Silnik 2.0 TDI 177 KM Common Rail - Opinie
Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 177KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w samochodach Audi, Seata i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.
Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki. Silnik został wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.
Jednostki po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.
Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.
Opinie użytkowników
- Audi A4 B8 FL 2.0 TDI CR 177KM (CGLC)
- Audi A5 8T FL 2.0 TDI CR 177KM (CGLC)
- Audi A6 C7 2.0 TDI CR 177KM (CFGC/CGLC)
- Audi Q3 8U 2.0 TDI CR 177KM (CFGC/CLLB)
- Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 177KM (CGLC/CMGB)
- Seat Alhambra III 2.0 TDI CR 177KM (CFGC)
- Volkswagen Tiguan I FL 2.0 TDI CR 177KM (CFGC)
- Volkswagen Touran I GP2 2.0 TDI CR 177KM (CFJB)
- Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR 177KM (CFGC)
- Volkswagen CC 2.0 BlueTDI CR 177KM (CFGC)
- Volkswagen Sharan III 2.0 TDI CR 177KM (CFGC)
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwała konstrukcja
- Bardzo dobre osiągi
- Dobra kultura pracy
- Bardzo dobra dynamika
- Przyzwoite poziom spalania
Wady:
- Awarie turbosprężarki
- Awarie filtra cząstek stałych
- Wtryski piezoelektryczne nienaprawialne
- Wysokie koszty serwisu
- Awarie EGR
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: CGLC, CFGC, CFJB
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 5 Lat
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje
- Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
Średnia opinia: 4.33/5.