Opinie na temat silnika Opel Insignia 2.0 CDTI

Silnik Opel 2.0 CDTI A20D (Multijet)

Kategoria: Silniki Opel CDTI od Fiata

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki Opel. Silnik Opel 2.0 CDTI o mocach 110, 120, 130, 135, 140, 160, 163, 165, 195KM miał zastosowanie od 2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insignia. Jest to konstrukcja Fiata, która została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet, w której wykorzystano najnowsze technologie. Jednostka przeszła szereg modyfikacji, które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar, dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem, co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju oraz problemami z osprzętem.

Opis ogólny

Silniki 2.0 CDTI występują w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira. Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT). W zależności od modelu posiada moc 110KM, 120KM, 130KM, 160KM oraz 195KM. Jednostka 4-cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych (DPF), który może wymagać specjalnej troski, zwłaszcza w cyklu miejskim.

Popularne odmiany tego silnika

  • Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM-165KM A20DTH
  • Silnik Opel 2.0 CDTI 130KM A20DT/A20DTJ
  • Silnik Opel 2.0 CDTi BiTurbo 195KM A20DTR
  • Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 140KM A20DTE

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników:

  • Opinia: Insignia 2.0 cdti 160km, przeb 149 tyś km od 30 tys 2x filtry oleju bo więcej stal i od nowości smok pompy oleju nie był wymieniany. Dynamika słaba do 100 km/h ale potem petarda :). A tym, co się zacierają, to polecam lać dobry olej do silnika, bo olej z frytkownicy nie jest za dobry dla włoskiego silnika. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 7.0/10 Silnik: 2.0 CDTI 160km Rocznik / Przebieg: 2013/149 tyś Spalanie: 6.6 l/100km Polecam
  • Opinia: Uważam, że jak na diesla to bardzo udana jednostka silnikowa. Oczywiście DPF, EGR, TURBOSPRĘŻARKA, DWUMASA, bądź klapy w kolektorze ssącym wymagają specjalnej troski. Dynamika taka nawet daje radę, ale mogłoby być lepiej. Poza tym wielką zaletą są wtryskiwacze, nie psują się tak łatwo. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 7.0/10 Silnik: 2.0 CDTI 160 KM Rocznik / Przebieg: 2009 260 tyś Spalanie: 6.1 l/100km Polecam
  • Opinia: Bardzo dobry silnik. Trzeba pamiętać o regularnych serwisach i świetnie się sprawdza. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: Astra 160 km Rocznik / Przebieg: 2011. 222000 Spalanie: 6.5 l/100km Polecam

Średnia opinia: 3.62/5.

Irena Nowakowski
5/5

Jego konstrukcja oparta na technologii Common Rail o ciśnieniu 2000 bar gwarantuje niskie zużycie paliwa.

Aleksandra Kaczmarek
4/5

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o stałej geometrii z elektronicznym sterowaniem, silnik Opel 2.0 CDTI charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym oraz wzrostem mocy.

Andrzej Kowalski
2/5

Silnik Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM ma słabą dynamikę, zwłaszcza do 100 km/h, co może być uciążliwe podczas szybkiej jazdy.

Roman Pawłowski
5/5

Silnik 2.0 CDTI jest trwały i niezawodny, co sprawia, że jest jednym z najlepszych na rynku.

Beata Adamczyk
5/5

Konstruktorzy postawili na niezawodność, eliminując usterki znane z wcześniejszych modeli, co sprawia, że jest to jednostka trwała i stabilna.

Paweł Wiśniewski
2/5

Zacieranie się silników 2.0 CDTI po przebiegu powyżej 200 tys. km może prowadzić do kosztownych napraw i konieczności wymiany podzespołów, co jest dużym minusem dla użytkowników.

Maria Olszewski
5/5

Silnik 2.0 CDTI posiada nowoczesne rozwiązania, takie jak filtr cząstek stałych DPF i elektrycznie sterowany zawór EGR, co wpływa na redukcję emisji spalin.

