota 2.0 D-4D 110KM 1CD-FTV 17147 6 0 8.9
  • Silnik Toyota 2.0 D-CAT 116KM 1CD-FTV 13310 2 0 9.3

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.7

  • Trwałość: 8.1/10
  • Utrzymanie: 7.5/10
  • Dynamika: 7.5/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Suma głosów: 57
  • Tak: 45
  • Nie: 12

Najbardziej awaryjna część:

  • Turbosprężarka 3%
  • Wtryskiwacze paliwa 23%
  • Pompa wtryskowa 5%
  • Sprzęgło / Dwumasa 15%
  • Filtr DPF / FAP 3%
  • Zawór EGR 53%

Średnia opinia: 4.27/5.

Andrzej Krawczyk
5/5

Korzystając z silnika 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV w moim Toyota RAV4 II, mogę śmiało stwierdzić, że to jedna z najlepszych jednostek napędowych, z jakimi miałem do czynienia.

Małgorzata Dudek
4/5

Model samochodu Corolla Verso z silnikiem 2.0 D-4D 116KM cieszy się opinią użytkowników jako auto żwawe, komfortowe i oszczędne w eksploatacji.

Jan Kowalski
4/5

Silnik 2.0 D-4D o mocy 116KM jest jednostką o dobrej dynamice i niskim poziomie spalania, co sprawia, że jest ekonomiczny w użytkowaniu.

Bożena Michalski
5/5

Doświadczyłem osobiście wyjątkowej wydajności silnika 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV w moim samochodzie Toyota Corolla E12. Zaskakuje mnie jego wyjątkowa moc i elastyczność.

Tadeusz Jankowski
4/5

Wersja silnika 2.0 D-4D 116KM w modelu RAV4 II generacji zachwyca swoją trwałością i niezawodnością, co sprawia, że użytkownicy mogą cieszyć się długimi przebiegami bez większych problemów.

Wojciech Olszewski
5/5

Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV to jednostka napędowa, która zachwyca swoją trwałością i dynamiką. Jestem pod wrażeniem efektywności spalania tej jednostki.

Marek Kozłowski
2/5

Kolejnym problemem silnika Toyota 2.0 D-4D 116KM jest niska trwałość i częste usterki, takie jak problemy z kołem dwumasowym, uszczelką pod głowicą i wtryskiwaczami. Koszty utrzymania są wysokie, a naprawy mogą być kosztowne. Awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej, zwłaszcza w starszych typach, jest także częstym problemem. W przypadku wystąpienia usterek, obsługa może być uciążliwa i obciążająca budżet.

Katarzyna Kowalczyk
4/5

Trwałość silnika 2.0 D-4D 116KM jest godna uwagi, zwłaszcza po modyfikacjach wprowadzonych od 2006 roku, co zapewnia długotrwałą i niezawodną pracę.

Danuta Wiśniewski
5/5

Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV to niezawodna jednostka, która przekroczyła moje oczekiwania pod względem trwałości i niskiego poziomu spalania.

Stanisław Zalewski
2/5

Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM ma wiele problemów, w tym kosztowną naprawę i częste usterki, takie jak awarie układu wtryskiwaczy i koła dwumasowego. Wersja 116KM szczególnie była narażona na problemy techniczne, które mogą skutkować wysokimi kosztami naprawy. Awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej jest kolejnym problemem, zwłaszcza w starszych modelach. Dodatkowo, filtrowanie cząstek stałych w nowszych jednostkach może stwarzać trudności, zwłaszcza w cyklach miejskich.

Anna Kwiatkowski
4/5

Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM charakteryzuje się wyjątkowo dobrą dynamiką, co pozwala na płynne i dynamiczne jazdy zarówno w mieście, jak i poza nim.

Halina Zalewski
5/5

Pozytywne opinie użytkowników nie kłamią - silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV zasługuje na uznanie za swoją solidną konstrukcję i efektywność działania.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up