Rozrząd Hepu - Opinie i Informacje
Firma Infopro Digital Automotive wprowadza na polski rynek nowy produkt cyfrowy jakim jest baza danych motoryzacyjnych Atelio Data. Czym dokładnie jest i jakie oferuje możliwości?
Atelio Data to bogata baza danych motoryzacyjnych, dostarczająca kompleksowe dane dotyczące napraw i obsługi okresowej wszystkich typów pojazdów. Jest to odpowiedź na duże zapotrzebowanie w Polsce na wysoką jakość danych technicznych, szczególnie w kontekście rozwoju rynku motoryzacyjnego wtórnego w Europie Zachodniej.
Ta premiera stanowi znaczący kamień milowy w strategii ekspansji Infopro Digital Automotive w Europie Środkowo-Wschodniej, po osiągnięciu sukcesu w Wielkiej Piątce (Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Francja).
Najważniejsze cechy Atelio Data:
- Dostęp do ponad 500 000 rysunków technicznych i 500 000 schematów okablowania
- Ponad 1 milion instrukcji obsługi okresowej i napraw
- Objętych jest 58 różnych marek samochodów
- Diagnostyka kierowana obsługuje ponad 5 milionów podzespołów
- Ponad 1 milion danych o olejach i płynach
- 98% pokrycia pojazdów w Polsce
Aby sprostać wyzwaniom rynku wtórnego w Polsce, Atelio Data łączy rozwiązania informacji technicznej i wiedzę fachową Infopro Digital Automotive i HaynesPro, zapewniając warsztatom kompleksowy zbiór danych o niezwykle bogatej treści.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników
W tym tekście skupiamy się na zasadniczej roli łańcucha, czyli napędzie wałków rozrządu. Gdyby ten materiał powstawał 30 lat temu to byłby niezwykle krótki. Napisałbym: „łańcuch jest jednym z elementów układu napędu rozrządu. Nie podlega wymianie w trakcie eksploatacji.”
Kierowcy od zawsze się spierają: Corrado czy Calibra, Camaro czy Mustang, benzyna czy diesel oraz pasek czy łańcuch. Przez długie lata miłośnicy pasków dominowali, ale silnik 3.0 TDI, 1.2/1.4 TSI czy oplowski Z13DTH skutecznie przypomniały wszystkim, że łańcuchowy napęd rozrządu nie zawsze jest najlepszą opcją.
Silniki wysokoobrotowe kojarzą się głównie z samochodami produkcji japońskiej. Wściekły Type-R FN2 napędzany jednostką K20Z4 kręci seryjnie do 7800 obr/min. Po drugiej stronie oceanu mamy niezniszczalne silniki SBC koncernu GM trafiające pod maski rodzinnych SUVów, farmerskich pick-upów oraz napędzające Camaro/Firebirda oraz Corvette.
Podlega i czasami jest to wyraźnie określone przez producenta pojazdu, co warto sprawdzić w książce samochodu. Inną kwestią jest kontrola stanu zużycia kół, ślizgów i łańcucha – zaleca się sprawdzać stan układu co dwie wymiany oleju.