Silnik BMW 3.0 R6 d 24V N57
Kategoria: Silniki BMW d Serii N
Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 3.0 R6 d został wprowadzony na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów.
Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.
Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju, który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys, co prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z rozebraniem całego silnika, co wiąże się z dużymi kosztami.
Podsumowując, silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany, ma świetne osiągi i bardzo dobrą dynamikę, ale musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.