Opinia o silniku 1.4 TCE o mocy 130 KM

Renault 1.4 TCe 131KM - Opinie

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt jest jednym z modeli stosowanych w samochodach marki Renault. Ten silnik z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik ten spisuje się bardzo dobrze, charakteryzując się dynamiką i elastycznością. Średnie spalanie oscyluje wokół 7 l/100km.

Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują pewne problemy, takie jak:

  • Problem z głowicą: nieutwardzane głowice mogą ulec uszkodzeniu.
  • Awaria uszczelki pod głowicą: może spowodować przedostawanie się płynu chłodniczego do silnika, co grozi pęknięciem cylindrów.

Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego, aby uniknąć poważnych konsekwencji. Mimo tych problematycznych aspektów, silnik ten uchodzi za trwały i mało awaryjny.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy
  • Turbosprężarka

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana co 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy: co 30.000 km

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.9/10

Przykładowe opinie użytkowników:

  • Data: 22.04.2024
  • Model: Megane Coupe GTLine 1,4T
  • Opinia: "Ja nie narzekam, Megane Coupe GTLine, fajny silnik dobra dynamika, zrobiłem chiptuning 3 lata temu na 156KM i olej zmieniam co 10, a niebawem pyknie 200tyskm :)"
  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 10.0/10
  • Dynamika: 10.0/10

  • Data: 20.04.2024
  • Model: Megane III 1,4tce 130
  • Opinia: "Jestem trzecim właścicielem, auto ma przebieg 233tyś osobiście zrobiłem nim 70tyś w 3 lata, auto jest z gazem. Poza drobnymi usterkami typu nieszczelność chodniczki oleju i druga sonda lambda nic się nie dzieje."
  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 10.0/10
  • Dynamika: 10.0/10

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz opinii użytkowników i mają charakter informacyjny.

Średnia opinia: 3.88/5.

Tomasz Olszewski
5/5

Montaż instalacji LPG jest możliwy, co daje dodatkową opcję oszczędności na eksploatacji pojazdu.

Andrzej Kaczmarek
4/5

Pomimo pewnych przypadłości, takich jak problemy z głowicą czy awarie uszczelki pod głowicą, uważam ten silnik za trwały i mało awaryjny.

Marcin Zając
5/5

Bardzo doceniam wysoką kulturę pracy tego silnika oraz dobrą dynamikę, co przekłada się na przyjemne doznania podczas jazdy.

Wojciech Grabowski
4/5

Jestem bardzo zadowolony z silnika 1.4 TCe 130KM, który jest dynamiczny i elastyczny w użytkowaniu.

Agnieszka Kozłowski
4/5

Decydując się na montaż instalacji LPG w samochodzie z tym silnikiem, zaleca się dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów.

Elżbieta Włodarczyk
5/5

Jestem bardzo zadowolony z silnika 1.4 TCe 130 KM. Jest dynamiczny i elastyczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemnością.

Dariusz Kamiński
2/5

Silnik 1.4 tce 130 km ma historię problemów z jakością uszczelek, szczególnie w pierwszych latach produkcji, co może prowadzić do ciągłych usterek i konieczności częstych napraw.

Jerzy Kozłowski
5/5

Mimo kilku potencjalnych problemów z głowicą w wersjach z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku te kwestie zostały rozwiązane, co świadczy o postępie w jakości i bezpieczeństwie tego silnika.

Katarzyna Nowakowski
4/5

Spalanie tego silnika oscyluje wokół średnio 7 l/100km, co uważam za bardzo przyzwoitą wartość.

Roman Kamiński
5/5

Spalanie w okolicach 7 l/100km jest dla mnie bardzo zadowalające, co pozwala zaoszczędzić na kosztach paliwa.

Piotr Wiśniewski
2/5

tce 130 km okazał się być bardzo awaryjnym silnikiem, zmagającym się z problemami głowicy i uszczelkami pod głowicą, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Kazimierz Wiśniewski
2/5

Użytkownicy aut z tym silnikiem skarżą się na częste problemy z płynem chłodniczym w silniku, co może prowadzić do pęknięcia cylindrów i konieczności kosztownych napraw.

Małgorzata Wojciechowski
5/5

Silnik Renault 1.4 TCe 130 KM okazuje się być trwały i mało awaryjny, co daje mi poczucie pewności i bezpieczeństwa.

Irena Król
3/5

Jestem zadowolony z silnika Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt w moim samochodzie. Silnik ten jest bardzo cichy, żwawy i świetnie radzi sobie z jazdą na gazie. Mimo drobnych usterek, takich jak nieszczelność chłodnicy oleju czy usterki sondy lambda, silnik ten okazuje się być bardzo niezawodny. Jestem trzecim właścicielem auta i zarówno ja, jak i poprzedni właściciele, mamy pozytywne doświadczenia z tym silnikiem.

Katarzyna Baran
4/5

Jestem pozytywnie zaskoczony kulturą pracy tego silnika oraz wysokim poziomem dynamiki, co sprawia, że polecam go innym użytkownikom.

Roman Baran
3/5

Mam silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt w moim aucie od kilku lat. Silnik ten jest bardzo dynamiczny i elastyczny, a jego średnie spalanie wynosi około 7 l/100km. Decydując się na instalację LPG, ważne jest dobór odpowiednich podzespołów, ponieważ użytkownicy zgłaszają problemy z głowicą, które mogą prowadzić do uszkodzenia cylindrów. Poza tym, silnik ten uchodzi za trwały i mało awaryjny, co jest jego dużym atutem.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up