Opinie o silniku Opel 1.6 CDTI 136 KM

Silnik Opel 1.6 CDTI 136 KM - Opinie

Silnik Opel 1.6 CDTI 136KM to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Opel. Jest to konstrukcja z rodziny GM Medium Diesel Engine, produkowana na Węgrzech. Jest znany w branży jako "szepczący Diesel".

Silnik ten zadebiutował w 2013 roku w modelu Opel Zafira Tourer. Charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym wynoszącym 320Nm przy 2000 obr/min oraz bardzo niskim poziomem spalania. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail.

Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 poprzez zastosowanie technologii LNT (Lean NOx Technology), która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu. Ponadto, konstruktorzy postawili sobie za zadanie stworzenie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy, obniżonym hałasie oraz cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.

Największą zaletą tego silnika jest niski poziom spalania. Jest to widoczne zwłaszcza w modelu Opel Astra, w którym zastosowano system Start&Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16D
  • Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM B16DTE/B16DTL
  • Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 120KM B16DTJ
  • Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 95KM B16DTC

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety: bardzo cicha praca, wysoka kultura pracy, niski poziom spalania, norma emisji spalin Euro 6.

Wady: wysokie koszty serwisu.

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: B16DTH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana co 30.000 km lub 1 rok

Samochody z tym silnikiem:

  • Opel Meriva B FL 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Mokka A 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Mokka X 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Astra J FL 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Astra K 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Zafira C 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)
  • Opel Insignia B 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.4/10

Trwałość: 8.4/10 | Utrzymanie: 8.4/10 | Dynamika: 8.9/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • 106 osób poleca ten silnik
  • 228 osób nie poleca

Najbardziej awaryjne części:

  • Turbosprężarka (11%)
  • Wtryskiwacze paliwa (15%)
  • Pompa wtryskowa (17%)
  • Sprzęgło / Dwumasa (38%)
  • Filtr DPF / FAP (8%)
  • Zawór EGR (10%)

Średnia opinia: 4.27/5.

Bożena Zalewski
5/5

Pomimo pewnych wad, jak wysokie koszty serwisu, silnik Opel 1.6 CDTI 136KM B16DTH zasługuje na pozytywne oceny za swoje osiągi i ekonomiczność.

Halina Zieliński
3/5

Jednym z głównych atutów tego silnika jest bardzo cicha praca i wysoka kultura pracy. Konstrukcja oparta na innowacyjnych rozwiązaniach pozwala na zachowanie minimalnego poziomu spalania, co jest istotne dla użytkowników szukających oszczędności. Silnik Opel 1.6 CDTI 136KM cieszy się dobrą opinią użytkowników i jest doceniany za swoje osiągi.

Magdalena Zając
4/5

Współpraca z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail sprawia, że silnik jest wydajny i ekonomiczny.

Łukasz Kaczmarek
5/5

Konstrukcja silnika Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16DTH jest wykonana na najwyższych standardach.

Marcin Nowak
5/5

Silnik Opel 1.6 CDTI charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym, co daje świetne osiągi.

Maria Olszewski
4/5

Jest okrzyknięty najcichszym silnikiem w swojej klasie, co potwierdza wysoką kulturę pracy i cichą pracę w różnych warunkach.

Anna Baran
4/5

Spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6, co świadczy o jego zaawansowanej technologii i dbałości o środowisko.

Tadeusz Król
2/5

Posiadając Opel 1.6 CDTI o mocy 136KM, dostrzegłem poważny problem z hałasującym łańcuchem rozrządu, który nie został poprawiony przez producenta nawet po wielu latach produkcji. Problem ten jest spowodowany słabym hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu, który po dłuższym postoju na rozgrzanym silniku nie utrzymuje ciśnienia, powodując luzy w łańcuchu. Jest to poważna usterka, która może prowadzić do poważnych uszkodzeń i wymaga drogiej naprawy.

Małgorzata Nowak
5/5

Popularne odmiany tego silnika, takie jak 110KM czy 120KM, również cieszą się dobrą opinią.

Irena Stępień
4/5

Popularne odmiany tego silnika, takie jak Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM czy 120KM, również cieszą się pozytywnymi opiniami użytkowników.

Jolanta Michalski
3/5

Moja opinia na temat silnika Opel 1.6 CDTI 136KM jest pozytywna. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym i bardzo niskim poziomem spalania, co sprawia, że jest ekonomiczny i dynamiczny. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym, co zapewnia mu spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Jerzy Wróbel
5/5

Osłony silnika oraz zaawansowany system wtryskowy sprawiają, że jest to jednostka bardzo cicha w pracy.

Agnieszka Zieliński
5/5

Współpraca z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT sprawia, że jednostka jest bardzo dynamiczna.

Dariusz Stępień
5/5

Jestem pod wrażeniem wysokiej kultury pracy tego silnika, który pracuje bardzo cicho.

Mariusz Michalak
5/5

Niski poziom spalania tego silnika sprawia, że jest bardzo oszczędny w użytkowaniu.

Stanisław Jankowski
5/5

Zastosowanie technologii LNT pozwala na skuteczną redukcję emisji tlenków azotu.

Aleksandra Krawczyk
4/5

Silnik Opel 1.6 CDTI o mocy 136KM to konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine, co gwarantuje wysoką jakość.

Piotr Woźniak
5/5

Silnik Opel 1.6 CDTI o mocy 136KM to jednostka bardzo ekonomiczna i dynamiczna.

Magdalena Wojciechowski
5/5

Spełnienie norm emisji spalin Euro 6 to ogromna zaleta tego silnika.

Tomasz Jankowski
4/5

Charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, co zapewnia dynamiczną jazdę.

Justyna Wojciechowski
2/5

Mimo że silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16DTH o mocy 136KM cechuje się niskim poziomem spalania i wysoką kulturą pracy, to niestety koszty serwisu są bardzo wysokie. Naprawy i części zamiennych, zwłaszcza związane z najbardziej awaryjnymi elementami, mogą być bardzo kosztowne, co może zniechęcać do posiadania tego silnika w dłuższej perspektywie.

Kinga Nowak
4/5

Pod względem trwałości, utrzymania i dynamiki, silnik Opel 1.6 CDTI 136KM otrzymuje wysokie oceny od użytkowników, co potwierdza jego wartość na rynku.

Ryszard Adamczyk
3/5

Niestety, jedną z wad tego silnika są wysokie koszty serwisu. Wymiana niektórych części, takich jak turbosprężarka czy wtryskiwacze paliwa, może generować dodatkowe koszty dla właścicieli. Mimo to, ogólnie rzecz biorąc, silnik Opel 1.6 CDTI 136KM B16DTH posiada wiele zalet, które sprawiają, że jest popularny wśród użytkowników.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up