Silnik Opel 2.0 CDTI A20D (Multijet)
Kategoria: Silniki Opel CDTI od Fiata
Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki Opel. Silnik Opel 2.0 CDTI o mocach 110, 120, 130, 135, 140, 160, 163, 165, 195KM miał zastosowanie od 2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insignia. Jest to konstrukcja Fiata, która została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet, w której wykorzystano najnowsze technologie. Jednostka przeszła szereg modyfikacji, które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar, dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem, co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju oraz problemami z osprzętem.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występują w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira. Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT). W zależności od modelu posiada moc 110KM, 120KM, 130KM, 160KM oraz 195KM. Jednostka 4-cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych (DPF), który może wymagać specjalnej troski, zwłaszcza w cyklu miejskim.
Popularne odmiany tego silnika
- Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM-165KM A20DTH
- Silnik Opel 2.0 CDTI 130KM A20DT/A20DTJ
- Silnik Opel 2.0 CDTi BiTurbo 195KM A20DTR
- Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 140KM A20DTE
Specyfikacja
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Informacje serwisowe
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje
- Wtryski: Elektromagnetyczne Firma Bosch-możliwość regeneracji
- Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników:
- Opinia: Insignia 2.0 cdti 160km, przeb 149 tyś km od 30 tys 2x filtry oleju bo więcej stal i od nowości smok pompy oleju nie był wymieniany. Dynamika słaba do 100 km/h ale potem petarda :). A tym, co się zacierają, to polecam lać dobry olej do silnika, bo olej z frytkownicy nie jest za dobry dla włoskiego silnika. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 7.0/10 Silnik: 2.0 CDTI 160km Rocznik / Przebieg: 2013/149 tyś Spalanie: 6.6 l/100km Polecam
- Opinia: Uważam, że jak na diesla to bardzo udana jednostka silnikowa. Oczywiście DPF, EGR, TURBOSPRĘŻARKA, DWUMASA, bądź klapy w kolektorze ssącym wymagają specjalnej troski. Dynamika taka nawet daje radę, ale mogłoby być lepiej. Poza tym wielką zaletą są wtryskiwacze, nie psują się tak łatwo. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 7.0/10 Silnik: 2.0 CDTI 160 KM Rocznik / Przebieg: 2009 260 tyś Spalanie: 6.1 l/100km Polecam
- Opinia: Bardzo dobry silnik. Trzeba pamiętać o regularnych serwisach i świetnie się sprawdza. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: Astra 160 km Rocznik / Przebieg: 2011. 222000 Spalanie: 6.5 l/100km Polecam
Średnia opinia: 3.62/5.