Silnik Volvo 2.0 Diesel 150 KM - Opinie
Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki Volvo. Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2015 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40, S60, V60, S90, V90 oraz XC60. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME.
W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 350 Nm przy 1500-2500 obr./min i bardzo dobrej dynamice. Silnik został „odchudzony” co przełożyło się na niższy poziom spalania. Na niezłą elastyczność wpływa 8-stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic, która jest idealnie zestrojona z silnikiem. W ofercie znajdziemy również wersje z 6-biegową skrzynią manualną.
Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.
Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników:
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 10.0/10
- Dynamika: 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2
Najbardziej awaryjna część:
- Turbosprężarka: 10%
- Wtryskiwacze paliwa: 3%
- Pompa wtryskowa: 7%
- Sprzęgło / Dwumasa: 3%
- Filtr DPF / FAP: 3%
- Zawór EGR: 72%
Średnia opinia: 3.52/5.