1.6 TDI 90KM Opinie
Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA189 jest jednostką stosowaną w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi. Posiada 4-cylindrową jednostkę z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 bar. Jednostka ta charakteryzuje się bardzo precyzyjnym dawkowaniem paliwa, proporcjonalnym do obciążenia silnika.
Największą zaletą tego silnika jest niska awaryjność, o ile jest odpowiednio użytkowany i serwisowany. Wśród minusów należy zwrócić uwagę na wysoką cenę oraz trudności z regeneracją. Układ wtryskowy może sprawiać problemy, zwłaszcza przy niskiej jakości paliwie.
Turbozespół współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii firmy BorgWarner/BV39 BV39F-0136. Główną wadą turbosprężarki są wyższe koszty napraw oraz skomplikowana konstrukcja. Silnik 1.6 TDI wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF, spełniający normę Euro5, jednak może być problematyczny w użytkowaniu miejskim.
Opinie użytkowników
Popularne modele z tym silnikiem to m.in.:
- Audi A1 8X 1.6 TDI CR 90KM (CAYB)
- Audi A3 8P FL 1.6 TDI 90KM CR (CAYB)
- Seat Ibiza IV 1.6 TDI CR 90KM (CAYB)
- Skoda Fabia II FL 1.6 TDI CR 90KM (CAYB)
- Volkswagen Golf VI 1.6 TDI CR 90KM (CAYB)
Średnia ocena użytkowników: 8.0/10
Najczęściej wymieniane elementy to:
- Turbosprężarka (7%)
- Wtryskiwacze paliwa (13%)
- Pompa wtryskowa (13%)
Dane techniczne:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Podsumowując, silnik VW 1.6 TDI 90KM EA189 to jednostka o niskim poziomie spalania i przyzwoitej kulturze pracy, choć wymaga odpowiedniej eksploatacji. Użytkownicy doceniają jego trwałość, ale zwracają uwagę na potencjalne problemy z filtrem DPF.