Opinie o silniku 1.6 TDCi - Artykuł Opinii

1.6 TDCi - Silnik Ford 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki Ford, Volvo oraz Peugeot, Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF. Element ten może być problematyczny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. W opinii kierowców silnik 1.6 TDCI o mocy 109KM jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania.

Opinie użytkowników

  • Ford Focus - Średnia: (8.0)

    • Opinia: Niezawodny
    • Trwałość: 10.0/10
    • Utrzymanie: 7.0/10
    • Dynamika: 7.0/10
    • Spalanie: 5.0 l/100km
    • Polecam

  • Ford C-MAX - Średnia: (6.0)

    • Opinia: Coś zaczęło się dziać, momentami tracił moc
    • Trwałość: 2.0/10
    • Utrzymanie: 8.0/10
    • Dynamika: 8.0/10
    • Spalanie: 6.5 l/100km
    • Odradzam

  • Focus MK2 - Średnia: (3.3)

    • Opinia: Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci.
    • Trwałość: 4.0/10
    • Utrzymanie: 4.0/10
    • Dynamika: 2.0/10
    • Spalanie: 7.5 l/100km
    • Odradzam

  • Focus MK 2 - Średnia: (8.3)

    • Opinia: Polecam od wersji Euro 5.
    • Trwałość: 9.0/10
    • Utrzymanie: 8.0/10
    • Dynamika: 8.0/10
    • Spalanie: 5.5 l/100km
    • Polecam

  • C-Max - Średnia: (0.0)

    • Opinia: W czasie jazdy gaśnie silnik.
    • Trwałość: 0.0/10
    • Utrzymanie: 0.0/10
    • Dynamika: 0.0/10
    • Spalanie: 5.7 l/100km
    • Odradzam

Średnia opinia: 4.26/5.

Magdalena Pawłowski
4/5

Pozytywne komentarze kierowców dotyczą dynamiki oraz niskiego spalania tego silnika.

Renata Kozłowski
5/5

Wśród kierowców dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki i niskiego poziomu spalania silnika 1.6 TDCi.

Łukasz Nowakowski
4/5

Silnik 1.6 TDCi jest stosunkowo ekonomiczny i wydajny.

Kazimierz Kozłowski
4/5

Jednostka ta charakteryzuje się dobrym współczynnikiem kultury pracy i niskim spalaniem.

Anna Dąbrowski
4/5

Współpraca z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek podnosi osiągi tego silnika.

Kinga Dudek
4/5

Możliwość regeneracji silnika oraz stosunkowo niewysoka cena są ważnymi zaletami tej jednostki.

Kazimierz Stępień
4/5

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416 jest ceniony za swoją trwałość i wydajność.

Jan Adamczyk
4/5

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416 jest popularny w pojazdach marek Ford, Volvo oraz Peugeot, Citroen.

Grzegorz Włodarczyk
5/5

Stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych to duże zalety tego silnika.

Elżbieta Dąbrowski
5/5

Silnik 1.6 TDCi o mocy 109KM to jednostka udana, charakteryzująca się bardzo dobrą dynamiką i niskim poziomem spalania.

Barbara Woźniak
4/5

Zalecane jest stosowanie odpowiedniego oleju i regularna wymiana filtrów, co przedłuża żywotność silnika.

Kinga Nowakowski
4/5

Polecam ten silnik jako solidną i efektywną jednostkę napędową do codziennej eksploatacji.

Halina Kozłowski
5/5

Przedłużenie żywotności silnika wysokoprężnego wymaga stosowania się do zaleceń producenta dotyczących rodzaju oleju, częstotliwości wymiany i tankowania paliwa wysokiej jakości.

Stanisław Nowak
5/5

Popularne modele pojazdów wyposażone w silnik 1.6 TDCi to Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM) oraz Ford C-MAX Mk1 1.6 TDCi (109KM).

Barbara Piotrowski
3/5

Jestem zadowolony z silnika 1.6 TDCi o mocy 109KM. Dynamika jest imponująca, a poziomy spalania są niskie. Jednakże, należy pamiętać o wyższych kosztach obsługi związanych z ewentualnymi naprawami filtra cząstek stałych, koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Tadeusz Wójcik
5/5

Warto zauważyć, że silnik 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416 charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy, niskim spalaniem i dobrą dynamiką.

Renata Rutkowski
3/5

Niestety, mój silnik 1.6 TDCi 109KM sprawił mi wiele problemów. Po regeneracji wtryskiwaczy, wymianie rozrządu, turbiny oraz DPF, auto nadal traciło moc i ostatecznie spłonęło podczas jazdy. Problemy z filtrami paliwa, turbem i kołem dwumasowym były uciążliwe. Ostatecznie nie polecam tej jednostki.

Roman Kaczmarek
4/5

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416 jest bardzo udaną jednostką napędową.

Łukasz Zieliński
5/5

Silnik Ford 1.6 TDCi 16V 109KM DLD-416 współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, co podnosi generowane osiągi.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up