Silnik BMW 3.0 d 258 KM - Opinie i Informacje
Kategoria: Silniki BMW d Serii N
Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 3.0 R6 d o mocy 258KM i oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 roku. Charakterystyczną cechą tego silnika jest jego konstrukcja, wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM – odmiana BiTurbo. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4x4. Wszystkie odmiany występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście.
Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju, który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys, co prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z rozebraniem całego silnika, co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując, silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany, ma świetne osiągi i bardzo dobrą dynamikę, ale musi być odpowiednio użytkowany, przede wszystkim terminowa wymiana oleju oraz tankowanie wysokiej klasy paliwa.
Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 9.3 (głosów: 4)
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 8.0/10
- Dynamika: 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4
- Tak: 43 głosów
- Nie: 42 głosów
Najbardziej awaryjna część:
- Turbosprężarka: 8%
- Wtryskiwacze paliwa: 0%
- Pompa wtryskowa: 8%
- Sprzęgło / Dwumasa: 0%
- Filtr DPF / FAP: 75%
- Zawór EGR: 8%