Test Intel HD Graphics 4000
Zintegrowany układ grafiki z procesorów Ivy Bridge, HD Graphics 4000, zasługuje na odrębną recenzję. Będzie bowiem rozwiązaniem szeroko rozpowszechnionym ze względu na popularność laptopów na platformie Intela. Testy tego rozwiązania w grach pozwolą się przekonać, czy nadaje się do tego rodzaju rozrywki.
Recenzje Ivy Bridge, zmodyfikowana architektura Sandy Bridge o zmienionej technologii wytwarzania (22 nm zamiast 32 nm), miała premierę pod koniec kwietnia 2012 roku. Układ grafiki HD Graphics 4000 jest ważnym elementem tej architektury, toteż warto poznać jego możliwości.
Platforma testowa:
Do testów wykorzystano laptop MSI z 17-calową matrycą (kadłubek MS-1762; poniżej występuje pod handlowym oznaczeniem One M73-2N). Był on wyposażony w oddzielną kartę grafiki, ale przetestowanie zintegrowanego GPU było możliwe, a to ze względu na obecność technologii Nvidia Optimus.
Informacje Konfiguracja testowa:
- Chipset Intel HM77 (Panther Point)
- Czterordzeniowy procesor Intel Core i7-3820QM 2,7-3,7 GHz (Ivy Bridge)
- 16 GB RAM DDR3 (1600 MHz)
- Układ grafiki Intel HD Graphics 4000 650-1250 MHz (sterownik: 8.15.10.2639)
- Karta grafiki Nvidia GeForce GTX 670M (sterownik: 295.62)
- Dyski Crucial RealSSD M4 CT128M4SSD2 (128 GB) i Samsung Spinpoint M8 HN-M101MBB (1000 GB, 5400 obr/min)
- Matryca 17,3" Full HD
- System operacyjny Windows 7 Home Premium 64
Rys ogólny dane GPU:
Układ HD Graphics 4000 powinien okazać się sporo lepszy od poprzednika, HD Graphics 3000. Zmodyfikowano dekoder wideo (MFX), zwiększono liczbę jednostek wykonawczych z 12 do 16 oraz dodano mu wsparcie dla DirectX 11 i Shader Model 5.0. Wydajność HD Graphics 4000 jest zależna od kilku czynników, takich jak współdzielona pamięć RAM i taktowanie GPU.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.69/5.