Marcin Zając
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem Opel Insignia 2.0 CDTI są mieszane. Mimo że jest to konstrukcja Fiata oparta na sprawdzonej technologii, napotkałem problemy z dużym ubytkiem oleju.

Renata Kowalski
4/5

Jednostka 2.0 CDTI posiada nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar, co zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa i zmniejszenie spalania.

Joanna Rutkowski
5/5

Pomimo zaawansowanej technologii, silnik 2.0 CDTI jest stosunkowo łatwy w obsłudze i konserwacji, co przekłada się na komfort użytkowania.

Marek Kamiński
5/5

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o stałej geometrii i elektronicznym sterowaniu, silnik generuje wysoką moc i moment obrotowy.

Elżbieta Michalski
3/5

Mimo pewnych wad, uważam, że silnik Opel Insignia 2.0 CDTI ma dobre momenty obrotowe i generuje wystarczającą moc. Jednak, należy być świadomym potencjalnych problemów z filtrem DPF i zaworem EGR.

Jacek Zieliński
4/5

Silnik 2.0 CDTI został zoptymalizowany pod kątem spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro5, co świadczy o jego ekologiczności.

Danuta Wójcik
4/5

Konstruktorzy postawili na niezawodność, eliminując najbardziej uciążliwe usterki, co sprawia, że silnik jest jednym z najmniej awaryjnych na rynku.

Jacek Górski
3/5

Podczas mojej eksploatacji silnika 2.0 CDTI, zauważyłem, że najbardziej awaryjne części to turbosprężarka, wtryskiwacze paliwa oraz pompa wtryskowa. Konieczna jest specjalna troska i regularne serwisowanie.

Krzysztof Zalewski
2/5

Silniki 2.0 CDTI mogą mieć problemy z urywaniem klap w kolektorze ssącym, co wymaga specjalnej troski i opieki, co może być uciążliwe dla użytkownika.

Andrzej Dąbrowski
2/5

Problemy z filtrem cząstek stałych DPF w silniku mogą prowadzić do spadku mocy i konieczności kosztownej wymiany, co jest dużym minusem.

Jan Dudek
2/5

Uszczelka pomiędzy pompą oleju a smokiem w silniku może starzeć się i wymagać częstej wymiany, co może być problematyczne i kosztowne.

Marianna Michalak
3/5

Silnik 2.0 CDTI oferuje dobrą dynamikę i generuje wysokie moce, nawet do 195KM. Jednak, koszty obsługi mogą być dość wysokie, szczególnie przy ewentualnych naprawach.

Jolanta Adamczyk
4/5

Silnik Opel 2.0 CDTI łączy w sobie trwałość, dobre osiągi oraz niskie koszty eksploatacji, co sprawia, że jest godny polecenia dla osób ceniących komfortowe i ekonomiczne podróżowanie.

Beata Stępień
3/5

Zauważyłem, że silnik jest dość wydajny i elastyczny, co przekłada się na zmniejszenie spalania paliwa. Jednak, filtrem cząstek stałych DPF może być problematyczny, szczególnie podczas jazdy miejskiej.

Grzegorz Włodarczyk
5/5

Opel Insignia 2.0 CDTI to doskonale zaprojektowany silnik, który jest efektywny i dynamiczny.

Beata Lewandowski
5/5

Silnik Opel 2.0 CDTI A20D to doskonały wybór dla osób szukających kombinacji mocy, oszczędności i niezawodności w jednym silniku.

Michał Baran
2/5

Usterki związane z zapchanym lub źle wypalanym filtrem DPF mogą powodować rozrzedzenie oleju i zwiększenie zużycia, co jest problematyczne.

Monika Wieczorek
4/5

Opel Insignia 2.0 CDTI to silnik o sprawdzonej konstrukcji Fiata, która została oparta na najnowszych technologiach, co przekłada się na wydajność i oszczędność paliwa.

Henryk Zając
3/5

Podsumowując, silnik Opel Insignia 2.0 CDTI jest solidną jednostką napędową, ale wymaga regularnej troski i odpowiedniej eksploatacji, aby uniknąć kosztownych napraw.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up