Opinie o silniku Toyota Yaris 1.3 VVT-i

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i - Opinie

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki Toyota. Silnik Toyota 1.3 16V VVT-i o mocy 84 lub 86KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Yaris oraz Yaris Verso. Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Jedynym mankamentem tej jednostki są wycieki oleju i głośniejsza praca przy wyższych obrotach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

Informacje techniczne:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 60%
  • Rozrząd / Wariator: 7%
  • Awarie drobne: 18%

Opinie użytkowników:

  • 31.05.2021 Yaris IFL
  • Średnia: (8.0)

    Opinia: Silnik udany, z usterek mogę potwierdzić pocenie z pokrywy zaworów. Występuje, ale jeszcze nigdy nie zostawiła kropli oleju na kostce. Do tego momentu awarii silnika brak. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 7.0/10 Zalety: Oszczędny, radzi sobie z autem. Wady: To raczej wada auta: wyciszenie, ale rzeczywiście jest dość głośno. Silnik: 86/2NZ-FE Rocznik: 2004 Przebieg: 187000 Spalanie: 6.4 l/100km Polecam

  • 23.08.2019 Toyota Yaris I
  • Średnia: (10.0)

    Opinia: Silnik pancerny. Bez żadnej awarii kula mi się już ponad 267 tyś. (w tym połowa na szlamie 10W-40). Nie bierze oleju. Do rozrządu jeszcze nie musiałem zaglądać. Luzy zaworowe sprawdzane co 100 tyś. nie była potrzebna korekta. Rewelacyjna dynamika jak na klasyczny miejski samochód (10.7s .czytaj całość do setki). Spalanie waha się od 6.1 do 6.5l/100km. Z osprzętem żadnych problemów nigdy nie było - do dzisiaj ma oryginalne wtryski, cewki, sondy lambda, katalizator i inne pierdoły. Do minusów faktycznie trzeba zaliczyć głośną pracę powyżej 3,5 tyś. obr/min (zatyczki do uszu pilnie potrzebne) oraz te wycieki spod pokrywy zaworów (2x). Problem z tym silnikiem jest tylko jeden - już takich nie robią. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: 86KM/2NZ-FE Rocznik / Przebieg: 2001/267 tyś. Spalanie: 6.3 l/100km Polecam

  • 30.01.2017 Ada
  • Średnia: (10.0)

    Opinia: Toyota Yaris przebieg 275 tys i po za klasycznym serwisem nigdy nie miałem żadnej awarii.Silniczek bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny ,polecam jak najbardziej nie będziecie zawiedzeni.Największym plusem to jest to że jest totalnie bezawaryjny,aha i rozrząd na łańcuchu. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: Yaris/86KM Rocznik / Przebieg: 2003/275tys Spalanie: 6.5 l/100km Polecam

Średnia opinia: 3.84/5.

Michał Lewandowski
4/5

Montaż instalacji LPG może być ryzykowny, ale jeśli odpowiednio zadbamy o silnik, może służyć przez wiele lat bez większych problemów.

Katarzyna Dudek
5/5

Opinie użytkowników potwierdzają, że silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i cieszy się dużym uznaniem za swoją trwałość, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania, co sprawia, że jest godny polecenia.

Dorota Nowak
5/5

Mimo pewnych mankamentów, takich jak wycieki oleju i głośniejsza praca przy wyższych obrotach, silnik ten jest bardzo oszczędny i radzi sobie świetnie z autem.

Barbara Lewandowski
4/5

Pomimo pewnych mankamentów, takich jak wycieki oleju i głośniejsza praca przy wyższych obrotach, silnik ten jest nadal chwalony przez użytkowników.

Magdalena Woźniak
4/5

Wysoka kultura pracy silnika oraz dobre osiągi sprawiają, że Toyota Yaris z tym silnikiem cieszy się uznaniem wśród użytkowników.

Łukasz Kaczmarek
4/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i jest bardzo popularny i ceniony za swoją trwałość oraz niską awaryjność.

Justyna Stępień
2/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i miał poważne problemy z instalacją LPG, co spowodowało poważne awarie, takie jak wypalenie gniazd zaworowych. To powoduje dodatkowe koszty naprawy i utrzymania.

Adam Stępień
4/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i oferuje bardzo dobrą dynamikę jak na swoją klasę oraz komfortową jazdę.

Wojciech Mazur
4/5

Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i są chwalone za dobrą dynamikę i oszczędność paliwa.

Ryszard Piotrowski
3/5

Opinie użytkowników potwierdzają, że silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i o mocy 84-86KM, oznaczenie 2NZ-FE, jest jednostką solidną i wytrzymałą. Użytkownicy chwalą jego dynamikę, oszczędność paliwa oraz bezawaryjność. Jednak, należy zwrócić uwagę na głośną pracę silnika przy wyższych obrotach oraz potencjalne wycieki oleju z pod pokrywy zaworów. Mimo tych niedogodności, silnik cieszy się pozytywnymi opiniami użytkowników i jest polecany ze względu na swoje osiągi i trwałość.

Anna Lewandowski
3/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i o mocy 84-86KM, oznaczenie 2NZ-FE, stosowany w modelach Yaris oraz Yaris Verso, jest jednostką benzynową wyposażoną w zmienne fazy rozrządu. Montaż instalacji LPG może prowadzić do poważnych awarii, takich jak wypalenie gniazd zaworowych, co stanowi jego główną wadę. Ponadto, silnik ten charakteryzuje się wyciekami oleju oraz głośniejszą pracą przy wyższych obrotach. Jednakże, pozytywne aspekty to bardzo dobre osiągi, wysoka kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika jest chwalona za dobrą trwałość, niską awaryjność oraz rozrząd oparty na łańcuchu.

Grzegorz Pawłowski
2/5

Wycieki oleju oraz głośna praca silnika przy wyższych obrotach to stałe problemy z tym silnikiem, co może być uciążliwe dla użytkowników, prowadząc do konieczności częstszych napraw.

Paweł Wróbel
4/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i ma wysoki poziom spalania, co przekłada się na ekonomiczne użytkowanie.

Renata Kozłowski
2/5

Mimo dobrych osiągów i przyzwoitego poziomu spalania, silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i jest często krytykowany za brak hydraulicznych luzów zaworowych, co wymaga ręcznej regulacji i może prowadzić do dodatkowych kosztów utrzymania.

Kinga Włodarczyk
5/5

Konstrukcja silnika chwalona jest za dobrą trwałość i niską awaryjność, a łańcuch jako element rozrządu jest dużym plusem.

Kinga Kowalczyk
5/5

Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i 84KM-86KM jest doskonale sprawdzonym silnikiem, który jest używany w samochodach marki Toyota Yaris oraz Yaris Verso.

Roman Rutkowski
4/5

Konstrukcja silnika oparta na łańcuchu rozrządu jest uznawana za dużą zaletę tego modelu.

Jacek Michalak
5/5

Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na bardzo dobre osiągi.

Justyna Kaczmarek
4/5

Jednostka 2NZ-FE o mocy 84-86KM sprawdza się zarówno w Toyota Yaris jak i Yaris Verso, co świadczy o jej wszechstronności.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up