Recenzja silnika 3.2 FSI - Co mówią użytkownicy

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837

Kategoria: Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki Volkswagen.

Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi.

Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.

Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezawodny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych.

Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3/10

  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 8.0/10
  • Dynamika: 10.0/10

Najbardziej awaryjna część: Rozrząd / Wariator (53%)

Opinia użytkownika:

23.08.2020 Audi Q5 8r

Średnia: (9.3)

Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia .czytaj całość się nie pojawia. Jestem tym silnikiem wprost zauroczony. Cichy, mocny i - bezproblemowy. Przy zachowaniu prędkości kodeksowych - praktycznie niesłyszalny. Na dystansie 5 kkm elektronika wykazała ubytek oleju obejmujący ok. 1/5 skali. Co ciekawe - niekiedy podczas odczytu pokazuje mi pełen stan. Standardowe postępowanie - wymiana oleju co 10 kkm + ostatnio wlałem ceramizer. Być może to sugestia, ale startuje ciszej i łagodniej, zobaczę, jakie będzie to miało odniesienie do średniego zużycia paliwa. Uważam, że silnik dobrze znosi porządną instalację lpg, a średnie zużycie paliwa waha się pomiędzy 8 - 10 l lpg i 1,5 - 5,5 l benzyny na 100 km - w zależności od trasy i obciążenia. Samochód z tym silnikiem w razie potrzeby znakomicie przyspiesza i - praktycznie - nie odczuwa różnicy wzniesień. Mój sposób jazdy jest spokojny i przewidywalny. Jestem bardzo zadowolony z auta z tym silnikiem - kupowałem właśnie taką wersję celowo i z otwartymi oczami. Serwisowanie i ewentualne naprawy nie będą tanie, ale mierzmy siły na zamiary pamiętając, że nie ma rzeczy, których nie można naprawić.

Zalety: Moc, Dźwięk, Niezawodność obecnie i - w przyszłości

Wady: Nie występują - może poza spalaniem, ale połączenie lpg z.

Średnia opinia: 3.83/5.

Halina Michalak
4/5

Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI o mocy 265KM/270KM EA837 jest stosowany w samochodach marki Audi, co daje mu solidne podstawy.

Ryszard Jankowski
5/5

Silnik FSI to jednostka napędowa, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jestem pod wielkim wrażeniem jej trwałości i wysokiej kultury pracy. Dobra dynamika tej jednostki sprawia, że jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Konstrukcja widlasta z wtryskiem bezpośrednim gwarantuje świetną wydajność. Silnik ten jest polecany zarówno dla użytkowników ceniących moc, jak i komfort jazdy. Jego bezawaryjność jest bardzo ceniona przez użytkowników, co dodaje pewności podczas podróży. Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu zapewnia stabilność i niezawodność. Jednostka ta jest idealna dla osób, które cenią sobie płynną pracę silnika i wysoką jakość wykonania. Montaż instalacji LPG może być wyzwaniem, ale przy odpowiedniej konserwacji nie stanowi problemu. Silnik 3.2 FSI wyróżnia się także niskim poziomem hałasu podczas jazdy, co zapewnia dodatkowy komfort. Jego trwałość i solidność sprawiają, że warto zainwestować w regularny serwis, aby cieszyć się jego osiągami przez wiele lat. Jako użytkownik, gorąco polecam silnik 3.2 FSI marki Volkswagen, ze względu na jego wydajność i niezawodność.

Ewa Pawłowski
3/5

Elektronika wykazała niewielki ubytek oleju podczas przejechania 5 tys. km. Wymiana oleju co 10 tys. km oraz zastosowanie ceramizera poprawiły pracę silnika. Zużycie paliwa waha się między 8-10 l LPG i 1,5-5,5 l benzyny na 100 km, w zależności od warunków jazdy.

Dorota Rutkowski
4/5

Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu zapewnia pewność działania, choć napinacze mogą wymagać uwagi.

Kazimierz Nowakowski
3/5

Pomimo tego, że serwisowanie i ewentualne naprawy mogą być kosztowne, warto zainwestować w regularne przeglądy, aby uniknąć poważniejszych usterek. Silnik 3.2 FSI uchodzi za niezawodny, pod warunkiem odpowiedniej konserwacji.

Jan Zieliński
2/5

Montaż instalacji LPG w silniku 3.2 FSI nie jest zalecany, a w przypadku decyzji o montażu, wymaga to wysokiej jakości instalacji i precyzyjnego strojenia, aby uniknąć uszkodzeń.

Tomasz Jaworski
4/5

Mimo kosztownych części i serwisu, silnik 3.2 FSI ma dobre opinie wśród użytkowników.

Stanisław Rutkowski
4/5

Użytkownicy uznają ten silnik za bezawaryjny, ale regularny serwis jest kluczowy dla zapewnienia jego długiej żywotności.

Wojciech Stępień
2/5

Silnik 3.2 FSI ma skomplikowaną konstrukcję widlastą, co powoduje wysokie koszty serwisu.

Jerzy Kamiński
2/5

Awarie wariatora zmiennych faz rozrządu są poważnym problemem w tym silniku, co może prowadzić do kosztownych napraw.

Kazimierz Nowakowski
4/5

Należy jednak uważać na wariator zmiennych faz rozrządu, który może stanowić punkt słaby tego silnika.

Renata Michalski
3/5

Wybór auta z silnikiem 3.2 FSI był trafiony - silnik jest mocny, dźwięk jest przyjemny, a jego niezawodność daje pewność, że auto będzie służyć przez wiele lat. Wadą może być jedynie nieco wyższe zużycie paliwa, ale korzystając z LPG, można zniwelować ten aspect.

Michał Michalak
4/5

Konstrukcja widlasta z wtryskiem bezpośrednim sprawia, że jednostka jest dynamiczna i pracuje kulturalnie, co doceniają kierowcy.

Marcin Kozłowski
2/5

Wymiana rozrządu w tym silniku jest droga, a napinacze rozrządu często ulegają awarii, co generuje dodatkowe koszty.

Adam Woźniak
3/5

Silnik 3.2 FSI doskonale znosi instalację LPG, a jego dynamika podczas przyspieszania jest imponująca. Podczas jazdy spokojnej i przewidywalnej samochód zachowuje się stabilnie zarówno na płaskim terenie, jak i pod górę.

Justyna Wiśniewski
3/5

Po zakupie samochodu z silnikiem 3.2 FSI, zainstalowałem instalację LPG STAG 400 dpi. Często zapala się check engine, ale po nocnym postoju problem znika. Silnik jest cichy, mocny i bezproblemowy. Jestem zadowolony z jego wydajności, zwłaszcza podczas zachowania prędkości kodeksowych.

Stanisław Dudek
2/5

Chociaż silnik uchodzi za bezawaryjny, regularny serwis jest konieczny, ponieważ zaniedbania mogą prowadzić do kosztownych awarii, co zwiększa ogólne koszty użytkowania.

Magdalena Wiśniewski
4/5

Po poprawkach z 2008 roku, konstrukcja rozrządu jest bardziej niezawodna i mniej podatna na awarie.

Agnieszka Górski
4/5

Jednostka ta zasługuje na pozytywne opinie ze względu na swoje osiągi i solidność.

Kazimierz Jankowski
2/5

Koszty użytkowania tego silnika są wysokie ze względu na drogie części i serwis, co może być nieopłacalne dla niektórych kierowców.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up