Opinie o silniku 1.5 EcoBoost

1.5 Ecoboost - Opinie i Informacje

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma

Kategoria: Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost z rodziny Sigma o mocach 120, 150, 160 lub 182KM to jednostka, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku. Zastąpiła starszą odmianę 1.6 Ecoboost, która była bardzo awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin. Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność.

Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką, która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody, dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa, co ma na celu obniżenie poziomu spalania.

Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie, oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji. Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15 tys/km lub 1 rok (serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km!), nie bacząc na interwał który podaje producent.

W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarzają większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane. Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą, awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.

Poza tym można śmiało stwierdzić, że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.

Opinie użytkowników

Popularne silniki tego producenta:

  • Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi LF 116459 8 1 9.1
  • Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM-250KM LF 95482 0 0 0.0
  • Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost Sigma 95108 5 0 9.4
  • Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 150KM Sigma 61974 1 0 7.7
  • Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost Fox 60473 9 1 7.8

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Zalety:

  • Niski poziom spalania
  • Bardzo dobra dynamika
  • Wysoka kultura pracy

Wady:

  • Wysokie koszty serwisu
  • Awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Samochody z tym silnikiem:

  • Ford Kuga Mk2 FL 1.5 16V EcoBoost 120KM (Sigma)
  • Ford Focus Mk3 FL 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
  • Ford C-MAX Mk2 FL 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
  • Ford Kuga Mk2 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
  • Ford Kuga Mk2 FL 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)
  • Ford Galaxy Mk4 1.5 16V EcoBoost 160KM (Sigma)
  • . i wiele innych

Średnia ocena użytkowników: 8.4

Średnia opinia: 3.86/5.

Irena Szymański
4/5

Ford Focus, Ford Kuga czy Ford Mondeo z silnikiem 1.5 Ecoboost to wybór wart uwagi, ze względu na solidność, trwałość i doskonałe osiągi tej jednostki.

Joanna Król
5/5

Silnik 1.5 Ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na wysoką kulturę pracy.

Krzysztof Baran
5/5

Sprzęgło pompy wody w silniku 1.5 Ecoboost sprawia, że jednostka szybciej się nagrzewa, co ma na celu obniżenie poziomu spalania.

Renata Nowakowski
4/5

Silnik 1.5 Ecoboost jest wyposażony w sprzęgło pompy wody, co przyspiesza nagrzewanie silnika i obniża poziom spalania, co jest bardzo pozytywną cechą.

Katarzyna Wójcik
4/5

Silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, z mocami od 120 do 182KM, idealna dla wymagających kierowców.

Dorota Majewski
4/5

Przebiegi 200 tys km nie stwarzają większych problemów dla silnika 1.5 Ecoboost, co świadczy o solidności i trwałości tej jednostki.

Grzegorz Nowakowski
3/5

Silnik 1.5 Ecoboost jest jednostką o dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na bardzo dobre osiągi. Jednak, wysokie koszty serwisu oraz potencjalne problemy z uszczelką pod głowicą mogą stanowić wadę tego silnika.

Halina Górski
4/5

Wady silnika 1.5 Ecoboost, takie jak wysokie koszty serwisu czy potencjalne awarie uszczelki pod głowicą, są minimalne w porównaniu do licznych zalet tej jednostki.

Dariusz Jaworski
2/5

Wymiana tarczy sprzęgła w silniku 1.5 Ecoboost była konieczna już po zaledwie 35 tysiącach przejechanych kilometrów, co jest zbyt wcześnie i świadczy o potencjalnych problemach z trwałością.

Beata Zając
5/5

W większości przypadków przebiegi 200 tys. km nie stwarzają większych problemów dla silnika 1.5 Ecoboost, co świadczy o jego trwałości i solidności.

Joanna Grabowski
4/5

Dynamika silnika 1.5 Ecoboost jest bardzo dobra, co sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa, zarówno w mieście, jak i poza nim.

Magdalena Górski
5/5

Konstruktorzy Forda postawili na obniżenie kosztów eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność w silniku 1.5 Ecoboost.

Dariusz Kwiatkowski
5/5

Awaryjność silnika 1.5 Ecoboost jest oceniana na niskim poziomie, co świadczy o solidnej konstrukcji i odpowiedniej eksploatacji.

Beata Adamczyk
2/5

Awaryjność silnika 1.5 Ecoboost, szczególnie związana z głowicą i uszczelką, sprawia, że użytkownicy muszą być przygotowani na nieoczekiwane koszty napraw i utrzymania pojazdu.

Mariusz Wieczorek
5/5

Silnik 1.5 Ecoboost to jednostka, która zapewnia niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi, co sprawia, że jazda jest bardzo przyjemna.

Wojciech Kozłowski
2/5

Spalanie silnika 1.5 Ecoboost w warunkach miejskich sięgało nawet 12 litrów, co jest absolutnie nieakceptowalnym poziomem dla nowoczesnego silnika, co sprawia, że koszty eksploatacji są bardzo wysokie.

Beata Nowakowski
4/5

Konstruktorzy Forda postawili na obniżenie kosztów eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność w przypadku silnika 1.5 Ecoboost.

Jolanta Jaworski
4/5

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i sprawdzoną trwałością, co przekłada się na zadowolenie użytkowników.

Piotr Pawłowski
4/5

Silnik 1.5 Ecoboost jest polecany przez użytkowników ze względu na cichą pracę, dynamiczność oraz niski poziom spalania, co ułatwia codzienną eksploatację.

Adam Wojciechowski
4/5

Jednostka 1.5 Ecoboost zapewnia niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi, dzięki turbosprężarce, bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz zmiennej fazie rozrządu.

Roman Olszewski
3/5

Silnik 1.5 Ecoboost w Fordzie Focusie prezentuje się dobrze pod względem dynamiki i komfortu jazdy. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie, jednak użytkownicy zgłaszają problemy z wyciekiem oleju oraz uszczelką pod głowicą. Wysoka trwałość jednostki na ogół jest pozytywnie oceniana, ale warto zwracać uwagę na regularne serwisowanie oraz jakość używanego oleju.

Stanisław Olszewski
5/5

Osoby użytkujące silnik 1.5 Ecoboost chwalą jego dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy, co potwierdza pozytywne opinie o tej jednostce.

Magdalena Kowalczyk
4/5

Warto stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i regularnie go wymieniać, aby utrzymać silnik 1.5 Ecoboost w doskonałej kondycji.

Marianna Woźniak
2/5

Użytkownicy zauważyli problemy z uszczelką pod głowicą silnika 1.5 Ecoboost, co doprowadziło do poważnej usterki, co może być uciążliwe i kosztowne do naprawy.

Agnieszka Zieliński
3/5

Ford 5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców. Jest cichy, dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Niemniej jednak, konieczność stosowania oleju syntetycznego wysokiej jakości oraz potencjalne awarie, takie jak zużycie turbosprężarki, mogą wpłynąć na koszty eksploatacji.

Barbara Górski
2/5

Silnik 1.5 Ecoboost miał wyciek oleju po zaledwie 21 tysiącach przebiegu, co stanowiło duże zaskoczenie i problem dla użytkownika, uniemożliwiając normalne użytkowanie pojazdu.

Łukasz Jankowski
5/5

Zaleca się stosowanie wysokiej jakości oleju syntetycznego oraz regularną jego wymianę co 15 tysięcy km lub 1 rok, aby utrzymać silnik w dobrej kondycji.

Mariusz Michalski
5/5

Silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up