n52b25 opinie
Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki. Silnik BMW 2.5 R6 N52B25 o mocy 204KM lub 218KM zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!!
Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność. Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana co 20.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Samochody z tym silnikiem:
- BMW Seria 3 E90 325i 218KM (N52B25)
- BMW Seria 5 E60 525xi 218KM (N52B25)
- BMW X3 E83 FL 2.5si R6 24V 218KM (N52B25)
- BMW Z4 E85 FL 2.5si R6 24V 218KM (N52B25)
- BMW Z4 E89 sDrive23i 204KM (N52B25)
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników:
Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość: 9.7/10
Utrzymanie: 8.3/10
Dynamika: 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0
- Czy poleciłbyś ten silnik?
- Suma głosów: 226
- Tak 113
- Nie 113
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik 75%
- Katalizator 7%
- Rozrząd / Wariator 3%
- Układ wtryskowy 3%
- Elektryka, cewka 3%
- Sonda lambda 3%
- Awarie drobne 5%
Opinie użytkowników:
10.12.2023 BMW 5 E60
Średnia: (10.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy, mam założoną instalację gazową KME, pracuje idealnie bez zastrzeżeń. Silnik niestety spala około 1l oleju na 1000 km, jednak wystarczy dolać modyfikator oleju z LM przy wymianie i zużycie oleju spada praktycznie do zera. Wymieniam olej maksymalne co 10.000 km. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Wysoka kultura pracy, idealnie pracuje z instalacją gazową, Wady: Duże spalanie, szczególnie w mieście. Silnik: 218 N52B25 E60 Rocznik: 2008 Przebieg: 145600 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam
21.08.2022 325i E91
Średnia: (9.0)
Opinia: Silnik bardzo trwały, wrażenia z jazdy doskonałe, drobne awarie osprzętu ale niezbyt kosztowne, wymiana oleju co 10k i wszystko pracuje idealnie. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Dynamika Silnik: N52 Rocznik: 2006 Przebieg: 300000 Spalanie: 10.0 l/100km Polecam
12.10.2017 Grzesiek
Średnia: (9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik mam go od sześciu lat i zrobiłem ponad 100 tys km bez żadnych usterek. Dynamika na bardzo dobrym poziomie kultura pracy rewelacja spalanie do przyjęcia. Jestem bardzo zadowolony i wcale nie ma jakiś wygórowanych kosztów utrzymania jak ludzie mówią. Po za tym nie ma .czytaj całość co porównywać do aut innych marek bo tu wszystko działa na najwyższym poziomie. Wiadomo że jak coś trzeba wymienić to razy dwa niż np. w Oplu czy Peugeocie no cóż nie da się mieć BMW a płacić z Fiata. Ale nie bójcie się silniki sa trwałe i dobrze zrobione to nie badziew że po.
Średnia opinia: 3.55/5.