Silnik 1.5 EcoBoost - Opinie i Informacje
Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma jest jednostką stosowaną w samochodach marki Ford od 2014 roku. Zastąpił starszą odmianę 1.6 Ecoboost, oferując obniżone koszty eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność. Ten silnik znajdziemy w modelach Forda o mocach 120, 150, 160 lub 182KM.
Poduszki i pasy są skutecznymi systemami ochrony pasażerów, ale do zapewnienia pełnego bezpieczeństwa dzieciom konieczne jest stosowanie fotelików. Kierowca powinien wiedzieć, kiedy w aucie jest potrzebny fotelik, aby uniknąć mandatu grożącego za jego brak.
Regulacje kodeksu drogowego nakładają obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa, a w określonych sytuacjach także z użycia fotelika. Fotelik jest potrzebny, gdy przewozimy dziecko o wzroście mniejszym niż 150 cm, musi być dopasowany do masy i wzrostu dziecka.
Silnik 1.5 EcoBoost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowością jest sprzęgło pompy wody, które przyspiesza nagrzewanie silnika i obniża poziom spalania.
Awaryjność silnika jest oceniana na niskim poziomie, pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, w tym stosowania wysokiej jakości oleju syntetycznego i regularnej jego wymiany. Zaleca się zmianę oleju co maksymalnie 15 tysięcy km.
Opinie użytkowników
W praktyce, silnik 1.5 EcoBoost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, spełniająca oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Jednak, użytkownicy sygnalizują problem z głowicą, gdzie uszczelka pod głowicą może ulec awarii, prowadząc do poważnej usterki.
Inne popularne silniki marki Ford to m.in. Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi LF, Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost Sigma czy Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost Fox.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Zalety:
- Niski poziom spalania
- Bardzo dobra dynamika
- Wysoka kultura pracy
Wady:
- Wysokie koszty serwisu
- Awarie uszczelki pod głowicą
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
- Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 20.000 km
Średnia opinia: 4.22/5.