Renault 1.4 TCe 131KM - Opinie
Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt jest jednym z modeli stosowanych w samochodach marki Renault. Ten silnik z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik ten spisuje się bardzo dobrze, charakteryzując się dynamiką i elastycznością. Średnie spalanie oscyluje wokół 7 l/100km.
Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują pewne problemy, takie jak:
- Problem z głowicą: nieutwardzane głowice mogą ulec uszkodzeniu.
- Awaria uszczelki pod głowicą: może spowodować przedostawanie się płynu chłodniczego do silnika, co grozi pęknięciem cylindrów.
Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego, aby uniknąć poważnych konsekwencji. Mimo tych problematycznych aspektów, silnik ten uchodzi za trwały i mało awaryjny.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
- Turbosprężarka
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana co 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy: co 30.000 km
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 8.9/10
Przykładowe opinie użytkowników:
- Data: 22.04.2024
- Model: Megane Coupe GTLine 1,4T
- Opinia: "Ja nie narzekam, Megane Coupe GTLine, fajny silnik dobra dynamika, zrobiłem chiptuning 3 lata temu na 156KM i olej zmieniam co 10, a niebawem pyknie 200tyskm :)"
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 10.0/10
- Dynamika: 10.0/10
- Data: 20.04.2024
- Model: Megane III 1,4tce 130
- Opinia: "Jestem trzecim właścicielem, auto ma przebieg 233tyś osobiście zrobiłem nim 70tyś w 3 lata, auto jest z gazem. Poza drobnymi usterkami typu nieszczelność chodniczki oleju i druga sonda lambda nic się nie dzieje."
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 10.0/10
- Dynamika: 10.0/10
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz opinii użytkowników i mają charakter informacyjny.
Średnia opinia: 3.88/5.