{
"@context": "http:\/\/schema.org",
"@type": "Product",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 3.96,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5",
"ratingCount": 21
},
"review": [
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Halina Majewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.5 dCi 110KM FAP K9K to jednostka o bardzo dobrej dynamice, \u015bwietnej elastyczno\u015bci i niskim poziomie spalania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz Lewandowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten cechuje si\u0119 bardzo dobr\u0105 kultur\u0105 pracy oraz niskim poziomem ha\u0142asu, co przek\u0142ada si\u0119 na komfort podr\u00f3\u017cowania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jolanta Adamczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji eliminuje wszelkie problemy, co zapewnia praktycznie zerow\u0105 awaryjno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marek Krawczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Elastyczno\u015b\u0107 tego silnika jest na bardzo dobrym poziomie, co przek\u0142ada si\u0119 na komfort jazdy i osi\u0105gi."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Bo\u017cena Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "\u015arednie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, co jest bardzo zadowalaj\u0105cym wynikiem, a na trasie mo\u017cna zej\u015b\u0107 nawet do 4l."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jan Michalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K jest wyposa\u017cony w filtr cz\u0105stek sta\u0142ych FAP, spe\u0142niaj\u0105c normy spalin EURO 5."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Andrzej Majewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji eliminuje wszelkie problemy, co sprawia, \u017ce awaryjno\u015b\u0107 jest praktycznie na poziomie zerowym."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kazimierz Majewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten znajdziemy w popularnych modelach takich jak Renault Megane III, Laguna czy Grand Scenic, co \u015bwiadczy o jego uniwersalno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jan Paw\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Reasumuj\u0105c, silnik 1.5 dCi 110KM FAP K9K to bardzo udana jednostka, godna polecenia ze wzgl\u0119du na swoj\u0105 trwa\u0142o\u015b\u0107, elastyczno\u015b\u0107 i niskie spalanie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marianna Rutkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": ""
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jacek Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Serwis ASO przewiduje wymian\u0119 oleju co 30 tys. km, jednak zaleca si\u0119 skr\u00f3cenie tego okresu do 15 tys. km dla zachowania d\u0142ugowieczno\u015bci silnika."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz Nowicki"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.5 dCi o mocy 110KM jest niezwykle trwa\u0142y i niezawodny, co potwierdzaj\u0105 u\u017cytkownicy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Tomasz Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "U\u017cytkownicy chwal\u0105 filtr cz\u0105stek sta\u0142ych FAP, kt\u00f3ry jest bezobs\u0142ugowy i skutecznie oczyszcza si\u0119 samoistnie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Dariusz Grabowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Filtr cz\u0105stek sta\u0142ych jest bezobs\u0142ugowy i czyszczenie odbywa si\u0119 samoistnie, co eliminuje ryzyko zapychania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Barbara Dudek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Jego dynamika na trasach szybkiego ruchu jest imponuj\u0105ca, nawet przy pe\u0142nym obci\u0105\u017ceniu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Stanis\u0142aw Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Niskie spalanie tego silnika sprawia, \u017ce jest ekonomiczny w u\u017cytkowaniu, zar\u00f3wno w mie\u015bcie, jak i na trasie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Sikora"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik znajduje si\u0119 w popularnych modelach Renault, Nissan, Dacia oraz Infiniti, sprawuj\u0105c si\u0119 doskonale zar\u00f3wno na trasie, jak i w warunkach miejskich."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Mariusz Mazur"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "W u\u017cytkowaniu mieszcz\u0105cym si\u0119 w warunkach miejskich, silnik Renault 1.5 dCi 110KM sprawdza si\u0119 doskonale, niezawodnie przyspieszaj\u0105c z ka\u017cdego biegu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Krzysztof Jab\u0142o\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik zosta\u0142 seryjnie wyposa\u017cony w filtr cz\u0105stek sta\u0142ych FAP, spe\u0142niaj\u0105cy normy spalin EURO 5, co zapewnia u\u017cytkownikom bezproblemow\u0105 eksploatacj\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": ""
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz G\u00f3rski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.5 dCi 110KM to jednostka bardzo udana o niskiej awaryjno\u015bci, \u015bwietnej elastyczno\u015bci i bardzo niskim spalaniu, co sprawia, \u017ce jest godny polecenia."
}
],
"name": "silnik 1.5 dci 110 km opinie"
}
Silnik 1.5 dCi 110 KM - Opinie
Silnik Renault 1.5 dCi 110 KM FAP K9K jest jednostką stosowaną w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia oraz Infiniti. Wprowadzony do produkcji w 2010 roku, ten silnik charakteryzuje się wysoką niezawodnością oraz efektywnością. Jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, spełniający normy spalin EURO 5.
Opierając się na poprzedniej wersji, konstrukcja silnika została zoptymalizowana, eliminując wszelkie problemy. Jest to jednostka niezwykle wydajna, współpracująca z sześciobiegową skrzynią, oferująca doskonałą dynamikę, elastyczność oraz niskie zużycie paliwa.
Silnik 1.5 dCi 110 KM znajduje zastosowanie między innymi w modelach Megane III, Lagunie czy Grand Scenicu. Jego średnie spalanie oscyluje w granicach 5L, z możliwością zejścia na trasie do 4l. Awaryjność tej jednostki jest praktycznie zerowa, a użytkownicy nie zgłaszają problemów związanych z filtrem FAP.
Specyfikacja silnika:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety silnika 1.5 dCi 110 KM:
- Wysoka kultura pracy
- Bardzo dobra dynamika
- Bardzo dobra elastyczność
- Niski poziom spalania
Wady silnika 1.5 dCi 110 KM:
- Awarie układu wtryskowego
- Awarie silnika
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.5/10. Najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników to:
- Turbosprężarka - 11%
- Wtryskiwacze paliwa - 62%
- Pompa wtryskowa - 15%
- Sprzęgło / Dwumas - 5%
- Filtr DPF / FAP - 3%
- Zawór EGR - 4%
Kilka opinii użytkowników:
- 21.11.2023 - Megane III - "Polecam silnik naprawdę dobry, trwały, nawet dynamika stacza na trasach szybkiego ruchu póki jedzie się do 4 osób beż żadnych bagaży." - Ocena: 9.3/10
- 30.10.2023 - Kangoo II 1,5dci - "158tkm i silnik na szrot, remont nieopłacany. Serwisowy o nowości w Renault." - Ocena: 2.7/10
- 18.07.2023 - Megane III kombi - "Przejechałem od nowości Megane III kombi automat prawie 240.000 km głównie trasa. Przy 220.000 km wtryski komplet wymiana." - Ocena: 8.3/10
- 17.07.2023 - Megane III Grandtour - "Bardzo oszczędny silnik. Mój rekord na." - Ocena: 9.3/10