Opinie na temat silnika n52b25

n52b25 opinie

Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25

Kategoria: Silniki BMW Serii N

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki. Silnik BMW 2.5 R6 N52B25 o mocy 204KM lub 218KM zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).

Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!!

Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność. Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Samochody z tym silnikiem:

  • BMW Seria 3 E90 325i 218KM (N52B25)
  • BMW Seria 5 E60 525xi 218KM (N52B25)
  • BMW X3 E83 FL 2.5si R6 24V 218KM (N52B25)
  • BMW Z4 E85 FL 2.5si R6 24V 218KM (N52B25)
  • BMW Z4 E89 sDrive23i 204KM (N52B25)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników:

Średnia (głosów: 3) (9.3)

Trwałość: 9.7/10

Utrzymanie: 8.3/10

Dynamika: 10.0/10

Głosy według opinii użytkowników: 3 0

  • Czy poleciłbyś ten silnik?
  • Suma głosów: 226
  • Tak 113
  • Nie 113

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik 75%
  • Katalizator 7%
  • Rozrząd / Wariator 3%
  • Układ wtryskowy 3%
  • Elektryka, cewka 3%
  • Sonda lambda 3%
  • Awarie drobne 5%

Opinie użytkowników:

10.12.2023 BMW 5 E60

Średnia: (10.0)

Opinia: Wysoka kultura pracy, mam założoną instalację gazową KME, pracuje idealnie bez zastrzeżeń. Silnik niestety spala około 1l oleju na 1000 km, jednak wystarczy dolać modyfikator oleju z LM przy wymianie i zużycie oleju spada praktycznie do zera. Wymieniam olej maksymalne co 10.000 km. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Wysoka kultura pracy, idealnie pracuje z instalacją gazową, Wady: Duże spalanie, szczególnie w mieście. Silnik: 218 N52B25 E60 Rocznik: 2008 Przebieg: 145600 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam

21.08.2022 325i E91

Średnia: (9.0)

Opinia: Silnik bardzo trwały, wrażenia z jazdy doskonałe, drobne awarie osprzętu ale niezbyt kosztowne, wymiana oleju co 10k i wszystko pracuje idealnie. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Dynamika Silnik: N52 Rocznik: 2006 Przebieg: 300000 Spalanie: 10.0 l/100km Polecam

12.10.2017 Grzesiek

Średnia: (9.0)

Opinia: Bardzo dobry silnik mam go od sześciu lat i zrobiłem ponad 100 tys km bez żadnych usterek. Dynamika na bardzo dobrym poziomie kultura pracy rewelacja spalanie do przyjęcia. Jestem bardzo zadowolony i wcale nie ma jakiś wygórowanych kosztów utrzymania jak ludzie mówią. Po za tym nie ma .czytaj całość co porównywać do aut innych marek bo tu wszystko działa na najwyższym poziomie. Wiadomo że jak coś trzeba wymienić to razy dwa niż np. w Oplu czy Peugeocie no cóż nie da się mieć BMW a płacić z Fiata. Ale nie bójcie się silniki sa trwałe i dobrze zrobione to nie badziew że po.

Średnia opinia: 3.55/5.

Dariusz Kowalczyk
5/5

Choć koszty serwisu nie należą do najniższych, a spalanie może być dosyć wysokie, silnik BMW N52B25 jest nadal uważany za solidny i godny polecenia wybór dla miłośników marki BMW.

Ryszard Nowakowski
3/5

Ewa Baran
5/5

Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25 to jednostka bardzo trwała i niezawodna, która zadebiutowała w 2005 roku w modelu BMW serii 3 E90, uzyskując pozytywne opinie użytkowników.

Krzysztof Szymański
5/5

Pomimo wysokich osiągów, silnik ten charakteryzuje się niską awaryjnością i wysoką trwałością, co sprawia, że jest ceniony przez użytkowników.

Jan Zając
2/5

Spalanie silnika N52B25 jest dosyć wysokie, zwłaszcza w warunkach miejskich, co może przyczynić się do zwiększonych kosztów eksploatacji.

Aleksandra Jaworski
4/5

Silnik ten jest chwalony przez użytkowników za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz niezawodność, co przekłada się na pozytywne doświadczenia z jazdy.

Tomasz Lewandowski
4/5

Jego zalety to również płynne zmiany wzniosu zaworów Valvetronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos), co wpływa na doskonałą dynamikę.

Katarzyna Michalski
2/5

Koszty serwisu silnika N52B25 nie należą do tanich, co może być obciążeniem dla właściciela.

Katarzyna Michalski
2/5

Instalacja LPG w silniku N52B25 wymaga szczególnej uwagi i może powodować problemy, co dodatkowo zwiększa koszty utrzymania pojazdu.

Bożena Woźniak
2/5

Usterki związane z silnikiem N52B25, takie jak problemy z popychaczami czy awarie elektrycznej pompy cieczy, mogą być częste i frustrujące dla użytkownika.

Jan Michalak
4/5

Jest to rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu, co daje pewność jego trwałości.

Dorota Pawłowski
4/5

Pomimo wysokich osiągów, silnik N52B25 ma opinię bardzo trwałego i niezawodnego, co stanowi ważny atut przy wyborze samochodu.

Katarzyna Dąbrowski
4/5

Mimo pewnych usterkowości, jak problemy z hydraulicznymi popychaczami, użytkownicy są zadowoleni z wydajności i niezawodności silnika N52B25.

Marcin Kwiatkowski
5/5

Rzędowy sześciocylindrowy silnik N52B25 cechuje się płynnymi zmianami wzniosu zaworów Valvetronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos), co przekłada się na doskonałą dynamikę.

Dorota Michalski
2/5

Pomimo wysokich osiągów i kultury pracy, silnik N52B25 ma potencjalne problemy z usterkami, co może zniechęcić potencjalnych nabywców.

Krzysztof Jabłoński
2/5

Silnik N52B25 ma problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy, co może prowadzić do kosztownych i poważnych konsekwencji.

Irena Baran
5/5

Jego kultura pracy jest wysoko oceniana, a także osiągi silnika są świetne, co sprawia, że jazda samochodem z tym silnikiem jest przyjemnością.

Wojciech Wójcik
4/5

Instalacja gazowa KME sprawdza się idealnie z tym silnikiem, co pozwala na oszczędności i ekologiczną jazdę.

Jerzy Jankowski
4/5

Silnik BMW N52B25 o mocy 204KM lub 218KM zadebiutował w 2005 roku i jest stosowany w wielu modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up