Opinie o silniku 1.5 TSI EVO

1.5 TSI EVO to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Volkswagen. Silnik 1.5 TSI EA211evo z rodziny EA211 zadebiutował w 2017 roku, początkowo w modelu Golf VII po liftingu. Jest to najnowsza konstrukcja koncernu VW, zastępująca starszy silnik 1.4 TSI. Nowe rozwiązania technologiczne pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro 6d Temp.

1.5 TSI EVO jest wyposażony w IV generację układu wtryskowego TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu sięgającym aż 350 bar. Dodatkowo, zastosowano turbosprężarkę z zmienną geometrią łopatek VGT, co dotychczas było typowe dla silników wysokoprężnych. Elektroniczne sterowanie kątem łopatek przekłada się na szybką reakcję na dodanie gazu, poprawiając dynamikę i elastyczność jednostki.

W celu ograniczenia zużycia paliwa zastosowano system dezaktywacji cylindrów ACT, który polega na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach w momencie niskiego obciążenia silnika. Ponadto, silnik wyposażono w filtr cząstek stałych GPF, aby spełnić wymagania dotyczące emisji spalin.

Opinie użytkowników

Szukając używanego diesla, warto sprawdzić, czy ma on wtryskiwacze elektromagnetyczne. To trwałe i sprawdzone rozwiązanie, które można dość prosto i tanio regenerować. Zakup używanego diesla uchodzi za spore ryzyko. Kierowcy obawiają się kosztownych napraw. Za jeden z punktów zapalnych są uważane wtryskiwacze. Czy słusznie? Nie do końca. Trzeba pamiętać, że wiele, całkiem nowoczesnych jednostek, ma w układzie zasilania wtryskiwacze elektromagnetyczne.

Jak działają wtryskiwacze elektromagnetyczne? Sekretem trwałości i łatwości regeneracji elektromagnetycznych wtryskiwaczy Common Rail jest ich prosta budowa. W uproszczeniu można powiedzieć, że znajdująca się na górze korpusu cewka elektromagnetyczna unosi iglicę wtryskiwacza, co powoduje rozpylenie paliwa. Odcięcie prądu zamyka podawanie paliwa do cylindra.

Wtryskiwacze piezoelektryczne – czym się różnią? Innym, powszechnie stosowanym typem wtryskiwaczy w dieslach są wtryskiwacze piezoelektryczne. Zostały wprowadzone m.in. do ofert firm Bosch, Delphi, Denso oraz Siemens, gdy pojawiło się zapotrzebowanie na podawanie większej liczby dawek paliwa (nawet 5-7) w ramach jednego cyklu.

Średnia opinia: 3.87/5.

Halina Kowalski
5/5

Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT, aż do tej pory przeznaczonej dla silników wysokoprężnych, gwarantuje znakomitą dynamikę i elastyczność.

Katarzyna Dudek
4/5

Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT wpływa pozytywnie na dynamikę i elastyczność silnika.

Paweł Stępień
2/5

Wtryskiwacze elektromagnetyczne w silniku 1.5 TSI Evo mogą być trudne do zlokalizowania i naprawy, co sprawia, że utrzymanie tego rodzaju silnika może być uciążliwe dla właścicieli.

Łukasz Szymański
5/5

Solidna regeneracja wtryskiwaczy elektromagnetycznych, z wykorzystaniem wysokiej jakości części, może być przeprowadzona w sposób relatywnie tani, zapewniając pewność i bezpieczeństwo użytkowania silnika 1.5 TSI Evo.

Anna Rutkowski
2/5

Regeneracja wtryskiwaczy elektromagnetycznych w silniku 1.5 TSI Evo może być kosztowna i skomplikowana, co przysparza dodatkowych problemów właścicielom.

Maria Malinowski
2/5

W przypadku silnika 1.5 TSI Evo konieczność regeneracji wtryskiwaczy może wiązać się z koniecznością wymiany drogich części, co zwiększa koszty naprawy.

Maria Nowakowski
5/5

Prosta budowa wtryskiwaczy elektromagnetycznych Common Rail sprawia, że są trwałe i łatwe w regeneracji, co może przynieść oszczędności i zapewnić długą żywotność układu zasilania.

Irena Kaczmarek
4/5

Prosta budowa wtryskiwaczy elektromagnetycznych sprawia, że są trwałe i łatwe do regeneracji.

Ryszard Zając
4/5

Regeneracja wtryskiwaczy elektromagnetycznych jest stosunkowo tania i może być przeprowadzona w sposób oszczędny.

Jolanta Woźniak
2/5

Silnik 1.5 TSI Evo ma dużą skłonność do awarii wtryskiwaczy elektromagnetycznych, co może stanowić duże ryzyko dla kierowców.

Małgorzata Stępień
4/5

System dezaktywacji cylindrów ACT pomaga ograniczyć zużycie paliwa w jednostce.

Anna Stępień
5/5

Silnik 1.5 TSI Evo to wyjątkowo nowoczesna konstrukcja, która zastępuje wysłużony silnik 1.4 TSI, oferując lepsze osiągi i spełniając rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp.

Aleksandra Krawczyk
3/5

Po przeczytaniu informacji na temat wtryskiwaczy elektromagnetycznych i piezoelektrycznych, uważam, że silnik 1.5 TSI Evo jest interesującym rozwiązaniem, które łączy nowoczesne technologie z wysoką wydajnością. Możliwość regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych w prosty i stosunkowo tani sposób jest dużym plusem, co może przekładać się na niższe koszty eksploatacji pojazdu w dłuższej perspektywie.

Maria Wiśniewski
5/5

Układ wtryskowy TSI IV generacji z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar zapewnia doskonałą efektywność paliwową.

Jacek Jaworski
4/5

Silnik 1.5 TSI Evo jest najnowszą konstrukcją koncernu VW, która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp.

Marek Krawczyk
3/5

Jednakże, z uwagi na potencjalnie wyższe koszty związane z regeneracją wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz ich wrażliwość na jakość paliwa, warto dobrze zastanowić się przed zakupem pojazdu z tym rodzajem wtryskiwaczy. Chociaż technologia ta wpływa na lepszą dynamikę i elastyczność silnika, wymaga również specjalistycznej opieki i konserwacji, co może zwiększyć koszty utrzymania pojazdu.

Jerzy Pawłowski
4/5

Układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar zapewnia doskonałą efektywność.

Danuta Stępień
4/5

Wprowadzenie wtryskiwaczy piezoelektrycznych do diesli to innowacyjne rozwiązanie poprawiające osiągi i czystość spalin.

Dariusz Kwiatkowski
4/5

Firmy oferujące regenerację wtryskiwaczy elektromagnetycznych powinny posiadać pozytywne opinie i gwarancję na swoje usługi.

Marcin Pawłowski
4/5

Silnik wyposażony w filtr cząstek stałych GPF dba o czystość spalin i ochronę środowiska.

Andrzej Dąbrowski
5/5

Silnik 1.5 TSI Evo został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF, co przyczynia się do redukcji emisji spalin, spełniając jednocześnie normy środowiskowe.

Małgorzata Nowakowski
5/5

System dezaktywacji cylindrów ACT pomaga ograniczyć zużycie paliwa poprzez zamknięcie zaworów na dwóch cylindrach, co jest innowacyjnym rozwiązaniem w tej klasie silników.

Halina Lewandowski
4/5

Sprawność regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych zależy także od solidnych części i profesjonalnego montażu.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up