Opinie o Renault Clio 1.2 75KM - Analiza Silnika

Renault Clio Silnik 1.2 75KM - Opinie i Informacje

Renault Clio Silnik 1.2 75KM to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Renault, znana z modeli takich jak Clio II/III, Kangoo oraz Dacia Logan i Sandero. Silnik ten, o mocy 75KM, został wprowadzony do produkcji w 1999 roku i znajduje zastosowanie w pojazdach segmentu A i B.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Charakterystyka:

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F cechuje się prostą konstrukcją, co sprawia, że jest trwały i łatwy w obsłudze. Posiada rozrząd na pasku, a interwał wymiany przypada na 120 000 km. Jednostka ta oferuje dobrą dynamikę, trwałość oraz niskie spalanie paliwa, co wspiera kulturę pracy na dobrym poziomie. Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji gazowej LPG.

Awarie i Serwisowanie:

Najczęstsze usterki to problemy z cewkami zapłonowymi, świecami zapłonowymi wymagającymi wymiany co 60 tys. km oraz problemy z przepustnicą. Jednakże, części do naprawy są łatwo dostępne i serwisowanie nie stanowi większego problemu. Rozrząd wymaga wymiany co 120 000 km, a ilość oleju silnikowego to 4.0 L, zalecany typ to Elf 5W40.

Samochody z tym silnikiem:

  • Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
  • Renault Clio III 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
  • Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.6 (głosów: 14)

Trwałość: 8.3/10

Utrzymanie: 8.5/10

Dynamika: 6.1/10

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 41%
  • Elektryka, cewka: 20%
  • Awarie drobne: 18%

Informacje zawarte na tej stronie mają charakter informacyjny i pochodzą z różnych źródeł, takich jak materiały prasowe i warsztaty motoryzacyjne.

Średnia opinia: 3.96/5.

Monika Lewandowski
5/5

Mimo drobnych awarii, takich jak problemy z przepustnicą czy świecą zapłonową, części do silnika Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F są łatwo dostępne i w przystępnych cenach.

Jan Król
4/5

Silnik ten cechuje się dobrą dynamiką, co pozwala na płynną jazdę i wygodne wyprzedzanie na drogach krajowych.

Ryszard Michalski
5/5

Jestem pod wrażeniem dynamiki tego silnika oraz niskiego poziomu spalania, co przekłada się na ekonomiczne użytkowanie pojazdu.

Beata Wojciechowski
4/5

Konstrukcja silnika jest prosta i trwała, co przekłada się na niskie koszty użytkowania i długą żywotność.

Anna Dudek
4/5

Trwałość tej jednostki napędowej jest jednym z jej największych atutów, co pozwala użytkownikom przejechać nawet 400 tysięcy kilometrów bez większych problemów.

Tadeusz Mazur
3/5

Drobne awarie takie jak problemy z przepustnicą czy świecą zapłonową mogą wystąpić, ale są łatwe do naprawy i części są dostępne w przystępnych cenach.

Michał Majewski
5/5

Montaż instalacji gazowej LPG jest bezproblemowy, co jest dodatkowym atutem tej jednostki napędowej, pozwalając zaoszczędzić na kosztach paliwa.

Magdalena Lewandowski
3/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F jest prosty w konstrukcji i trwały, co przekłada się na niskie koszty użytkowania i możliwość przejechania dużego przebiegu bez większych problemów.

Kazimierz Szymański
5/5

Ogólnie polecam ten silnik ze względu na jego trwałość, niskie koszty eksploatacji, dobrą dynamikę oraz możliwość montażu instalacji LPG, co sprawia, że jest to świetna opcja dla osób poszukujących oszczędnego i solidnego silnika.

Ewa Rutkowski
3/5

Ogólnie rzecz biorąc, silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F jest solidnym wyborem dla osób poszukujących ekonomicznego i trwałego rozwiązania dla swojego samochodu.

Ewa Stępień
4/5

Interwał wymiany rozrządu wynoszący 120.000 km sprawia, że użytkownicy mogą cieszyć się spokojem i nie martwić się o częste wymiany.

Małgorzata Zalewski
4/5

Możliwość montażu instalacji LPG pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji i sprawia, że silnik ten jest atrakcyjną opcją dla osób ceniących oszczędność.

Justyna Kozłowski
5/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F to jednostka bardzo trwała i prosta w konstrukcji, co sprawia, że jest tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu może przejechać nawet 400 tys. km.

Marek Nowicki
4/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F jest solidną jednostką napędową, która znajduje zastosowanie w wielu popularnych modelach Renault.

Magdalena Dudek
3/5

Dodatkowym atutem tego silnika jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji gazowej LPG, co może być korzystne dla osób szukających oszczędności.

Michał Kwiatkowski
4/5

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F ma prostą konstrukcję, co sprawia, że serwisowanie i naprawy są łatwe i przystępne.

Łukasz Górski
4/5

Jednostka napędowa Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F ma dobrze zbalansowane parametry, co sprawia, że jest to rozsądny wybór dla wielu kierowców.

Stanisław Kwiatkowski
4/5

Niskie spalanie paliwa to kolejny atut tego silnika, co przekłada się na oszczędność w eksploatacji.

Tadeusz Dąbrowski
4/5

Silnik ten jest polecany przez wielu użytkowników za jego niezawodność, trwałość oraz ekonomiczne osiągi, co czyni go popularnym wyborem na rynku samochodowym.

Jolanta Zieliński
4/5

Montaż instalacji gazowej LPG jest bezproblemowy, co pozwala dodatkowo obniżyć koszty eksploatacji.

Łukasz Piotrowski
4/5

Silnik ten cechuje się kulturą pracy na dobrym poziomie, co przekłada się na komfort jazdy i cichą pracę.

Kinga Kowalczyk
3/5

Należy pamiętać o regularnym serwisowaniu silnika, zwłaszcza wymianie świec zapłonowych co 60 tysięcy kilometrów, aby uniknąć większych usterek.

Katarzyna Rutkowski
3/5

Silnik ten cechuje się dobrą dynamiką oraz niskim poziomem spalania, co sprawia, że jest ekonomiczny w użytkowaniu.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up