Silnik 2.0 D4D 116KM Opinie
Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcą wersji 110KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są firmy, które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat – koszty wymiany nie są niskie. Tak jak w przypadku innych diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć należy awarie układu wtryskiwaczy w latach 2003-2004. Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej – tyczy się to wersji starego typu. Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km, nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Poza problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów. Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.
Opis Ogólny: Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich minusem jest kosztowna naprawa, obecnie firmy zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne). Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką.
- Trwała konstrukcja
- Zadowalająca dynamika
- Niski poziom spalania
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik Toyota 2.0 D-4D 1CD-FTV 202668 23 6 7.4
- Silnik Toyota 2.0 D-4D 90KM 1CD-FTV 35823 9 0 8.9
- Silnik Toyota 2.0 D-4D 110KM 1CD-FTV 17147 6 0 8.9
- Silnik Toyota 2.0 D-CAT 116KM 1CD-FTV 13310 2 0 9.3
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.7
- Trwałość: 8.1/10
- Utrzymanie: 7.5/10
- Dynamika: 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Suma głosów: 57
- Tak: 45
- Nie: 12
Najbardziej awaryjna część:
- Turbosprężarka 3%
- Wtryskiwacze paliwa 23%
- Pompa wtryskowa 5%
- Sprzęgło / Dwumasa 15%
- Filtr DPF / FAP 3%
- Zawór EGR 53%