Silnik 1.4 TCE 130 KM - Recenzje i Opinie

Silnik 1.4 TCe 130 KM - Opinie

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt

Kategoria: Silniki Renault TCe / SCe / VVT

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki Renault. Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny, a spalanie oscyluje wokół średnio 7l/100km.

Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów.

Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą, co skutkuje przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika, co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji.

Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy
  • Turbosprężarka

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.9/10

Trwałość: 8.7/10

Utrzymanie: 8.5/10

Dynamika: 9.5/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Suma głosów: 1207
  • Tak: 475
  • Nie: 732

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 60%
  • Katalizator: 1%
  • Rozrząd / Wariator: 3%
  • Układ wtryskowy: 1%
  • Elektryka, cewka: 5%
  • Sonda lambda: 2%
  • Awarie drobne: 30%

Dodaj opinię i oceń silnik

Opinie użytkowników

Pokaż wszystkie

Tylko pozytywne

Tylko negatywne

08.03.2024 Megene 3 1,4 TCE

Średnia: (10.0)

Opinia: Zero problemów w 5,5 roku zrobiłem 120 tys. km, a jedyne wymieniłam sondę lambda i termostat. Silnik cichy, fajnie się zbiera i dobrze śmiga z gazem. Obecnie mam nalatane 265 tys. km

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: cichy, fajnie się zbiera

Silnik: 131KM

Rocznik: 2012

Przebieg: 265

Spalanie: 7.3 l/100km

Polecam

20.12.2023 Renault Megane 3 Grandtur

Średnia: (6.0)

Opinia: Od około 150 tys. poważne ubytki płynu 1l na 1000 tys. km, naprawa nie opłacalna. Do tego prawdopodobnie zaczął łańcuch szumieć. Szkoda słów, tyle kasy wydane i taki bubel. Naprawa nie opłacalna.

Trwałość: 4.0/10

Utrzymanie: 6.0/10

Dynamika: 8.0/10

Zalety: Komfort jazdy i dynamika.

Wady: Ubytek płynu chłodzącego, rozciągający się łańcuch.

Silnik: 131 km

Rocznik: 2011

Przebieg: 167000

Spalanie: 8.6 l/100km

Odradzam

28.11.2023 Megane 3 HB 1,4

Średnia: (10.0)

Opinia: 260tkm i nadal działa, nic nie robiłem, jedynie padła lambda.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: dynamiczny

Silnik: 1,4 turbo 1397cm

Rocznik: 2011

Przebieg: 260

Spalanie: 7.5 l/100km

Polecam

13.07.2023 Megane Coupe 1,4tce

Średnia: (10.0)

Opinia: Jak dotąd bezproblemowy silnik, jeżdżę już 3 lata, a 2 z gazem i naprawdę fajnie to jedzie, spalanie średnio 9 litrów LPG, a nogę mam ciężką i chyba się zdecyduję na podniesienie mocy na 160KM.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: dynamiczny, cichy, jeździ dobrze na gazie

Silnik: 130KM 1,4tce

Rocznik: 2012

Przebieg: 175

Spalanie: 9.0 l/100km

Polecam

Średnia opinia: 3.96/5.

Joanna Sikora
2/5

Awaria sondy lambda i termostatu były jednymi z nielicznych problemów, które wystąpiły w trakcie użytkowania, co świadczy o potencjalnie wysokiej awaryjności tego silnika.

Stanisław Michalak
5/5

Posiadacze modeli samochodów wyposażonych w ten silnik, jak Renault Megane III czy Scenic III, wyrażają pozytywne opinie na temat jego funkcjonowania.

Halina Grabowski
2/5

Silnik 1.4 tce 130 km miał poważne problemy z ubytkiem płynu chłodniczego, co wymagało częstego uzupełniania i mogło prowadzić do pęknięcia cylindrów, co jest bardzo kosztowną naprawą.

Henryk Majewski
5/5

Mimo pewnych incydentów związanych z uszczelką pod głowicą, silnik uchodzi za solidny i godny zaufania.

Ryszard Jaworski
5/5

cylindrowy układ, 16 zaworów i turbosprężarka zapewniają silnikowi doskonałą dynamikę i wydajność.

Elżbieta Rutkowski
5/5

Instalacja LPG może być świetnym uzupełnieniem, ale ważne jest dobór odpowiednich komponentów do silnika.

Marianna Olszewski
2/5

Po przekroczeniu 150 tysięcy kilometrów użytkowania zauważyłem duży spadek wydajności silnika, co mogło być spowodowane problemami z rozrządem lub innymi elementami mechanicznymi.

Dariusz Sikora
5/5

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i małą awaryjnością, co przemawia na jego korzyść.

Agnieszka Włodarczyk
5/5

Silnik 1.4 TCe 131KM H4Jt to doskonały wybór dla osób poszukujących dynamicznego i elastycznego silnika do samochodu.

Agnieszka Piotrowski
5/5

Wielu użytkowników poleca ten silnik ze względu na jego doskonałe osiągi, ekonomiczność i niski poziom awaryjności.

Marianna Olszewski
2/5

Utrzymanie silnika 1.4 tce 130 km okazało się kosztowne ze względu na konieczność częstego uzupełniania płynu chłodniczego i naprawy uszczelki pod głowicą.

Bożena Wróbel
5/5

Silnik ten cechuje się dużą mocą przy jednocześnie przyzwoitym poziomie spalania, co sprawia, że jest odpowiednim wyborem dla wielu kierowców.

Henryk Nowicki
5/5

Posiadacze aut z tym silnikiem chwalą jego trwałość i funkcjonowanie bez większych problemów.

Justyna Nowak
4/5

Beata Olszewski
5/5

Jego średnie spalanie w okolicach 7l/100km jest bardzo zadowalające, co czyni go ekonomicznym rozwiązaniem.

Elżbieta Wróbel
2/5

Po około 150 tysiącach kilometrów użytkowania zaczął szumieć łańcuch, co stanowiło dodatkowy problem i powód do zmartwień o kondycję silnika.

Elżbieta Michalski
2/5

Mimo początkowych pozytywnych wrażeń z dynamiki i elastyczności silnika, ostatecznie napotkałem wiele problemów związanych z jego awaryjnością i utrzymaniem, co sprawiło, że polecam rozważenie innych opcji silników.

Justyna Jankowski
5/5

Utrzymanie silnika jest stosunkowo proste, a łańcuch rozrządu przynosi dodatkową wygodę użytkowania.

Anna Wojciechowski
5/5

Mimo pewnych problemów z głowicą w odmianach z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku te kwestie zostały skorygowane, co zwiększa niezawodność silnika.

Dorota Krawczyk
3/5

Mój silnik Renault 1.4 TCe o mocy 130 KM jest bardzo dynamiczny i elastyczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemna. Spalanie oscyluje w granicach 7l/100km, co uważam za akceptowalne. Decydując się na instalację LPG, należy jednak dobrze dobrać jej podzespoły, aby uniknąć potencjalnych problemów z głowicą. Niestety, użytkownicy zgłaszają problemy z uszczelką pod głowicą, co może prowadzić do wycieku płynu chłodniczego do silnika i pęknięcia cylindrów. Niemniej jednak, poza tymi mankamentami, uważam ten silnik za trwały i mało awaryjny.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up