M54B25 opinie
BMW Seria M to jedne z najbardziej cenionych silników w samochodach marki BMW. Silnik BMW 2.5 R6 24V 192KM M54B25 to jednostka o wysokich osiągach i trwałej konstrukcji. Jest on stosowany w modelach Serii 3, Serii 5, Z4 oraz X3.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Specyfikacja
- Trwała konstrukcja
- Niska awaryjność
- Wysoka kultura pracy
- Świetna dynamika
- Bardzo dobra elastyczność
Wady:
- Wysokie koszty serwisu
- Ubytki oleju
- Duże spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd: Łańcuch
Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Przegląd serwisowy: co 2 lata
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl
Opinie użytkowników
- 29.10.2023 E61 BMW - Średnia: (7.3) Opinia: Dużo obracam BMW z m54, niezależnie czy 2,2 lub 2,5 albo 3.0 mamy ogólną uwagę że im starsze m54, tym większe prawdopodobieństwo że pobierze dużo oleju. Statystycznie ostatnie wypusty w e60/61 m54 są najbardziej OK. Z drugiej strony statystyka wskazuje że najbardziej zajechane są 3.0 .czytaj całość - nie wiem czemu. Trwałość: 7.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 8.0/10 Zalety: Dobra kultura pracy i elastyczność. Wady: Trochę słaba dynamika i często problemy z poborem oleju. Choć dziś każdy bierze to za normę 😉 Silnik: 2.5 m54b25 Rocznik: 2004 Przebieg: 300000 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam
- 18.10.2023 X3 e83 - Średnia: (8.0) Opinia: Dynamika nie powala, nawet zniechęca zależnie od masy auta. Spalanie także duże. Ale to wszystko wydaje się tak złe jak mamy na względzie moc, dynamikę i spalanie aut młodszych o 10-15 lat. Więc słabe podejście do ocen. Tym tokiem rozumowania można także ganiać zabytkowe jednostki .czytaj całość że miały 70KM i spalały tyle co m54 ? Silnik wymaga małej obsługi, praktycznie olej, odma, termostat i przy dużych przebiegach (300tys +) Vanosy. Równo rozwija moc, nie ma dziur jak w starych dieslach, nie szarpie, nie kopci, nie hałasuje tylko ładnie brzmi R6. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 6.0/10 Zalety: Stara prosta jednostka. Świetna do LPG. Wady: Mała dynamika, ale świetny do LPG. Silnik: M54b25/ 192KM Rocznik: 2004 Przebieg: 370000 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam
- 24.06.2023 E61 przedlift - Średnia: (8.7) Opinia: Najbardziej rozsądny motor na dzisiejsze ceny paliw Pb i ON, ponieważ rewelacyjnie znosi LPG. Niestety w e61 największa pojemność M54 to 2.5 192KM. W takim aucie to trochę mało po czasie, ale płynność jazdy i brzmienie silnika rekompensuje braki mocy. Faktem jest że ciężko wymagać od wolnossącej .czytaj całość prostej jednostki jakiś przyśpieszeń jak diesel z turbo. Jestem zadowolony, zrobiłem ok 20tys km i tylko olej+filtry. Naprawdę solidnie zbudowane auto. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 8.0/10 Zalety: M54 to tylko zaleta patrząc na to co oferuje BMW po 2005r. w e60/e61 i f10/f11. Totalny.
Średnia opinia: 4/5.