n20b20 opinie
N20B20 to silnik marki BMW, należący do serii Twin Power. Jest to jednostka czterocylindrowa, która występowała w odmianach mocy 156, 184, 218 lub 245KM. Produkowany w latach 2011-2017, ten silnik był wykorzystywany w większości modeli BMW. Charakteryzuje się turbosprężarką, podwójnym Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim. Dodatkowo, silnik ten wyposażony jest w elektryczną pompę wody oraz system Start&Stop.
Jednostka N20B20 jest ceniona za bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania, który wynosi około 9 litrów na 100 km. Kierowcy chwalą sobie reakcję silnika, elastyczność oraz wysoką kulturę pracy. Jednakże, silnik ten nie jest pozbawiony usterek, a jedną z najbardziej kosztownych jest awaria układu wtryskowego. Wtryskiwacze piezoelektryczne, których wymiana może być kosztowna, są często wymienianymi elementami.
Oto kilka ważnych informacji o silniku N20B20:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.5
Głosy według opinii użytkowników: 6 (Trwałość), 2 (Dynamika)
Najbardziej awaryjna część: Silnik (81%)
Popularne modele z silnikiem N20B20:
- BMW Seria 1 F20 125i 218KM
- BMW Seria 4 F32 428i 245KM
- BMW X3 F25 FL xDrive28i 245KM
Przykładowe opinie użytkowników:
- 528i xdrive F11: "Silnik tak dobry, że BMW się przestraszyło co stworzyło i zdaje się przestało produkować. Rozrząd wytrzymał 20 tys."
- F26: "Regularna wymiana oleju co 12 tysięcy, wyłączenie na stałe start stop i śmiga od nowości."
Średnia opinia: 3.84/5.